پرسپولیس و جذب دو بازیکن زیر 21 سال / شرط استفاده از نیما معروف بیگی و مبین رنجبری چیست؟

کدخبر (233237) | 27 دی 1402 | ساعت 19:40
0 1648
پرسپولیس و جذب دو بازیکن زیر 21 سال / شرط استفاده از نیما معروف بیگی و مبین رنجبری چیست؟
پرسپولیس روز گذشته اقدام به جذب دو بازیکن با رده سنی زیر 21 سال کرد.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، روز گذشته و در اقدامی پیش بینی نشده، باشگاه پرسپولیس که این روزها تمرینات خود را بدون سرمربی و در غیاب تعداد زیادی از بازیکنان خود برگزار می‌کند، اقدام به جذب دو بازیکن در رده سنی زیر 21 سال کرد.

مبین رنجبری و نیما معروف بیگی دو بازیکنی بودند که پرسپولیسی‌ها روز گذشته در سکوت خبری با آنها اقدام به عقد قرارداد کردند. دو بازیکن از باشگاه عقاب نهاجا، یکی از تیم‌های نظامی فعال در لیگ برتر امیدهای تهران.

مبین رنجبری آقای گل لیگ برتر امیدهای تهران بوده و در پست مهاجم بازی می‌کند. او در ترکیب تیم رده هفتمی عقاب که تا پایان هفته بیست و سوم 16 بار موفق به گلزنی شده و این در حالی است که عقاب در این 23 بازی در مجموع 28 گل به ثمر رسانده است. این بازیکن اصالتا اهل بوشهر است و برای گذراندن خدمت سربازی راهی عقاب شده بود.

دیگر بازیکنی که پرسپولیسی‌ها اقدام به جذب وی کرده‌اند، نیما معروف بیگی است، بازیکنی که در دو فصل گذشته عضو باشگاه عقاب نهاجا بوده و سابقه حضور در آکادمی باشگاه‌هایی چون ملوان و تراکتور را داشته و اصالتا اهل اشنویه در استان آذربایجان غربی است. برخلاف اخبار نادرستی که در این باره منتشر شده، او یک هافبک میانی است و قامت چندان بلندی هم ندارد.

پرسپولیس چگونه می‌تواند از دو بازیکن جدید خود استفاده کند؟

رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس هنوز عقد قرارداد با دو بازیکن جدید خود را پوشش نداده و نباید غیر از این را هم انتظار داشت. این دو بازیکن با معرفی حسین بادامکی معاون ورزشی باشگاه جذب شده‌اند، آن هم در روزهایی که باشگاه پرسپولیس بدون سرمربی به تمرینات خود ادامه می‌دهد.

با این حال روز گذشته این نکته اعلام شد که چون این بازیکنان در نیم فصل دوم لیگ برتر امیدهای تهران برای تیم عقاب بازی کرده‌اند، پرسپولیس قادر به استفاده از آنها در لیست خود برای فصل جاری نخواهد بود که چنین موضوعی صحت ندارد.

این بازیکن در حال حاضر شرایط سنی زیر 21 سال دارند و سال آینده سهمیه زیر 23 سال خواهند بود. لیست تیم‌های لیگ برتری نیز از ابتدای فصل جاری به چهار بخش آزاد، زیر 23 سال، زیر 21 سال و سایر تقسیم شده است.

پیش از این شرط استفاده از سهمیه زیر 21 سال در فوتبال ایران، ثبت نام بازیکنان این بخش در تیم‌های زیر 21 سال و زیر 19 سال باشگاه مربوطه بود و در واقع در حال حاضر این دو بازیکن با توجه به بازی کردن برای تیم عقاب در نیم فصل دوم لیگ برتر امیدهای تهران امکان ثبت در تیم زیر 21 سال پرسپولیس را نخواهند داشت.

اما باید توجه کرد که در آیین نامه جدید، تاکیدی به ثبت نام بازیکنان زیر 21 سال در آکادمی نشده و این بند برای بازیکنان بخش «سایر» قید شده است. در واقع باشگاه پرسپولیس مشکلی برای ثبت اسامی این بازیکنان در لیست زیر 21 سال خود نخواهد داشت. هر چند اگر قوانین سابق را در نظر بگیریم هم این باشگاه می‌توانست دو بازیکن جدید خود را در لیست زیر 23 سال ثبت کند، جایی که با مصدومیت شدید یاسین سلمانی و علیرضا خدادادی، دو جای خالی در اختیارش خواهد بود.

پنجره نقل و انتقالات زمستانی لیگ برتر از دهم بهمن باز خواهد شد و به نظر می‌رسد پرسپولیسی‌ها به موازات سایر باشگاه‌های لیگ برتری، بخش عمده‌ای از جابه‌جایی‌های زمستانی خود را پیش از آن تاریخ انجام خواهند داد. هر تیم لیگ برتری در نقل و انتقالات زمستانی مجاز به جذب 6 بازیکن جدید و 3 بازیکن با سهمیه آزاد فیفا خواهد بود که در این میان پرسپولیس یک سهمیه آزاد را برای جذب نبیل باهویی خرج کرده است.

رسمی: مربی برزیلی پرسپولیس جدا شد

رسمی: مربی برزیلی پرسپولیس جدا شد

بیشتر بخوانید
27 دی 1402 | ساعت 16:33
بیشتر بخوانید
سیدجلال حسینی هم ساز جدایی کوک کرد: فقط به این شرط می مانم

سیدجلال حسینی هم ساز جدایی کوک کرد: فقط به این شرط می مانم

بیشتر بخوانید
27 دی 1402 | ساعت 15:59
بیشتر بخوانید
مصدومیت شدید کوین یامگا به بیمارستان کشید ؛ استوک حامدی فر روی صورت ستاره استقلال

مصدومیت شدید کوین یامگا به بیمارستان کشید ؛ استوک حامدی فر روی صورت ستاره استقلال

بیشتر بخوانید
27 دی 1402 | ساعت 13:04
بیشتر بخوانید

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...