آخرین تلاش برای تغییر دستورالعمل جنجالی؛ زیر 25 ساله‌ها باز می‌گردند؟

برخی اخبار غیررسمی حاکی از این است که احتمال تغییرات جزئی در دستورالعمل نقل و انتقالاتی سازمان لیگ و بازگشت بازیکنان زیر 25 سال به لیست تیم‌ها وجود دارد.
کدخبر (216113) | 13 مرداد 1402 | ساعت 15:58
0 106
آخرین تلاش برای تغییر دستورالعمل جنجالی؛ زیر 25 ساله‌ها باز می‌گردند؟
برخی اخبار غیررسمی حاکی از این است که احتمال تغییرات جزئی در دستورالعمل نقل و انتقالاتی سازمان لیگ و بازگشت بازیکنان زیر 25 سال به لیست تیم‌ها وجود دارد.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، تغییرات در دستورالعمل نقل و انتقالاتی لیگ برتر، یکی از موارد جنجالی فوتبال ایران طی هفته‌های اخیر بوده است. تقریباً هرکدام از تیم‌های لیگ برتری، به‌نوعی با این قوانین درگیری‌هایی دارند، پرسپولیس با مشکل محدودیت در سهمیه نقل و انتقالات لیگ برتر مواجه شده و سپاهان و استقلال درگیر سقف بودجه هستند و تراکتور در حال چانه‌زنی برای ایرانی حساب شدن لژیونرها! در این میان، برخی اخبار غیررسمی حاکی از این است که احتمال تغییرات در این دستورالعمل در روزهای آتی وجود دارد و یکی از مواردی که احتمال تغییرات در آن قابل پیش‌بینی است، لیست بازیکنان بزرگسال تیم‌های لیگ برتری بوده؛ لیستی که در حال حاضر به 19 بازیکن محدود شده و با حذف سهمیه زیر 25 سال، هر تیم لیگ برتری نسبت به سال گذشته 5 بازیکن 23+ سال کمتر در اختیار دارد.

سود پرسپولیس از بازگشت زیر 25 ساله ها

سهمیه زیر 25 سال یکی از عجیب‌ترین تصمیمات سال‌های اخیر سازمان لیگ بوده است. اختصاص سهمیه برای بازیکنان تا 25 سالگی در هیچ جای جهان مرسوم نیست و این سهمیه در سال‌های قبل نیز چندان موردتوجه نبوده است. با این حال، کاهش سهمیه بزرگسال سبب شد تا حذف این سهمیه بیشتر به چشم بیاید. پرسپولیس در این میان بیش از هر تیم دیگری متضرر شده و در صورت بازگشت این سهمیه، محمد عمری و وحدت هنانوف از میان بازیکنان بزرگسال خارج خواهند شد و این تیم مجاز به جذب دو بازیکن بزرگسال جدید خواهد بود. اینکه چرا این تغییرات در روزهای پایانی پنجره نقل و انتقالات تابستانی ممکن است رخ دهد نیز از دیگر عجایب فوتبال ایران است. آخرین تلاش برای تغییر دستورالعمل جنجالی؛ زیر 25 ساله‌ها باز می‌گردند؟ در میان تیم‌های مدعی لیگ برتر، تراکتور، استقلال و سپاهان، تقریبا۲ سودی از این تغییر نخواهند برد و نهایتاً ممکن است چند بازیکن زیر 23 سال فصل قبل خود را در این سهمیه قرار دهند.

سقف بودجه؛ همه اصرار به افزایش دارند!

سپاهان برای 19 بازیکن، پیش‌بینی 325 میلیارد تومان داشته و مشخص نیست سایر بازیکنان این تیم چگونه به لیست طلایی‌ها اضافه خواهند شد. استقلال که سقف 300 میلیاردی دارد، 330 میلیارد تومان قرارداد به سازمان لیگ برده و بدون در نظر گرفتن خریدهای روزهای گذشته و روزهای آتی، اختلاف حساب 30 میلیاردی با سازمان لیگ دارد. پرسپولیس و تراکتور نیز از حداکثر سقف مجاز خود استفاده کرده‌اند و باز هم دنبال خرید بازیکنان جدید هستند. به نظر می‌رسد خونسردی بیش از حد باشگاه‌ها در این باره، ناشی از اخبار پشت پرده‌ افزایش سقف بودجه است و احتمالاً طی روزهای آتی، شاهد تغییراتی در این بخش خواهیم بود. در این باره پیشنهاداتی ازسوی تیم‌های لیگ برتری به سازمان لیگ ارائه شده و این سازمان، مخالفت صریحی در پاسخ به این پیشنهادات داشته. ازجمله افزایش سقف پایه بودجه، افزایش حق مجوز حرفه‌ای و ملی، در نظر نگرفتن کادر فنی در لیست قراردادها، در نظر نگرفتن آپشن‌ها و... . باید دید در نهایت، این بخش از دستورالعمل سازمان لیگ چه تغییراتی خواهد داشت. آخرین تلاش برای تغییر دستورالعمل جنجالی؛ زیر 25 ساله‌ها باز می‌گردند؟

بازگشت لژیونرها به جمع بازیکنان ایرانی؟

تراکتور درباره تغییر این بند، بیش از هر تیم دیگری تلاش داشته و به دنبال آن بوده که باشگاه‌های لیگ برتری را هم با خود همراه کند. نکته جالب آن است که هوشنگ نصیرزاده، مدیرعامل تراکتور، خود از افرادی بوده که در مصوب کردن این دستورالعمل نقش داشته است. در حال حاضر، تراکتور 4 بازیکن خارجی و دو لژیونر فصل گذشته را در لیست خود دارد و این باشگاه به‌دنبال جذب محمد نادری و یک مهاجم خارجی نیز بوده، اقدامی که تنها با اصلاح این بند از دستورالعمل سازمان لیگ ممکن خواهد بود. سایر باشگاه‌ها عملاً مشکلی با این بند آئین‌نامه نداشته‌اند و اکثر این باشگاه‌ها حتی به‌دنبال جذب بازیکن خارجی نیز نرفته‌اند. آخرین اخبار نقل و انتقالات

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...