کری خوانی اورس کالچینسکی برای کریس بامستد؛ او قهرمان است اما شکست ناپذیر نیست

کدخبر (229692) | 01 مهر 1402 | ساعت 12:44
0 7421
کری خوانی اورس کالچینسکی برای کریس بامستد؛ او قهرمان است اما شکست ناپذیر نیست
اورس کالچینسکی در آستانه برگزاری مسابقات مستر المپیا ۲۰۲۳ نظر خود را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، در فاصله شش هفته مانده تا برگزاری مستر المپیا 2023، اورس کالچینسکی باور دارد که هر آنچه که برای کنار زدن قهرمان 4 دوره دسته فیزیک کلاسیک مستر المپیا و مدعی قهرمانی این رویداد در سال 2023 نیاز هست را در اختیار دارد و می‌تواند در مسابقات امسال کریس بامستد را شکست دهد.

کالچینسکی در مصاحبه اخیرش با تلویزیون المپیا در مورد اینکه محدودیت‌های جدید قد و وزن چه تاثیری بر ظاهر او در مستر المپیا 2023 خواهد داشت، صحبت کرد. او همچنین در مورد آماده سازی و رقابت حرفه‌ای باCbum نظراتش را بیان کرد.

صادقانه بگویم، من امسال 100 درصد روی مستر المپیا تمرکز کرده‌ام. شاید بعد از آن کارهایی را انجام دهم اما همانطور که قبلا گفتم، قدم به قدم. در گام بعدی مستر المپیا را در پیش داریم که حدود 6 هفته به برگزاری آن زمان باقی مانده است. در حال حاضر ذهنیت برنده را دارم و فکر می‌کنم می‌توانم قهرمان شوم و کسی نمی‌تواند مانع من شود.

در ماه دسامبر گذشته مسابقات دسته فیزیک کلاسیک مستر المپیا 2022 با حضور بهترین ستارگان این رشته بدنسازی برگزار شد. در پایان نیز کریس بامستد قهرمان کانادایی 3 دوره قبل باردیگر توانست عنوان قهرمانی را از آن خود کند. بامستد در حالی به قهرمانی رسید که عضله دو سر او دچار پارگی شده بود اما با این حال در لاس وگاس لقب پادشاه فیزیک کلاسیک را از آن خود کرد.

در این دوره راموس روشا کی‌روش در رده دوم ایستاد و اورس کالچینسکی به مقام سوم رسید. کالچینسکی در ماه مارس در مسابقات آرنولد کلاسیک نیز شرکت کرد که در غیاب بامستد و با قهرمانی رامون روشا، در رده دوم قرار گرفت. حالا او قصد دارد باردیگر به مستر المپیا بازگردد و برای سومین بار در این رقابت حضور داشته باشد. این بدنساز 25 ساله در این مدت وزن بدنش را حدود 12 کیلوگرم کاهش داده است که با توجه به تغییرات جدید دسته فیزیک کلاسیک در ماه آگوست، او می‌تواند از امتیاز بالاتری نسبت به کریس بامستد برخوردار باشد.

کری خوانی اورس کالچینسکی برای کریس بامستد؛ او قهرمان است اما شکست ناپذیر نیست

نظر اورس کالچینسکی درباره مستر المپیا ۲۰۲۳

با توجه به تغییرات این بخش، کالچینسکی عنوان کرده است که این فرصت را خواهد داشت تا قبل از مستر المپیا 2023، بافت عضلانی بدون چربی و توده عضلات با کیفیت را به ساختار فیزیکی خود اضافه کند.

به گفته کالچینسکی، او در آرنولد کلاسیک اخیر 2 کیلوگرم کمتر از وزن معمول خود بوده است. او معتقد است با پارامترهای جدید وزن و قد، می‌تواند برای هر مسابقه‌ای 3 کیلوگرم عضله با کیفیت به بدن خود اضافه کند.

برخی می‌گویند تو یک روز بالاخره باید در بخش اوپن رقابت کنی اما در حال حاضر من یک قدم جلوتر از بقیه هستم. نصیحتی که فلکس ویلر در بوستون به من داد و یا چیزهایی که کریس بامستد به من گفت را متوجه شده‌ام. آنها می‌خواهند بدانند درباره چه چیزی صحبت می‌کنند. راستش هدفم همین است. من یک قدم جلوتر از بقیه هستم. محدودیت‌ها قد و وزن برداشته شده و یعنی من می‌توانم 3 کیلوگرم توده با کیفیت بافت عضلانی بدون چربی به بدنم اضافه کنم.

او در ادامه گفته:

من در آرنولد کلاسیک دو کیلوگرم نسبت به حالت عادی وزن کمتری داشتم اما حالا شرایط متفاوت شده است. شاید روزی دوباره درباره حضور در بخش اوپن صحبت کنیم اما در حال حاضر به بخش فیزیک کلاسیک علاقه بیشتری دارم. من عاشق خطوط عضلات هستم من ساختار را دوست دارم. من عاشق برجسته با خطوط مشخص و فیگور بی نقص هستم و این ایده من از بدنسازی است، اواخر دهه 80، اوایل دهه 90 میلادی.

کالچینسکی در مورد پیشرفت فیزیکی خود تاکید کرد که کیفیت او به ویژه در شانه‌ها، بازوها و پشتش همچنان در حال بهبود است.

در طول این سالها در هر فصل متوجه شده‌ام که چربی بدن مشابهی دارم اما کیفیت بدنم بهتر و بهتر شده است. از زمانی که بدنسازی را شروع کردم پاهایم کیفیت خوبی داشتند اما به خصوص در شانه‌ها، بازوها، پشتم، هر سال شرایط بهبود می‌یابد و دیدن آن بسیار جالب است. داشتن عضلات متراکم تر، این شگفت انگیز است.

اورس کالچینسکی معتقد است که اگر بتواند بامستد را شکست دهد و تاج و تخت قهرمانی او را تا شش هفته به دست آورد، منبع الهام بخشی به تمام بدنسازان اروپا می‌شود.

صادقانه بگویم که نه تنها می‌خواهم به عنوان نماینده آلمان بلکه به عنوان نماینده تمام اروپا عنوان قهرمانی مستر المپیا را کسب کنم. از همه کسانی که در این سفر با من هستند قدردانی می کنم. ما در حال ایجاد یک چیز عالی هستیم.
دیدن اینکه در برزیل، آمریکا یا هند، چگونه با ورزش رفتار می‌کنند، دیوانه کننده است. وقتی من اولین بار به برزیل رفتم، از فرودگاه تا اتاق هتلم یک اوبر گرفتم. راننده به من گفت وای، تو یک بدنساز حرفه ای هستی، این شگفت انگیز است! خیلی باحال بود. اگر چنین حمایتی دارید، باید بسیار سپاسگزار باشید. به همین دلیل برزیل همیشه در قلب من است. من تمام تلاشم را خواهم کرد که قهرمانی را به آلمان بیاورم و چنین اتحادی را در اروپا ایجاد کنم. چراکه مدت زمان زیادی است که ما قهرمانی در مستر المپیا از آلمان و اروپا نداشته‌ایم. این ماموریت کوچک من است. من سعی می کنم یک جامعه بدنسازی عالی در اینجا در اروپا ایجاد کنم.

وقتی از او پرسیده شد که امسال چه فیگوری را برای شکست دادن کریس بامستد روی استیج المپیا در نظر گرفته است که کالچینسکی فورا پاسخ داد:

لت جلویی.

کالچینسکی با وجود اینکه برای بامستد احترام قائل است، نظراتش را با بیان اینکه او قابل شکست دادن است، به پایان رساند.

بین احترام و رقابت تفاوت وجود دارد. برای من او یک رقیب است اما این رقابت 10 تا 15 دقیقه روی استیج است. در ذهنم، وقتی به پناهگاهم می‌روم، باشگاه زیرزمینی‌ام که در آن تمرین می‌کنم، این افکار در سرم وجود دارد اما در سایر موارد، من مرد بسیار محترمی هستم. او قهرمان بزرگی است اما همه قابل شکست هستند و ما امسال آن را تغییر خواهیم داد.

کری خوانی اورس کالچینسکی برای کریس بامستد؛ او قهرمان است اما شکست ناپذیر نیست

در حالی که کالچینسکی روی شکست دادن قهرمان بلامنازع فیزیک کلاسیک در کمتر از دو ماه دیگر تمرکز دارد، بامستد تنها بر روی بهبود خود متمرکز است. با وجود بازنشستگی ناگهانی برادر همسرش ایان والیر، برخی از طرفداران معتقدند که او برای رسیدن به پنجمین قهرمانی آماده است. بامستد در مصاحبه‌ای با مربی خود، هنی رامبد تایید کرد که احساس عالی و انگیزه بالایی برای کسب یک قهرمانی دیگر دارد.

تغییرات اخیر در محدودیت‌های قد و وزن در دسته فیزیک کلاسیک جذابیت بیشتری را به مستر المپیا 2023 اضافه کرده است. با این حال، اورس کالچینسکی یک هدف روشن دارد: رقابت برای آلمان و بردن مهمترین عنوان قهرمانی دنیای بدنسازی.

نتایج مسابقات بدنسازی تهران 1402 - انتخابی تیم ملی پرورش اندام برای مسابقات جهانی 2023

نتایج مسابقات بدنسازی تهران 1402 - انتخابی تیم ملی پرورش اندام برای مسابقات جهانی 2023

بیشتر بخوانید
31 شهریور 1402 | ساعت 15:00
بیشتر بخوانید
ذوق زدگی رونی کلمن از پیشرفت بدنی هادی چوپان / تمجید پادشاه از گرگ ایرانی

ذوق زدگی رونی کلمن از پیشرفت بدنی هادی چوپان / تمجید پادشاه از گرگ ایرانی

بیشتر بخوانید
31 شهریور 1402 | ساعت 11:51
بیشتر بخوانید
اعتراف تلخ شان کلاریدا، مدعی اصلی دسته 212 پوند مستر المپیا 2023؛ مرا به توهم متهم می‌کردند

اعتراف تلخ شان کلاریدا، مدعی اصلی دسته 212 پوند مستر المپیا 2023؛ مرا به توهم متهم می‌کردند

بیشتر بخوانید
30 شهریور 1402 | ساعت 21:15
بیشتر بخوانید

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...