کنفرانس خبری طوفانی ژوزه مورایس: چرا فقط ما جریمه می شویم؟!/ سپاهان پولدار نیست، ارزش رقبا بیش تر از ماست

کدخبر (234603) | 13 اسفند 1402 | ساعت 22:59
0 34
کنفرانس خبری طوفانی ژوزه مورایس: چرا فقط ما جریمه می شویم؟!/ سپاهان پولدار نیست، ارزش رقبا بیش تر از ماست
ژوزه مورایس در کنفرانس خبری پیش از بازی سپاهان مقابل شمس آذر گفت که روزی همه دنیا به بازیکنان و بازار ایران نگاه می‌کنند و اعلام کرد که تنها تفاوت بازیکنی مثل اعرابی و یک بازیکن درجه یک اسپانیایی، «تجربه» است.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، ژوزه مورایس سرمربی تیم فوتبال سپاهان در نشست خبری پیش از دیدار با شمس‌آذر قزوین در جام حذفی حاضر شد و در حالی که از مصدومیت و غیبت 4 بازیکن خود خبر داد، درباره موضوعات بسیار مهمی به صورت جزئی صحبت کرد. او به سوالات چالشی خبرنگاران مثل همیشه پاسخ‌های جالب توجهی داشت و البته پای خود را برای پاسخ دادن به برخی ابهامات فراتر گذاشت و جملاتی برای گلایه بر زبان آورد که پیش‌تر از او نشنیده بودیم.

مورایس در این نشست خبری نزدیک 40 دقیقه‌ای از هواداران و جامعه‌ رسانه‌ای سپاهان خواست به کیفیت و بازیکنان تیمش احترام بگذارند و حرف‌های طولانی خود را با تمجید از کیفیت و پتانسیل بالای بازیکنان با این سوال تمام کرد که «اصلا فوتبال ایران بازیکن خارجی برای چه می‌خواهد» و خواست که به این سوال پاسخ داده شود.

این مصاحبه نادر که حرف‌های مهمی در آن زده شده را از دست ندهید.

باید تمام تلاشمان را برای فینال انجام بدهیم 

حرف‌های مورایس با صحبت درباره دیدار روز آینده آغاز شد و گفت: «یک رقابت متفاوت و باید کارهای متفاوتی انجام می‌دادیم. خب جام حذفی ایران است. از حریف آگاه هستیم و نتیجه لیگ را می‌دانیم و حریف ساده‌ای نیست. در خانه مقابل هواداران هستیم. باید تمام تلاشمان را بکنیم که به فینال این رقابت‌ها برسیم، باید بازی جذابی باشد. از هواداران می‌خواهم به ورزشگاه بیایند. بازی وسط هفته است، اما تیم به همه حمایت‌ها نیاز دارد.»

تیم به حمایت هواداران نیاز دارد

او سپس در واکنش به این سوال که چه درخواستی از هواداران دارد گفت: «بله وسط هفته است. تیم به هواداران نیاز دارد. با تمام چالش‌ها، با حضور هواداران می‌توانیم در کنار یکدیگر از پس چالش‌ها بربیاییم.»

چهار بازیکن را در بازی فردا نداریم  

سوال دوم از مورایس درباره غایبین تیمش در مصاف با شمس آذر بود و او در واکنش به این سوال خبر نگران‌کننده‌ای را مخابره کرد: «بعد از بازی با استقلال با برخی مشکلات برای بازیکنان رو‌به‌رو شدیم. تورم و التهاب در بدن بازیکنان. فرشاد احمدزاده و محمدجواد حسین‌نژاد مقداری مصدوم شدند، محمد کریمی نیز از قبل مصدوم و در حال خوب شدن است، بازیکن دیگر هم آریا یوسفی است که او هم مصدوم است و 4 بازیکن را در بازی فردا نداریم.»

فکر نمی‌کنم به مدافع نیازی داشته باشیم 

سوال بعدی از مورایس درباره این بود که سپاهان در خط دفاعی تقویت نشد و چه برنامه‌ای برای بازی فردا دارد. او در واکنش به این سوال گفت: «یک سری سوالات است که ساده می‌توانم جواب بدهم. وقتی در مورد دفاع صحبت می‌کنیم باید سازماندهی تدافعی را بررسی کنیم. منظورتان را متوجه نمی‌شوم وقتی می‌گویید دفاع نیاز داشتیم. وقتی می‌گویید دفاع نیاز داریم، چه دفاعی نیاز داریم؟! الان آریا یکی از مدافعان است که مصدوم شده است. دانشگر، یزدانی، محمدی، نورافکن و حتی دابو را داریم که می‌توانند در پست دفاع میانی بازی کنند و فکر نمی‌کنم به مدافع نیازی داشته باشم.»

قبلا فقط در پست دفاع چپ مشکل داشتیم 

مورایس حرف‌هایش را از سر گرفت و گفت: «قبلا فقط جایگزینی فقط برای زکی‌پور در دفاع چپ نداشتیم که نورافکن از مصدومیت برگشته و می‌تواند در دفاع چپ، مرکزی سمت چپ و هافبک بازی کند. بازیکنانی داریم که ظرفیت دارند در پست‌های مختلف بازی کنند. مثل آریا که اگر نیاز باشد، می‌تواند جای رامین بازی کند. یک سری بازیکن داریم که ظرفیت بازی در پست‌های مختلف را دارند.»

طوفان‌های زیادی اطراف تیم ما ایجاد شد

سوال بعدی یکی از خبرنگاران درباره شش شکست پیاپی سپاهان بود و این خبرنگار زن در ادامه با به چالش کشیدن خریدهای خارجی سپاهان نظیر عیسی عباس از مورایس خواست که خودش درباره این شرایط توضیح بدهد. سرمربی پرتغالی سپاهان در واکنش به این سوال و شش باخت پیاپی تیم گفت: «لحظات خوبی نداشتیم. اگر به اتفاقات نگاه کنیم. البته من آدمی هستم که رو به جلو فکر می‌کنم و نمی‌خواهم به گذشته برگردم. به آینده نگاه می‌کنم. بازی‌ای بود که ۶ بازیکن نداشتیم، یا گل زدیم که قبول شد و بعد کنسل شد؛ خیلی از این اتفاقات رخ داد و می‌توان گفت طوفان‌های زیادی اطراف تیم ایجاد شد.»

به رقیبان ما اعتماد به نفس دادند

او ادامه داد: «سوال اینجاست که درباره کیفیت بازیکنان صحبت کنیم. همه بازیکنان تیم کیفیت لازم را دارند، فقط باید به آن‌ها از طرف ما و باشگاه اعتماد داده شود. دفاع کردن از بازیکن. وقتی رقابت در لیگ شروع شد با ترکیب خوبی لیگ را آغاز کردیم و داشتیم می‌بردیم. اما به یکباره بدون دلیل از اول به چهارم رفتیم. چرا می‌گویم بدون دلیل؟! چون وقتی امتیازات ما را کم کردند، دوباره برگرداندند و این می‌شود بدون دلیل! اما اتفاقاتی افتاد و تأثیرات منفی برای ما داشت و به رقیبان ما که پایین‌تر از ما بودند اعتماد به نفس داد تا بگویند ما الان بالاتر از سپاهان هستیم. خب این شرایط را برای آنها مهیا کرد تا با روحیه بهتری ادامه بدهند و تیمی که لیاقت داشت اول باشد به رده چهارم رسید و تیم‌های دیگر بالاتر رفتند. نمی‌خواهم اشاره کنم به کسی که مسئول این قضیه است، اما الان گذشته و به نظرم می‌توانیم از پس آن برآییم. باید کنار یکدیگر کار و تلاش کنیم.

کنفرانس خبری طوفانی ژوزه مورایس: چرا فقط ما جریمه می شویم؟!/ سپاهان پولدار نیست، ارزش رقبا بیش تر از ماست

ارزش استقلال، پرسپولیس و تراکتور بیشتر از ماست 

ژوزه مورایس سپس کنایه‌ای به مدعیان قهرمانی لیگ برتر نظیر استقلال، پرسپولیس و تراکتور زد و با اشاره به قیمت آنها در سایت معتبر ترانسفر مارکت، حرف‌هایش را ادامه داد: «فقط از نظر کنجکاوی همین الان در سایت ترانسفر مارکت ارزش کل تیم‌ها را ببینید که سپاهان چندم است. استقلال، پرسپولیس و احتمالا تراکتور بالاتر هستند. چرا فقط ما جریمه شدیم و کسی دیگر نباید جریمه می‌شد؟! مثلا تراکتور، گل‌گهر، استقلال و...

سپاهان پولدار نیست، کارخانه موفق و پولدار است

مورایس سپس به ثروتمند خطاب شدن باشگاه سپاهان وارد شد و گفت: «می‌گویند، سپاهان باشگاه پولدار است. نه اما مجتمع فولاد پولدار و موفق است. ولی باشگاه پولدار نیست.»

از فردا تمرین برای هواداران باز است 

او سپس به انتقاد از زمین تمرین سپاهان پرداخت: «همین‌جا می‌گویم از تمرین بعدی حضور هواداران آزاد است، بیایند و ببینند با چه شرایط زمین تمرین می‌کنیم. شرایطی که در لیگ سه یا چهار هم نمی‌بینیم. به سپاهان حمله کردند و نمی‌توانم باور کنم، چون باشگاه سپاهان تمام قدم‌هایش را برای رشد و سازماندهی فوتبال ایران قدم برمی‌دارد. اما سپاهان را به چشم یک رقیب می‌بینند.»

دوست دارم بدانم چرا فقط ما جریمه می‌شویم

سرمربی پرتغالی سپاهان افزود: «دوست دارم بدانم سایر باشگاه‌ها چه می‌کنند که ما فقط باید جریمه شویم، سپاهان هدف شد و امیدوارم در آینده کارهای باشگاه‌های دیگر را ببینیم تا از آنها درس بگیریم. زیرا احساس می‌کنم فقط ما اشتباه کردیم و بهتر است ببینیم بقیه چه کاری انجام می‌دهند تا ما هم همان کار را انجام بدهیم. در مجموع سپاهان فقط برای افتخارآفرینی و رشد فوتبال ایران تلاش می‌کند.»

بازیکن خارجی را طبق نیاز گرفتیم 

در حالی که زمان نشست خبری تمام شده بود، مورایس در بخش پایانی صحبت‌هایش موضوعات مهمی را با هواداران درباره خریدهای تیم که این روزها آماج انتقادات زیادی شده‌اند، مطرح کرد: «هواداران عاشق سپاهان بدانند در تیم بازیکنان خوبی هستند. باور من این است که بازیکنان خوبی هستند، ولی هر ۳ ماه یا ۶ ماه نمی‌توانیم بازیکن عوض کنیم. حالا خارجی یا ایرانی را نمی‌گویم ولی بحث کیفیت شد. ما یک بازیکن خارجی جذب کردیم که یک ماه است به ما اضافه شده است. چون بازیکنی سرعتی بود این بازیکن را به‌علت نیازهایی که داشتیم گرفتیم. حالا می‌خواهم درباره بازیکنان باکیفیت ایرانی‌ای که داریم صحبت کنم. ما بازیکنان خیلی خوبی در تیم داریم. دانشگر، یزدانی.»

اینجوری اذیت نکنیم، بازیکنان باید حمایت شوند

او سپس با اشاره به انتقاداتی که نسبت به ضعف سپاهان در قلب خط دفاعی مطرح می‌شود، گفت: «شما که مدام از مدافع ایرانی حرف می‌زنید، بازی لیورپول را دیدید که فن دایک اشتباه کرد و تیمش گل خورد. منچسترسیتی را دیدید که مدافع میانی‌اش چه اشتباهی کرد و چه گلی خوردند! ما در ایران هستیم و باید به بازیکنان ایرانی و کیفیتی که دارند، اعتماد داشته باشیم. این بازیکنان با باشگاه قرارداد دارند و مثل شما انسان هستند و زندگی شخصی دارند. اینجوری اذیت نکنیم، باید از آن‌ها حمایت کنیم تا موقعیت برای بازیکن فراهم بشود تا بتواند عملکرد نشان دهد. نباید خودمان مقابل خودمان قرار بگیریم. اگر اینطور باشد که تیم‌های حریف کارشان را به نحو احسن انجام می‌دهند، چون خود ما در برابر خودمان قرار گرفته‌ایم.»

کنفرانس خبری طوفانی ژوزه مورایس: چرا فقط ما جریمه می شویم؟!/ سپاهان پولدار نیست، ارزش رقبا بیش تر از ماست

شرایط سختی بوده ولی نباید پا پس بکشیم 

بخش بعدی صحبت‌های مورایس هم اینطور در این نشست خبری مطرح شد و تاکید کرد که سپاهان، هواداران و حامیان این تیم نباید پا پس بکشند: «در کل شرایط ساده نبوده. باید بجنگیم و خودمان را نشان بدهیم. هیچ سیستمی هم نیست که در دنیا بدون اشتباه باشد، اما اگر همه در آن سیستم همکاری کنند و همبستگی داشته باشند، مطمئن باشید که می‌توانند از پس مشکلات بربیایند. ولی نباید پا پس بکشیم. حالا شرایط، شرایط سختی بوده است و باید ادامه دهیم تا ببینیم چه می‌شود.»

همین بازیکنان داشتند بهترین ترکیب آسیا را می‌بردند

سرمربی پرتغالی سپاهان سپس برای اینکه بار دیگر کیفیت بازیکنانش را به رخ بکشد، به نمایش تیمش مقابل الهلال در دو بازی رفت و برگشت اشاره کرد و این نشست خبری طولانی را با عصبانیت نسبت به انتقادی که از بازیکنان می‌شود، ادامه داد: «فقط برای اینکه این بحث را تمام کنم، این بازیکنان و تیمی که دیدید، برابر بهترین ترکیب آسیا بازی کردند و داشتند می‌بردند و فقط زمانی که باختند ۱۰ نفره بودند. در این تیم همه ایرانی بودند و یک بازیکن خارجی بود و همه ایرانی بودند، اما تیم مقابل بازیکنان خارجی زیادی داشت. میتروویچ، ساوویچ، مالکوم، میشل و حتی بازیکنان تیم عربستانی هم بازیکنان ملی بودند.»

قول می‌دهم روزی همه دنیا بازار ایران را نگاه می‌کنند

مورایس که همواره از کیفیت بازیکنان ایرانی تمجید کرده در حالی که دستانش را به هم می‌کوبید تا شاید از روز آینده انتقادات در فضای مجازی از او و شاگردانش کمتر شود، در پایان تاکید کرد: «کیفیت بازیکنان ایرانی خیلی خوب است و فقط باید اعتماد کنیم. ما نمی‌توانیم بازیکن بین‌المللی معروف مثلا مسی را بیاوریم. اول به خاطر پول و دوم اینکه شاید اصلا مسی نخواهد اینجا بازی کند! حالا به عنوان مثال می‌گویم. اما می‌خواهم این را بگویم در ایران بازیکن باکیفیت زیاد داریم. شما فقط اعتماد کنید و بگذارید بازی کنند و از خودشان عملکرد نشان بدهند و به شما قول می‌دهم که روزی می‌آید که همه دنیا به بازار نقل و انتقالاتی ایران نگاه می‌کنند و بازیکن از اینجا می‌برند.»

فرق اعرابی و یک بازیکن درجه یک اسپانیایی چیست؟! 

سرمربی پرتغالی سپاهان در بخش پایانی حرف‌هایش علی اعرابی را مثال زد و تفاوت او را با بازیکنان برجسته فوتبال دنیا فقط تجربه دانست و اینطور حرف‌هایش در این مصاحبه که با ناراحتی و دلخوری او همراه بود، ادامه داد: «فرق علی اعرابی با یک بازیکن اسپانیایی چیست. او فقط تجربه کم دارد. ولی چیزی که من می‌بینم پتانسیل است. فقط کافی است که اعتماد کنید و بگذارید کارش را انجام بدهد. می‌آیند می‌گویند بازیکنی که از لیگ دو آمده، از لیگ یک آمده... بله بازیکن از لیگ یک آمده ولی از خیلی از بازیکنانی که 10 سال در لیگ برتر بازی می‌کنند، خیلی بهتر بازی می‌کند. فقط بحث اعتماد و انگیزه است. باید اعتماد به آنها بدهیم و انگیزه بدهیم تا بتوانند به نحو احسن عملکردشان را ارائه کنند.»

بازیکنی می‌خواهم که زندگی‌اش را در زمین بگذارد

مورایس که در حالتی نادر به حرف‌های جزئی و مهم خود ادامه می‌داد، این نشست خبری 37 دقیقه‌ای را با مطرح کردن یک سوال تمام کرد: «من به شما می‌گویم. می‌شود جواب من را در این قضیه بدهید که اصلا بازیکن خارجی برای چه چیزی می‌خواهید؟! بازیکنی که فقط برای پول می‌خواهد اینجا باشد را برای چه می‌خواهید؟! جواب من را یکی بدهد؟! من بازیکنی می‌خواهم که در زمین زندگی‌اش را بگذارد و تا زمانی که بازیکنی پیدا نکنم که در زمین زندگی‌اش را بگذارد، بازیکن خارجی نمی‌خرم.»

کنفرانس خبری پیروز قربانی پیش از بازی مقابل پرسپولیس: به خاطر شخصیت خودم در استقلال نماندم

کنفرانس خبری پیروز قربانی پیش از بازی مقابل پرسپولیس: به خاطر شخصیت خودم در استقلال نماندم

بیشتر بخوانید
13 اسفند 1402 | ساعت 17:36
بیشتر بخوانید
نظرات خیلی زود مثبت شد/ پاسخ اوسمار ویرا به سوال جنجالی: شما هجومی تر هستید یا یحیی؟

نظرات خیلی زود مثبت شد/ پاسخ اوسمار ویرا به سوال جنجالی: شما هجومی تر هستید یا یحیی؟

بیشتر بخوانید
13 اسفند 1402 | ساعت 16:58
بیشتر بخوانید
اعلام داور استقلال و پرسپولیس در جام حذفی

اعلام داور استقلال و پرسپولیس در جام حذفی

بیشتر بخوانید
13 اسفند 1402 | ساعت 12:04
بیشتر بخوانید
دربی پایتخت به تعویق می افتد؟

دربی پایتخت به تعویق می افتد؟

بیشتر بخوانید
13 اسفند 1402 | ساعت 11:45
بیشتر بخوانید

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...