کنفرانس خبری امیر قلعه نویی پیش از بازی ایران مقابل هنگ کنگ : باید مثل منچسترسیتی گواردیولا باشیم/ وظیفه طارمی تغییر کرده

کدخبر (233254) | 28 دی 1402 | ساعت 13:31
0 119
کنفرانس خبری امیر قلعه نویی پیش از بازی ایران مقابل هنگ کنگ : باید مثل منچسترسیتی گواردیولا باشیم/ وظیفه طارمی تغییر کرده
امیر قلعه نویی در کنفرانس خبری پیش از بازی ایران مقابل هنگ کنگ شرکت کرد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، امیر قلعه نویی در نشست خبری پیش از دیدار تیم ملی ایران با هنگ کنگ در جام ملت های آسیا 2023 اظهار داشت:

بازی قبلی بسیار سخت بود. یک بازی قدرتی و جنگنده که متاسفانه یکی دو مصدوم دادیم.

فلسطین اصلا تیم ضعیفی نبود

وی افزود:

خیلی‌ها فکر می‌کنند فلسطین تیم ضعیفی بود اما اصلا چنین چیزی نبود. ما اگر دقایق اول به گل نمی‌رسیدیم یقینا در ادامه بازی سخت‌تر می‌شد. هنگ کنگ هم تیم بسیار خوب و با برنامه‌ای است. 7 بازیکن دورگه دارد که اگر اشتباه نکنم در بازی قبلی از 5 نفرشان استفاده کردند. یقینا این بازی هم سخت است ولی خیلی خوشحالم تیم ما از هر نظر برای هر مسابقه‌ای آماده است.

خلاقیت و ابتکار هم خاصیت بازیکنان ایرانی است

سرمربی تیم ملی ایران گفت:

این خیلی مهم است که بازیکنان ما در قالب تاکتیکی تیم خیلی خوب هستند. خلاقیت و ابتکار هم خاصیت بازیکنان ایرانی است که باید در طول بازی استفاده کنند. امیدوارم بازی خوبی شود و بتوانیم نتیجه لازم را بگیریم.

تیکی تاکا را گواردیولا باب کرد ولی حالا فلسفه مربیگری‌اش عوض شده است

قلعه نویی درخصوص اینکه در بازی‌های اول ایران بین مدعیان کمترین پاس روی زمین را داشت اما آمار تعداد موقعیت‌های تیم ملی خوب بوده، گفت:

بازی تیکی تاکا را گواردیولا در بارسا باب کرد ولی خود همین مربی الان فلسفه بازی‌اش را عوش کرده است. یعنی در آنالیزهای جدید اگر هزار پاس بدهید شاید هیچ نمره‌ای نگیرید ولی زمانی یک پاس می‌دهید 4 بازیکن را از جریان بازی خارج می‌کند و 5 نمره می‌دهند.

باید مثل منچسترسیتی گواردیولا هم مالکیت داشته باشیم، هم سریع حمله کنیم

وی تصریح کرد:

باید طوری بازی کنیم که هم مالکیت داشته باشیم و هم سریع وارد حمله شویم. همین کاری که گواردیولا در منچسترسیتی انجام می‌دهد. این فلسفه را هم من در تیم‌های خودم انجام می‌دهم. اگر هزار پاس بدهید و موقعیت ایجاد نکنید چه فایده‌ای دارد؟ پس این فلسفه قدیمی شده است. با مالکیت باید هرچه سریع تر زمان را بگیرید، وارد حمله شوید و ایجاد موقعیت کنید. این فوتبال روز و مدرن دنیاست.اینکه شما عقب باشید و 500 پاس بدهید، در آنالیز هیچ نمره‌ای نگیرید و بازیکن حریف را از بازی خارج نکنید فایده دارد؟ پس فلسفه جدید فوتبال این است که علاوه بر مالکیت، با سرعت بالا بتوانید ایجاد موقعیت کنید و به گل برسید.

مسئولیتی که به طارمی دادیم با پورتو متفاوت است

قلعه نویی در واکنش به سوالی که از طارمی پیرامون چینش و وظیفه مهاجمان تیم ملی پرسیده شد، عنوان کرد:

من کاملتر بگویم. هر بازیکنی در باشگاه خودش وظیفه‌ای دارد ولی وقتی به تیم ملی می‌آید باید با افکار مربی تیم ملی کار کند. شاید هم همانی باشد که در باشگاهش است ولی ما مسئولیتی که به طارمی دادیم با آنجا مقداری متفاوت است. نمی‌خواهم جزئیات را باز کنم ولی فلسفه خودمان را داریم. خداراشکر طارمی به نحو احسن انجام وظیفه می‌کند.

تیمی می‌تواند موفق باشد که به واقع یک تیم باشد

سرمربی تیم ملی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه تیم شما به حدی متحد شده که در بازی با فلسطین دیدیم نفرات نیمکت نشین از بازیکنان درون پس از هر گل بیشتز خوشحالی کردند و این همدلی از کجا امده و تا چه اندازه به موفقیت تیم کمک می‌کند،گفت:

تیمی می‌تواند موفق باشد که به واقع یک تیم باشد. در گذشته تیم‌های باشگاهی یا ملی بودند که از نظر بازیکن شرایط بسیار خوبی داشتند ولی چون تیم نبودند حتی به یک دسته پایین تر هم سقوط کردند. از روزی که به تیم ملی امدیم این مساله را حل کردیم.

وی افزود:

البته این شرایط وجود داشت ولی آن را به کمک بازیکنان بزرگتر کاملتر کردیم. تعویض‌هایی که انجام دادیم یا تاثیرگذار بودند یا گل زدند. مطمئنا این همدلی و همبستگی در بازی‌های آینده بیشتر از مسائل فنی به ما کمک می‌کند.مربی چه در باشگاه چه در تیم ملی، اگر صداقت داشته باشد خیلی از مشکلاتش حل می‌شود. وقتی بازیکن صداقت را از مربی خودش ببینید کیفیت بالاتری و توان بیشتری می‌گذارد.

کنفرانس خبری امیر قلعه نویی پیش از بازی ایران مقابل هنگ کنگ : باید مثل منچسترسیتی گواردیولا باشیم/ وظیفه طارمی تغییر کرده

بازی با هنگ کنگ برای ما نوعی فینال است

قلعه نویی درخصوص اینکه بسیاری امید دارند تیم ملی با یک مربی ایرانی قهرمان آسیا شود و چه برنامه‌ای برای تقابل با مدعیان دارد، اظهار داشت:

اولا هر بازی برای ما حکم فینال را دارد. تمام فکر و ذکر ما بازی با هنگ کنگ است که برایمان به نوعی فینال است ولی یک برنامه کلی برای این بازی‌ها داریم که بازی بازی باید جلو برویم. نمی‌دانیم در مراحل حذفی با چه تیم‌هایی بازی می‌کنیم. بعد از آن که مشخص شد از نظر فنی، تمرکزی و مسائل دیگر باید روی آن بازی تمرکز کنیم.

واقعیت فوتبال از آن زمانیست که مسابقه شروع و تمام می‌شود

وی افزود:

فوتبال، شانس‌ها و اتفاقات خاص خودش را دارد. مثلا شما همه برنامه‌ریزی‌ها را انجام داده‌اید، با یک اشتباه بچه گانه تیم 10 نفره می‌شود که از دست مربی خارج است ولی در مجموع از نظر فنی و توانایی یکی از تیم‌های خوب این جام هستیم. خوشحالم این را همه می‌گویند ولی واقعیت فوتبال از آن زمانیست که مسابقه شروع می‌شود و تمام می‌شود. امیدواریم بازی به بازی شرایط بهتری پیدا کنیم. نوع برنامه ریزی، ریکاوری و پس از ریکاوری، به گونه‌ای است که بدن‌ها در مراحل بالاتر شرایط خوبی داشته باشند.

سرمربی تیم ملی گفت:

از نظر فنی هم که خداراشکر تیم خوبی هستیم. فردا هم یقینا تغییراتی داریم. در این مدت فکر می‌کنم 40 بازیکن در تیم ملی بازی کردند. بازی فردا هم احتمالا 3-4 تغییر داریم. خوشبختانه نفرات ما می‌توانند با 10درصد بالا و پایین، کیفیت لازم تاکتیکی را داشته باشند. در مراحل حذفی بازی‌ها 4-3 روز یکبار می‌شود. از الان برنامه ریزی می‌کنیم که در آن بازی‌ها نتایج بهتری بگیریم.

مربی هنگ کنگ باتجربه است و در بوندس لیگا هم مربیگری کرده

قلعه نویی درخصوص اینکه ایران 2 ماه پیش بازی آسانی با هنگ کنگ داشته و چه نظری درمورد بازی هجومی و پرسینگ شدید این تیم مقابل امارات دارد، گفت:

هنگ کنگ تیم بسیار خوبی است و مربی با تجربه‌ای دارد. در بوندس لیگا هم مربیگری کرده، وقتی هم که به هنگ کنگ رفته پیشرفت را چه در تیم المپیک و چه در تیم بزرگسالانشان رقم زده است. آن بازی جزو تاریخ است و به آن فکر نمی‌کنیم. به بازی فردا فکر می‌کنیم. بازی با امارات‌شان را هم آنالیز کردیم. یقینا نسبت به بازی قبلی تغییراتی دارد ولی ما در هر بازی بیشتر به قدرت تاکتیکی خودمان فکر می‌کنیم تا حریف، شاید تغییرات جزئی داشته باشیم ولی بیشتر تمرکزمان روی قدرت تاکتیکی خودمان است.

یقینا این جام ملت‌ها بهترینِ تاریخ خواهد شد

وی در خصوص صعود قطر به مرحله بعدی جام ملت‌های آسیا، عنوان کرد:

40سال پیش در قطر بازی می‌کردم. تغییرات این 40سال را از نظر زیرساختی، پیشرفت و اجتماعی دیده‌ام. خیلی خوشحالم که یک کشور آسیایی توانسته جام جهانی خیلی خوبی را برگزار کند. در 40 سال گذشته 3 جام ملت‌ها را برگزار کرده و یقینا این جام ملت‌ها بهترینِ تاریخ خواهد شد. از صعود قطر خیلی خوشحالم. تیمی بسیار خوب و قهرمان دور گذشته است. وقتی برنامه ریزی کنید و مدیریت داشته باشید پیشرفت هم حاصل می‌شود که کشور قطر توانسته در این چند دهه، این کار مهم را انجام بدهد.

قلعه نویی گفت:

خوشبختانه از نظر ذهنی به جایی رسیده‌ایم که اگر به بازی قبلی ما با هنگ کنگ نگاه کنید، توپی بود که سه به یک شدیم، هر 3 بازیکن می‌توانستند گل بزنند ولی گذشت کردند و داور هم فکر کنم آفساید گرفت. موفقیت تیمی از همه چیز مهم تر و این نگرش در تیم ما حاکم است.

طارمی فکر و ذکرش فقط موفقیت تیم ملی است

سرمربی تیم ملی  تصریح کرد:

از نگرش بازیکنان تشکر می‌کنم که تمام فکر و ذکرشان موفقیت تیم ملی است. طارمی یک ستاره بین الملی این تورنمنت است ولی ببینید چه نگرش خوبی دارد که فکر و ذکرش فقط موفقیت تیم ملی است.

داوران نسبت به سلامتی بازیکنان سخت‌گیر باشند

وی افزود:

از کمیته برگزاری و داوران این است که نسبت به سلامت بازیکنان مماشات نکنند. لژیونرهای زیادی در این تورنمنت داریم. کل تیم‌ها را می‌گویم. این نوع بازی که در مسابقه قبلی بود، به سلامتی بازیکن لطمه می‌زند. خواهشم این است که داوران و کمیته مسابقات نسبت به این مساله سخت گیر باشند که سلامتی بازیکنان به خطر نیفتد. یکی دو بازیکن مصدوم داریم. تغییرات تاکتیکی هم داریم.

سرمربی تیم ملی گفت:

اگر گفتم نسبت به بازی راضی نیستم، نسبت به توانایی تیمم و بازیکنان گفتم. طبیعتا بازی اول سخت است ولی وقتی آنالیز کردیم، یکی از بازی‌های خوب این جام،بازی ایران و فلسطین بود. موقعیت‌های زیادی بود. 5 گل داشت و گل‌های بیشتری هم می‌شد به ثمر برسد. بااینحال نسبت به اینکه بازی اول بود از انچه که خودم هم فکر می‌کردم بهتر بود.

مهدی طارمی: این تیم یکدست ترین تیم چند سال اخیر است/ ستاره ما، تیم ماست، به آقای گلی فکر نمی کنم

مهدی طارمی: این تیم یکدست ترین تیم چند سال اخیر است/ ستاره ما، تیم ماست، به آقای گلی فکر نمی کنم

بیشتر بخوانید
28 دی 1402 | ساعت 13:20
بیشتر بخوانید
قیمت بازیکن جدید پرسپولیس مشخص شد

قیمت بازیکن جدید پرسپولیس مشخص شد

بیشتر بخوانید
28 دی 1402 | ساعت 13:16
بیشتر بخوانید
نساجی با وینگر سپاهانی و گلر استقلالی مجهز شد + عکس

نساجی با وینگر سپاهانی و گلر استقلالی مجهز شد + عکس

بیشتر بخوانید
27 دی 1402 | ساعت 23:09
بیشتر بخوانید
«بله» برانکو ایوانکوویچ رضا درویش را راهی قطر کرد

«بله» برانکو ایوانکوویچ رضا درویش را راهی قطر کرد

بیشتر بخوانید
27 دی 1402 | ساعت 22:46
بیشتر بخوانید

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...