کان و صالحمیدزیچ؛ زوجی که سه گانه را از بایرن مونیخ گرفتند

بایرن مونیخ به امید قهرمانی اروپا ناگلزمن را اخراج کرد، امیدی که خیلی زود رنگ باخت.
کدخبر (169533) | 01 اردیبهشت 1402 | ساعت 17:05
0 243
کان و صالحمیدزیچ؛ زوجی که سه گانه را از بایرن مونیخ گرفتند
بایرن مونیخ به امید قهرمانی اروپا ناگلزمن را اخراج کرد، امیدی که خیلی زود رنگ باخت.

به گزارش سرخ نیوز، بایرن مونیخ فصل ۲۲/۲۳ را تحت یولیان ناگلزمن آغاز نمود و این مربی جوان تیمی در قامت مدعی کسب سه‌گانه راهی رقابت‌ها کرد. ناگلزمن که در مرحله گروهی لیگ قهرمان اروپا توانست اینتر و بارسلونا را در بازی‌های رفت و برگشت بدون حتی یک گل خورده شکست دهد، با ۱۸ امتیاز کامل راهی مرحله حذفی شد و در یک هشتم نهایی نیز پاری سن ژرمن پر ستاره را کنار زد اما حدود دو هفته بعد، از سمت خود اخراج شد.

اخراج یولیان ناگلزمن از بایرن مونیخ، جهان فوتبال را در شوک فرو برد چرا که باوارایی‌ها صدرنشین بوندس‌لیگا بودند و قهرمانی در جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا هم برای این تیم دور از دسترس به نظر نمی‌رسید اما به هر طریق، تیم مدیریتی این باشگاه در فیفادی گذشته تصمیم به استخدام توماس توخل، سرمربی سابق چلسی گرفت.

کان و صالحمیدزیچ؛ زوجی که سه گانه را از بایرن مونیخ گرفت 

مدیریت بایرن مونیخ که به نظر از لغزش‌های گاه و بی‌گاه این تیم در بوندسلیگا رضایت نداشت، پس از اخراج یولیان ناگلزمن اعلام کرد هدف از این اقدام حفظ شانس کسب سه گانه بوده است؛ هرچند که لو رفتن اخبار رختکن باشگاه توسط شریک زندگی ناگلزمن که خبرنگار بود نیز یکی از دلایل اخراج او مطرح می‌شود.

تقلب از روی دست چلسی جواب نداد؛ بایرن مونیخ لیگ قهرمانان را از دست داد

توماس توخل در اولین بازی خود به عنوان سرمربی بایرن مونیخ، موفق شد برابر تیم پیشین خود یعنی دورتموند به پیروزی ۴-۲ دست یابد و مدیریت این تیم را به کسب سه گانه امیدوار نگه دارد؛ امیدی که البته خیلی زود فروریخت. ۳ روز بعد، بایرنی‌ها در یک‌چهارم نهایی جام حذفی آلمان میزبان فرایبورگ بودند و با نتیجه ۲-۱ شکست خوردند تا اولین جام فصل رسما از دست برود. یک هفته بعد، شاگردان توخل به شکلی مفتضحانه برابر منچسترسیتی در دور رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا شکست خوردند و نهایتا هم از این رقابت‌ها کنار رفتند تا با دومین جام فصل نیز خداحافظی کنند. آن‌ها در بوندسلیگا هم اختلافی تنها ۲ امتیازی با دورتموند رده دومی دارد و هیچ بعید نیست با فرم فعلی قهرمانی آن را نیز پس از سال‌ها از دست بدهند.

کان و صالحمیدزیچ؛ زوجی که سه گانه را از بایرن مونیخ گرفت 

اولیور کان پس از حضور در هیئت مدیره بایرن مونیخ و سپس انتخاب به عنوان مدیرعامل باشگاه، همواره در کنار دیگر عضو هیئت مدیره یعنی حسن صالحمیدزیچ، تصمیماتی اتخاذ کرده‌اند که مورد انتقاد هواداران قرار گرفته است. قطع همکاری با هانسی فلیک و یولیان ناگلزمن، از جمله این انتخاب‌های غلط است. این دو بازیکن سابق بایرن با ادعای حفظ شانس کسب سه گانه و جلوگیری از درز اخبار رختکن به رسانه‌ها، یولیان ناگلزمن را اخراج کردند اما حالا نه سه‌گانه‌ای وجود دارد و نه از نشت اخبار تیم جلوگیری شده است.

بایرن مونیخ در سالیان اخیر تنها یک بار، آن هم در شرایط همه‌گیری کرونا که مسابقات بدون حضور تماشاگران، متمرکز و تک بازی برگزار شد، به قهرمانی اروپا رسید. آن‌ها در آخرین اقدام خود، دست به استخدام توماس توخل زدند تا شاید با فرمولی که چلسی در فصل ۲۰/۲۱ به قهرمانی اروپا رسید، این عنوان را با هدایت توخل کسب کنند که البته ناموفق بودند. شاید دلیل این که بایرنی‌ها در رسیدن به فینال و قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا ناکام بوده‌اند، نه مسائل فنی، که اشتباهات و تصمیمات عجولانه مدیریتی باشد؛ تصمیمات عجولانه‌ای که به نظر می‌رسد با اخراج قریب‌الوقوع اولیور کان، تا حدودی به پایان خواهد رسید.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...