چرا بازی سپاهان و الاتحاد لغو شد؟ + عکس

کدخبر (230042) | 10 مهر 1402 | ساعت 20:27
0 359
چرا بازی سپاهان و الاتحاد لغو شد؟ + عکس
عدم حضور بازیکنان تیم عربستان در زمین چمن ورزشگاه نقش جهان در نهایت منجر به لغو بازی سپاهان و الاتحاد شد.

به گزارش سرخ نیوز، بازی سپاهان و الاتحاد عربستان در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا به دلیل عدم حضور تیم عربستانی در زمین چمن ورزشگاه نقش جهان لغو شد.

دیدار سپاهان مقابل الاتحاد عربستان لغو شد

دیدار سپاهان مقابل الاتحاد عربستان لغو شد

بیشتر بخوانید
10 مهر 1402 | ساعت 20:22
بیشتر بخوانید

بازیکنان الاتحاد که روز گذشته برای حضور در این بازی راهی اصفهان شده بودند امروز و در زمان معین شده از حضور در زمین و گرم کردن خودداری کردند و در نهایت نیز با گذشت زمانی بیش از 30 دقیقه از شروع بازی و ترک استادیوم توسط این تیم عربستانی، این دیدار لغو شد.

برخی منابع عربی با اشاره به موارد سیاسی و قرار گرفتن سردیس سردار سلیمانی در مسیر منتهی به زمین چمن را دلیل این موضوع عنوان کرده‌اند. 

چرا بازی سپاهان و الاتحاد لغو شد؟

حال سپاهانی‌ها به دنبال سه امتیاز بدون دردسر این بازی هستند و الاتحادی‌ها نیز قطعا بدون در اختیار داشتن دلیل محکم اقدام به ترک ورزشگاه نکرده‌اند.

گفتنی است در صورت محکوم شدن الاتحاد عربستان در این بازی، احتمال حذف این تیم از فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا و محرومیت‌های بیشتر ای اف سی برای این تیم وجود خواهد داشت.

الاتحاد به قوانین AFC استناد کرد؟

آخرین خبرها حاکی از این است که داور بازی سپاهان و الاتحاد به زمین بازی نرفته و این بدین معنا است که تشریفات پیش از مسابقه انجام نشده است. در چنین شرایطی احتمال صدور رای به سود سپاهان بسیار اندک خواهد بود. به نظر می‌رسد استناد الاتحادی‌ها برای عدم حضور در این بازی، بند 47.3 آیین نامه برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا بوده که در آن میزبان موظف به اجرای پلن امنیتی بر اساس مقررات امنیتی کنفدراسیون فوتبال آسیا است.

چرا بازی سپاهان و الاتحاد لغو شد؟

در بند 39.1 مقررات امنیتی ای اف سی صراحتا تاکید شده که هر گونه پیام یا حرکت سیاسی قبل، حین و بعد از بازی ممنوع است.

چرا بازی سپاهان و الاتحاد لغو شد؟

نتیجه بازی سپاهان و الاتحاد چه می‌شود؟

با توجه به عدم برگزاری بازی سپاهان و الاتحاد، نتیجه این بازی در کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا مشخص خواهد شد. سپاهانی‌ها برای 3-0 شدن بازی استناد به عدم حضور تیم عربستانی در زمین بازی دارند و طرف عربستانی نیز دلایل خود را در این باره دارد. این پرونده ممکن است باعث بروز جنجال‌های جدید در روابط سیاسی تازه بهبود یافته ایران و عربستان شود.

 

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...