کنفرانس خبری ژوزه مورایس پس از پیروزی مقابل شمس آذر: مدام باید آتش های دور تیم را خاموش می کردیم/ جاسوسی از تیم؟ باید شرلوک هلمز استخدام کنیم

کدخبر (234643) | 15 اسفند 1402 | ساعت 00:52
0 46
کنفرانس خبری ژوزه مورایس پس از پیروزی مقابل شمس آذر: مدام باید آتش های دور تیم را خاموش می کردیم/ جاسوسی از تیم؟ باید شرلوک هلمز استخدام کنیم
ژوزه مورایس در کنفرانس خبری پس از بازی سپاهان مقابل شمس آذر شرکت کرد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، ژوزه مورایس، سرمربی تیم فوتبال سپاهان، در نشست خبری پس از دیدار برابر شمس آذر که در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی برگزار شد و با پیروزی سه بر صفر طلایی پوشان همراه شد، اینطور حرف‌هایش را آغاز کرد: فکر می‎‌کنم تیم برد و لیاقت هم داشتیم. برابر تیمی بازی کردیم که دشواری زیادی داشت. چون با فعل خواستن و انرژی زیاد آمده بودند و در کل بازی هم این را نشان دادند. با ضدحملاتی که داشتند و توپ‌های بلندی که پشت مدافعین ما می‌فرستادند برایمان دشواری ایجاد کردند. 

خلاصه بازی سپاهان 3 شمس آذر قزوین 0 - جام حذفی

خلاصه بازی سپاهان 3 شمس آذر قزوین 0 - جام حذفی

بیشتر ببینید
14 اسفند 1402 | ساعت 23:07
بیشتر ببینید

کفرانس خبری ژوزه مورایس پس از بازی سپاهان مقابل شمس آذر

او ادامه داد:

ولی خب در نیمه اول گل اول را زدیم و با آغاز نیمه دوم گل دوم را هم زدیم. بعد از کارت زرد دومی که بازیکن شمس آذر دریافت کرد بازی طور دیگری پیش رفت. باید به بازیکنانم بابت تلاش و کوششی که در این مسابقه از خودشان نشان دادند، تشکر کنم.

بخش بعدی صحبت‌های ابتدایی مورایس تشکر از هواداران سپاهان بود و افزود:

حرف آخرم با هواداران است که از اول تا آخر مسابقه تشویق کردند. از آنها هم تشکر می‌کنم. از ابتدا تا آخر مسابقه پشت تیم بودند.

سوال اول از مورایس درباره شکسته شدن رکورد 6 شکست پیاپی سپاهان بود و ارزیابی این مربی از آینده تیم. سرمربی پرتغالی سپاهان در واکنش به این سوال گفت:

در این مورد گفتم. درباره بازی صحبت کردم. درباره تلاش بازیکنان صحبت کردم. کاری که هر روز باید انجام بدهیم. و درباره شش بازی گذشته دو تا از آن مسابقات در سطح بالاتری بوده که اصلا نمی‌توانیم در این طبقه‌بندی جای دهیم. آن دو باخت هم بنابر دلایل و یک سری اتفاقات بود. به هر حال باز هم ممنونم از حمایتی که هواداران داشتند. به آنها نیاز داریم تا در کنار هم از پس همه مشکلات برآییم.

سوال بعدی از مورایس درباره فرشاد احمدزاده بود. خبرنگاری از مورایس پرسید که شما شب گذشته در کنفرانس خبری از مصدومیت احمدزاده حرف زدید ولی امروز بازی کرد و از او خواست که درباره شرایط این بازیکن و میزان مصدومیتش که جدی است یا خیر توضیح بدهد. سرمربی سپاهان در واکنش به این سوال گفت:

مصدوم بود و دلیل اینکه از ابتدا بازی نکرد به همین خاطر بود. ما مجبور بودیم با بازیکنان 16، 17 ساله بازی کنیم. در انتهای بازی وقتی مسابقه در مسیر خوبی بود و به نفع ما دنبال می‌شد، من از اول سوال کردم که آیا می‌خواهی بازی کنی یا نه؟ چون باید در شرایط مسابقه قرار بگیری و بهتر است خودت را تست کنی. موافق بود و به همین دلیل در اواخر بازی برای دقایقی بازی کرد. من شخصیتم طوری نیست که بخواهم چیزی را پنهان کنم یا اینجور حرف‌ها را بزنم. مصدوم بود و در 4 روز گذشته هم کنار بچه‌ها تمرین نکرد. حالا او را تست کردیم و در بازی بعدی می‌تواند همراه ما باشد.

سوال بعدی از مورایس درباره پستی بود که او دو روز پیش روی صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد و نوشت: «داستان زیبایی از یک دانش‌آموز بسیار خوب در مدرسه‌ای وجود دارد که بهترین نمرات را به پسر صاحب مدرسه می‌دادند.» مورایس در واکنش به این سوال که منظور او از این پست چه بوده و آیا به اتفاقات پیرامون سپاهان کنایه زده بیان کرد:

صفحه اینستاگرام من توسط ادمین اداره می‌شود و اصلا هیچ ربطی به زندگی فوتبالی و این چیزها ندارد که بخواهم چنین چیزهایی منتشر کنم. چیزی هم اگر منتشر می‌شود مربوط به زندگی روزمره من است. 

او سپس داستان خود را اینطور توضیح داد:

درباره این داستان دو پایان متفاوت وجود دارد؛ یکی خوب و یکی بد. حالا بستگی دارد مخاطب کدام را درک کند و به کدام پایان دقت کند. اما در کل هر دو با هم همکاری می‌کنند و با هم کار می‌کنند تا یک پایان خوب رقم می‌زنند. بیشتر برای ادامه دادند. در کل داستان جذاب و زیبایی هم هست.

کنفرانس خبری ژوزه مورایس پس از پیروزی مقابل شمس آذر: مدام باید آتش های دور تیم را خاموش می کردیم/ جاسوسی از تیم؟ باید شرلوک هلمز استخدام کنیم

سوال بعدی را خبرنگاری درباره انتشار ترکیب سپاهان در برخی رسانه‌های خاص پرسید. او پرسید که چرا اینقدر راحت ترکیب سپاهان به برخی رسانه‌ها درز می‌کند و مورایس در واکنش به این سوال گفت: 

این سوال خوبی است و آرزو میکنم پاسخی داشتم که برایتان رضایت بخش باشد. می‌توانیم دو جور به این قضیه نگاه کنیم. اگر حرفه‌ای باشیم و به فوتبال حرفه‌ای فکر کنیم، اهمیتی نخواهد داشت. یک مقدار می‌تواند به تیم حریف کمک کند ولی اهمیت خاصی ندارد. اما الان بحث ترکیب نیست، بحث اطلاعات است که از درون تیم بیرون می‌رود. این چیزی است که باید بدانیم چطور کنترل کنیم تا اطلاعات از درون تیم بیرون نرود. من هم خیلی دوست دارم و برایم جذاب است که بدانم چه کسی این اطلاعات را بیرون می‌برد. اینکه سودی به دست می‌آورد یا نه و از این دست مسائل.

او ادامه داد: 

چیزی که هست اینکه نشانه خوبی نیست. اصلا نشانه خوبی در فوتبال حرفه‌ای نیست. اما خب ما چالش‌های زیادی بود که باید پشت سر می‌گذاشتیم. یک آتش اینجا بود که باید خاموش می‌کردیم. یک آتش آن‌طرف‌تر.
مدام برای ما آتش درست می‌شد که باید دنبال خاموش کردن آنها می‌بودیم. به نظرم اما نباید دشمن داخل باشد. باید با همدیگر باشیم و دست به دست هم بدهیم تا با دشمنان بجنگیم.

بخش پایانی صحبت‌های مورایس اینطور خطاب به هواداران که فشار زیادی را روی تیم وارد می‌کنند، مانند شب گذشته در نشست خبری‌اش مطرح شد: 

صحبت آخرم با هواداران سپاهان است؛ البته با هواداران واقعی سپاهان. نه فقط هواداران سپاهان که در کل دنیا چنین چیزی هست که اگر به دنبال دستاوردی هستیم باید همه در کنار هم باشیم. باشگاه سپاهان با تمام افرادش و تیم فوتبالش یکی است. اگر طرفدار تیم فوتبال سپاهان هستید باید طرفدار همه این‌ها باشید چون در کنار هم یک تیم را تشکیل می‌دهند و باید از هم حمایت کنیم، نه اینکه بخواهیم همدیگر را بکوبیم و علیه هم باشیم. سپاهان یعنی کل باشگاه و تمام افرادش. هوادار با هیئت مدیره؛ بازیکن با هوادار، هیئت مدیره با بازیکن و... همه باید پشت هم و تحت حمایت هم باشند. اگر غیر از این باشد داریم از داخل بهانه تراشی می‌کنیم تا موفق نشویم و اینطوری هم ساده نیست. پس بیایید در کنار هم باشیم، از هم حمایت کنیم تا به موفقیت برسیم.

مورایس دوباره حرف‌هایش را از سر گرفت و گفت: 

خیلی واضح است که هیچ کدام از رقبای اصلی ما دلشان نمی‌خواهد ما ببریم. ما الان با شمس آذر بازی داریم و واضح است که از گوشه و کنار خیلی‌ها دوست ندارند ما ببریم ولی هوادارهای واقعی تیم می‌خواهند ما ببریم. پس بهتر است اینقدر ثبات کار را به هم نزنیم. اجازه بدهیم در کنار هم ادامه بدهیم. یک سری چیزها از بیرون می‌آید، از تیم‌های دیگر و بعد تمام ما را در یک چرخه کنار هم قرار می‌دهند. وقتی در آن چرخه قرار بگیریم، دیگر نمی‌توانیم درستش کنیم. پس بیاید درستش کنیم و کنار هم قرار بگیریم.

او اینطور حرف‌هایش را خطاب به هواداران سپاهان خاتمه داد: 

یادم می‌آید وقتی رئال بودیم، اگر بارسلونا می‌باخت جشن می‌گرفتیم. و همین‌طور برعکس. وقتی رئال می‌باخت هواداران بارسا جشن می‌گرفتند. این یک چیزی معمولی است ولی نه هواداران خودشان از باخت تیم‌شان خوشحال بشوند.

در پایان خبرنگاری که سوال مربوط به جاسوسی از تیم را پرسیده بود، پرسید که احتیاج به کاراگاهانی نظیر شرلوک هولمز دارد یا خیر که او با خنده گفت:

بله صددر صد. حتما این کار را شروع می‌کنیم.

کنفرانس خبری اوسمار ویرا پس از بازی پرسپولیس در جام حذفی: به هواداران قول داده بودم/ به این دلیل از جوانان استفاده نکردیم

کنفرانس خبری اوسمار ویرا پس از بازی پرسپولیس در جام حذفی: به هواداران قول داده بودم/ به این دلیل از جوانان استفاده نکردیم

بیشتر بخوانید
15 اسفند 1402 | ساعت 00:45
بیشتر بخوانید
کنفرانس خبری محمد نوازی پس از شکست استقلال مقابل مس رفسنجان: نمی توانیم در 2 جام شرکت کنیم چون بازیکن نداریم!

کنفرانس خبری محمد نوازی پس از شکست استقلال مقابل مس رفسنجان: نمی توانیم در 2 جام شرکت کنیم چون بازیکن نداریم!

بیشتر بخوانید
15 اسفند 1402 | ساعت 00:38
بیشتر بخوانید
فوری: محرم نویدکیا خداحافظی کرد!

فوری: محرم نویدکیا خداحافظی کرد!

بیشتر بخوانید
15 اسفند 1402 | ساعت 00:35
بیشتر بخوانید
اتفاق تاریخی در دربی؛ بازی استقلال و پرسپولیس با داور خانم؟

اتفاق تاریخی در دربی؛ بازی استقلال و پرسپولیس با داور خانم؟

بیشتر بخوانید
15 اسفند 1402 | ساعت 00:05
بیشتر بخوانید

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...