پردرآمدترین بازیگران سال 2023 معرفی شدند؛ لئوناردو دی کاپریو، آدام سندلر و...چگونه ثروتمندتر شدند؟

کدخبر (234770) | 19 اسفند 1402 | ساعت 02:05
0 98
پردرآمدترین بازیگران سال 2023 معرفی شدند؛ لئوناردو دی کاپریو، آدام سندلر و...چگونه ثروتمندتر شدند؟
فهرستی که در این مطلب می خوانید نمایانگر تصویری از اینکه چه کسی بیشترین قدرت را در هالیوود در سال 2024 دارد، خواهد بود.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، یقینا تاریخ هالیوود از سال 2023 به عنوان سال باربنهایمر یاد خواهد کرد. فیلم‌های باربی و اوپنهایمر از زمان اکرانشان در یک روز در ماه جولای، بر باکس آفیس، مدار جوایز و مقالات و نوشته‌های بی شماری تسلط داشته اند.

حالا انتظار می‌رود در مراسم اسکار که روز یکشنبه برگزار می‌شود، اوپنهایمر در بیشتر بخش‌های اصلی از جمله بهترین بازیگر مرد (کیلین مورفی)، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (رابرت داونی جونیور) و بهترین کارگردان (کریستوفر نولان) و بهترین فیلم حضور داشته باشد.

اما حتی با وجود این دو فیلم پرفروش - باربی 1.4 میلیارد دلار در سراسر جهان فروخته و اوپنهایمر کمی کمتر از یک میلیارد دلار فروش داشته- هنوز ساعات زیادی از سال برای سرگرمی‌های دیگر باقی مانده و اگر گزارش سالانه نتفلیکس چیزی را بخواهد به ما نشان بدهد، این است که بسیاری از مردم زمان زیادی را صرف تماشای فیلم‌های آدام سندلر کرده‌اند.

سندلر 57 ساله از زمان امضای اولین قرارداد 250 میلیون دلاری خود برای چهار سریال با این شبکه تلویزیونی در سال 2014، در هشت فیلم برای نتفلیکس بازی کرد و چندین فیلم دیگر را بواسطه شرکت خود به نام Happy Madison تهیه کرده است. اکثر کمدی‌های او اکنون مجوز این پلتفرم را نیز دریافت کرده‌اند. این در شرایطی است که تنها در شش ماه اول سال 2023، مشترکین نتفلیکس بیش از 500 میلیون ساعت را صرف تماشای فیلم‌های سندلر کردند.

بر این اساس، نتفلیکس نه تنها یکی از پرسودترین قراردادها را در صنعت سرگرمی داشته بلکه به این بازیگر به عنوان یک چهره فعال کمدی، آزادی داده تا خلاقانه به ایده پردازی بپردازد و از این طریق درآمدزایی داشته باشد. سه فیلم سندلر در سال 2023 شامل "معمای قتل 2" با جنیفر آنیستون (که امسال در رتبه ششم قرار دارد) بود که در پاریس و هاوایی فیلمبرداری شد. او همچنین فیلم You’re So Not Invited To My Bat Mitzvah را با بازی همسر و دخترانش داشت و انیمیشن لئو را نیز منتشر کرد. سندلر سال گذشته همراه با 44 نمایش استندآپ کمدی خود در سراسر آمریکا، 73 میلیون دلار درآمد داشت. همین کافی است که او را با اختلافی فاحش به پردرآمدترین بازیگر سال 2023 تبدیل کند.

در مجموع 10 ستاره پردرآمد در مجموع 449 میلیون دلار در سال 2023 به دست آوردند که تقریبا بیشتر آنها از سینما این درآمد را داشته‌اند نه تلویزیون. این مساله تا حدی به لطف اعتصابات نویسندگان و بازیگران بود که هالیوود را برای نیمی از سال تعطیل کرد و باعث به تاخیر افتادن پروژه‌های سریالی شدند. این در حالی است که برخی از بازیگران به دلیل داشتن چندین دهه سابقه در هالیوود، می‌توانند تا 20 میلیون دلار برای یک فیلم به اضافه درصدی از سود آن را داشته باشند.

در هر حال بازی در یک فیلم موفق باکس آفیس، برای طولانی مدت بلیت طلایی هالیوود باقی مانده است. برخلاف نتفلیکس که از قبل به بازیگران حق بیمه پرداخت می‌کند و در دو سال آینده مشارکت سود مشارکت آن‌ها را می‌خرد، یک فیلم سینمایی موفق می‌تواند برای همیشه به درآمدزایی ادامه دهد. به این معنی که بازیگران با مشارکت در یک فیلم، به طور مداوم می‌توانند درآمد پایدار خود را داشته باشند. به عنوان مثال مارگو رابی و رایان گاسلینگ ستارگان فیلم باربی، تنها بر اساس درآمد تخمینی از باکس آفیس، به ترتیب در رتبه‌های دوم و چهارم 10 بازیگر برتر امسال قرار دارند. 

موفقیت رابی فراتر از حد انتظار بوده است. او با 33 سال سن، جوان‌ترین فرد در فهرست پردرآمدترین بازیگران طی یک دهه گذشته است. این در حالی است که میانگین سنی 9 نفر دیگر از 52 سال است. با این حال دستمزدهای هالیوود بر اساس سابقه افراد تعیین شده است، به این معنی که انتظار می‌رود نرخ افزایش ستاره‌های برتر با آنچه برای آخرین فیلم خود انجام داده‌اند، مطابقت داشته یا افزایش یابد. وابسته بودن دستمزدها به سن بازیگران، ورود بازیگران جوان به رده‌های بالا را دشوار می‌کند. همین امر در مورد بازیگران رنگین پوست نیز صدق می‌کند که تنها یکی از آنها در بین 10 بازیگر برتر سال 2023 حضور دارد.

سالی که گذشت سالی بود که بسیاری از پردرآمدترین بازیگران سیاهپوست فیلم بزرگی را اکران نکردند. دواین جانسون بر تلاش‌های کارآفرینانه‌اش مانند تکیلا ترامانا و XFL تمرکز کرد، در حالی که همکار همیشگی او در فیلم‌ها، کوین هارت زمان بیشتری را به استندآپ کمدی خود اختصاص داد و ویل اسمیت که روزگاری پادشاه پرفروش‌ترین فیلم‌های تابستانی بود، پس از سیلی‌های اسکار 2022 همچنان در حال بازسازی چهره‌اش است. ادی مورفی، جیمی فاکس و ساموئل ال. جکسون بیشتر کار خود را روی سرویس‌های استریم انجام دادند؛ جایی که دستمزدهای اولیه بالاست اما افزایش احتمالی آن محدود است. با این حال فیلم‌های پرفروشی که بازیگران سیاه‌پوست، آسیایی و اسپانیایی تبار در آن نقش‌آفرینی می‌کنند، بسیار کم هستند.

با نگاهی به تقویم اکران فعلی، کاملا محتمل است که رتبه بندی پردرآمدترین بازیگران در سال 2024 بسیار متفاوت باشد. ساخت اکثر فیلم‌ها سال‌ها طول می‌کشد. بنابراین در حالی که رابی، تام کروز و لئوناردو دی کاپریو وارد پروژه‌های بعدی خود شده‌اند، در سال 2024 اسمیت در پسران بد 4 و مورفی در پلیس بورلی هیلز حضور خواهند داشت و رایان رینولدز در ددپول 3 بازی می‌کند. چندین نفر از بازیگران جوان تاثیرگذار قسمت دوم فیلم Dune از جمله زندایا آستین باتلر و آنیا تیلورجوی نیز سال آینده در فیلم‌های متعددی حضور دارند. به‌علاوه برنامه‌های تلویزیونی پردرآمدی مانند Yellowstone، Curb Your Enthusiasm و The Bear ستاره‌هایی پردرآمدی را در خود خواهند داشت چیزی که. فراتر از دستمزدهای سنگین توسط ستارگان پردرآمد امسال به دست آمده، قدرت بیشتر مذاکره برای شرایط معامله حتی مطلوب‌تر در پروژه بعدی است. در صنعتی که دستمزد بر اساس هر عملکرد می‌تواند افزایش یا کاهش یابد، این فهرست نمایانگر تصویری از اینکه چه کسی بیشترین قدرت را در هالیوود در سال 2024 دارد، خواهد بود.

10 بازیگر پردرآمد سال 2023

1. آدام سندلر • 73 میلیون دلار (97 میلیون دلار ناخالص)

در سه ماه اول پس از انتشار فیلم معمای قتل 2 در نتفلیکس، این شبکه گزارش داد که این فیلم مجموعا 173 میلیون ساعت در سراسر جهان تماشا شده و در 90 کشور مختلف در بین 10 فیلم برتر قرار گرفته است. سندلر سال بسیار شلوغی را سپری کرد که شامل بیش از 40 تور استندآپ کمدی در سال 2023 و همکاری با سه پروژه سینمایی نتفلیکس بود.

2. مارگو رابی • 59 میلیون دلار (78 میلیون دلار ناخالص)

فیلم باربی به عنوان یک پدیده فرهنگی در جولای گذشته شروع به کار کرد و با سرعت خوبی به محبوییت رسید و 1.45 میلیارد دلار در باکس آفیس جهانی فروخت و میلیون‌ها دلار از دیگر قراردادها و مشارکت‌ها بدست آورد. مارگو رابی هم به عنوان تهیه کننده فیلم و هم ستاره آن، تقریبا 12.5 درصد از کل سود پایانی را به دست آورد که فوربس تخمین می‌زند بیش از 60 میلیون دلار خواهد بود. شرکت تولیدی او به نام LuckyChap که سال گذشته بسیار پر سر و صدا بود، در فوریه یک قرارداد انحصاری جدید با برادران وارنر که استودیو سازنده باربی بود، امضا کرد.

3. تام کروز • 45 میلیون دلار (53 میلیون دلار ناخالص)

تام کروز این ستاره 61 ساله نه تنها همچنان رفتار نامتعارفش در مورد بدلکاری را دنبال می‌کند بلکه قوانین در حال تحول در مورد چگونگی دستمزد یک بازیگر را نیز به چالش می‌کشد. اگر نگوییم تام کروز آخرین ستاره سینماست که هنوز هم می‌تواند به معامله‌ی افتخارآمیز دریافت پیش از قرارداد ببالد اما قطعا یکی از معدود بازیگران است که قبل از اکران فیلم، درصدی از باکس آفیس و سایر درآمدها را دریافت می‌کند. در سال 2023، او از آخرین قسمت از فیلم ماموریت غیرممکن را بر پرده سینماها دید و همچنان به دریافت استریم و سود درخواستی برای فیلم تاپ گان در سال 2022 ادامه داد و استودیوها هنوز تمایل دارند در تجارت تام کروز حضور داشته باشند. در این در حالی است که در ژانویه، او قرارداد توسعه جدیدی را با برادران وارنر امضا کرد.

4. رایان گاسلینگ • 43 میلیون دلار (50 میلیون دلار ناخالص)

او ممکن است در سال 2023 فقط در نقش کن دیده شده باشد اما نقش مکمل در بزرگترین فیلم سال به اندازه کافی برای نامزدی اسکار و یکی از بزرگترین دستمزدهای حرفه‌ای گاسلینگ 43 ساله کافی باشد. به عنوان یک امتیاز اضافی آهنگ او برای فیلم باربی بیش از 100 میلیون بار در اسپاتیفای پخش شده است.

5. مت دیمون • 43 میلیون دلار (50 میلیون دلار ناخالص)

با توجه به قولی که برای کمک به اعضای خدمه و سایر استعدادهای نادیده گرفته شده در سود فیلم‌ها داده شده، بسیاری از اطراف هالیوود به دنبال موفقیت استودیوی تازه‌کار افلک و دیمون به نام Artists Equity هستند. اولین پروژه سینمایی آنها به نام Air  با بازی دیمون و کارگردانی افلک قبل از شروع تولید به قیمت 130 میلیون دلار به آمازون فروخته شد. این رقم بسیار بالاتر از بودجه فیلم بود و تضمین می‌کرد که پول زیادی برای هزینه کردن وجود دارد. علاوه بر این، این بازیگر 53 ساله برای نقش مکمل خود در اوپنهایمر تنها 4 میلیون دلار دستمزد دریافت کرد که بسیار کمتر از نرخ معمول وی در ازای بخش کوچکی از سود قابل توجه فیلم بود.

6. جنیفر آنیستون • 42 میلیون دلار (56 میلیون دلار ناخالص)

جنیفر آنیستون که از معدود بازیگران فعال سریال فرندز است و همیشه با نام راشل گرین شناخته می‌شود، شاید دیگر مجبور نباشد در نقش‌های کوچکی فعالیت داشته باشد اما با این حال این بازیگر 54 ساله همچنان هم در تلویزیون و هم در سینما بازی می‌کند. بنا بر گزارش‌ها، آنیستون برای بازیگری و تولید اجرایی هر قسمت از سریال برنامه صبحگاهی در شبکهAppleTV+  2 میلیون دلار درآمد داشته و در کنار آدام سندلر در فیلم معمای قتل 2 برای نتفلیکس حضور داشت. همه اینها در حالی است که او تبلیغ برندهایی مانند Uber Eats، Pvolve Fitness، Vital Proteins را بر عهده داشت.

7. لئوناردو دی کاپریو • 41 میلیون دلار (48 میلیون دلار ناخالص)

لئوناردو دی کاپریو این برنده 49 ساله اسکار ممکن است توسط آکادمی به خاطر بازی در فیلم قاتلان ماه کامل مورد بی مهری قرار گرفته باشد اما وضعیت مالی او چیز دیگری نشان می‌دهد. نقش اصلی او در فیلم حماسی مارتین اسکورسیزی به منزله دریافت دستمزد هنگفت و همچنین مشارکت در سود نمایش پس از اکران در شبکه AppleTV+ خواهد بود.

8. جیسون استاتهام • 41 میلیون دلار (48 میلیون دلار ناخالص)

استاتهام در 20 سال گذشته هر سدی که در راهش بوده را با انواع ضربات فیزیکی حذف کرده و در این دوره زمانی قدرت کسب درآمد این بازیگر 56 ساله هرگز بالاتر از این نبوده است. در سال 2023، او در سه فیلم بزرگ با بودجه‌های کلان یعنی Fast X، Meg 2: The Trench و بی مصرف‌های 4 حضور داشت و در فیلم جاسوسی گای ریچی به نام Fortune: Ruse de Guerre ایفای نقش کرد و در حال حاضر ستاره پرفروش‌ترین فیلم سال 2024 به نام زنبوردار است.

9. بن افلک • 38 میلیون دلار (45 میلیون دلار)

راه‌اندازی یک استودیو فیلمسازی جدید کمک کرد تا بن افلک باردیگر به لیست 10 بازیگر پردرآمد راه پیدا کند. افلک 51 ساله که رابطه‌اش با جنیفر لوپز هر از چندگاهی نامش را بر سر زبان‌ها می‌اندازد، در فیلم Air کارگردانی را بر عهده داشت و همبازی مت دیمون شد که پیش از انتقال به Amazon Prime Video در گیشه 90 میلیون دلار فروخت.

10. دنزل واشنگتن • 24 میلیون دلار (28 میلیون دلار ناخالص)

تام کروز تنها ستاره شصت و چند ساله‌ سینمای نیست که می‌تواند یک فیلم پرفروش و موفق داشته باشد. سومین قسمت از فیلم Equalizer در سال 2023 اکران شد و هر سه فیلم به یک دلیل از فروش 190 میلیون دلار در گیشه عبور کردند: دنزل واشنگتن. علاوه بر این پشتوانه قوی برنده دو جایزه اسکار که تقریبا به 40 سال قبل برمی‌گردد، هر سال جریان ثابتی از درآمد را برای این بازیگر 69 ساله ایجاد می‌کند.

رضا گلزار کافی نبود؛ یک بازیگر دیگر هم مدیر ورزشی شد

رضا گلزار کافی نبود؛ یک بازیگر دیگر هم مدیر ورزشی شد

بیشتر بخوانید
18 اسفند 1402 | ساعت 17:06
بیشتر بخوانید
احتمال تولید فیلم باربی 2 / امکان پیوستن کیلیان مورفی به پروژه جدید!

احتمال تولید فیلم باربی 2 / امکان پیوستن کیلیان مورفی به پروژه جدید!

بیشتر بخوانید
18 اسفند 1402 | ساعت 16:00
بیشتر بخوانید
مصاحبه جیسون موموآ درباره پروژه جدیدش/ نظر ستاره هالیوود در مورد فیلم Dune 2!

مصاحبه جیسون موموآ درباره پروژه جدیدش/ نظر ستاره هالیوود در مورد فیلم Dune 2!

بیشتر بخوانید
18 اسفند 1402 | ساعت 12:10
بیشتر بخوانید
شمارش معکوس برای هیجان/ انیمه Date A Live V قرار است در 10 آوریل اکران شود!

شمارش معکوس برای هیجان/ انیمه Date A Live V قرار است در 10 آوریل اکران شود!

بیشتر بخوانید
18 اسفند 1402 | ساعت 06:00
بیشتر بخوانید
رابطه عاشقانه برد پیت و پنه لوپه کروز در تبلیغ برند شنل/ ادای احترام اسطوره مد به یک فیلم کلاسیک!

رابطه عاشقانه برد پیت و پنه لوپه کروز در تبلیغ برند شنل/ ادای احترام اسطوره مد به یک فیلم کلاسیک!

بیشتر بخوانید
18 اسفند 1402 | ساعت 01:00
بیشتر بخوانید
لباس جنجالی بیانکا سانسوری در فشن شوی میلان / سلبریتی های محبوب در هفته مد ایتالیا!

لباس جنجالی بیانکا سانسوری در فشن شوی میلان / سلبریتی های محبوب در هفته مد ایتالیا!

بیشتر بخوانید
05 اسفند 1402 | ساعت 23:00
بیشتر بخوانید
نیمکت معروف سریال سوپرانوز فروخته شد/ 82600 دلار برای بخشی از تاریخ تلویزیون!

نیمکت معروف سریال سوپرانوز فروخته شد/ 82600 دلار برای بخشی از تاریخ تلویزیون!

بیشتر بخوانید
17 اسفند 1402 | ساعت 21:00
بیشتر بخوانید
رقابت های نفس گیر در مراسم جوایز اسکار / لیلی گلادستون و کیلیان مورفی یا اما استون و پل جیاماتی

رقابت های نفس گیر در مراسم جوایز اسکار / لیلی گلادستون و کیلیان مورفی یا اما استون و پل جیاماتی

بیشتر بخوانید
17 اسفند 1402 | ساعت 14:00
بیشتر بخوانید
دستمزد بازیگران قسمت دوم فیلم Dune چقدر بوده است؟

دستمزد بازیگران قسمت دوم فیلم Dune چقدر بوده است؟

بیشتر بخوانید
17 اسفند 1402 | ساعت 13:00
بیشتر بخوانید

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...