آرژانتین و هلند ؛ پرده ششم از یک دوئل کلاسیک جام جهانی

آرژانتین و هلند در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 2022 مقابل هم قرار خواهند گرفت، ششمین پرده از یک دوئل کلاسیک در ادوار جام جهانی
کدخبر (105455) | 12 آذر 1401 | ساعت 22:35
0 93
آرژانتین و هلند ؛ پرده ششم از یک دوئل کلاسیک جام جهانی
آرژانتین و هلند در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 2022 مقابل هم قرار خواهند گرفت، ششمین پرده از یک دوئل کلاسیک در ادوار جام جهانی

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، جام جهانی 2022 در مرحله یک چهارم نهایی شاهد یک جدال حساس و البته کلاسیک خواهد بود، دوئل آرژانتین و هلند. در نخستین بازی از مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2022، یک دیدار برگزار شد و بر این اساس بازی هلند و آمریکا با برتری سه بر یک نارنجی‌ها به پایان رسید تا شاگردان فن خال نخستین تیم راه یافته به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 2022 باشند. در ادامه نیز آرژانتین در مقابل استرالیا در یک بازی تماشایی با حساب دو بر یک پیروز شد تا حریف هلند در یک چهارم نهایی شود.

پرده اول - جام جهانی 1974

اولین جدال آرژانتین و هلند در جام جهانی، به جام جهانی 1974 آلمان و مرحله دوم گروهی برمی‌گردد. جایی که هلند با 4 گل آرژانتین را در هم کوبید و در نهایت در گروه خود صدرنشین شد. یوهان کرایف اسطوره فوتبال هلند در این بازی دو گل به ثمر رساند و رادولف کرول و جانی رپ دیگر گلزنان نارنجی‌ها در این بازی بودند.

آرژانتین و هلند 04پرده دوم - جام جهانی 1978

چهار سال بعد از تقابل اول، آرژانتین و هلند در فینال جام جهانی مقابل هم قرار گرفتند. آرژانتین میزبان در تلاش برای کسب اولین عنوان قهرمانی و گرفتن انتقام شکست تلخ جام جهانی 1974 بود. ماریو کمپس آلبی سلسته را پیش انداخت با این حال هلند با گل دیک نانینگا در دقیقه 82 به بازی برگشت. بازی در وقت اضافه دنبال شد و آرژانتین با دو گلی که ماریو کمپس و دنیل برتونی به ثمر رساند برنده بازی و قهرمان جام جهانی 1978 لقب گرفت.

پرده سوم - جام جهانی 1998

20 سال بعد از دومین تقابل در جام جهانی، هلند و آرژانتین در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 1998 مقابل هم قرار گرفتند. پاتریک کلایورت در دقیقه 12 هلند را در این بازی پیش انداخت با این حال کلادیو لوپز 5 دقیقه بعد این گل را جبران کرد. تا دقایق پایانی همه چیز مساوی بود تا اینکه آرتور نورمن از هلند با دریافت کارت زرد دوم از زمین بازی اخراج شد. آرژانتین با برتری نفری خود به دنبال گلزنی به هلند بود. در دقیقه 86 آریل اورتگا در محوطه جریمه هلند متوقف شد، او اعتقاد به خطای پنالتی داشت اما داور این صحنه را تمارض تشخیص و به او کارت زرد داد. در ادامه با درگیری اورتگا و فن در سار دروازه بان هلند، داور به اورتگا یک کارت قرمز مستقیم داد و او را از زمین بازی اخراج کرد. دقایقی بعد و روی پاس بلند و تماشایی فرانک دی بوئر، دنیس برکمپ صاحب موقعیت شد و با یک ضربه استثنایی در آخرین لحظات بازی دروازه آرژانتین و کارلوس روا را باز کرد. هلند در نهایت با پیروزی دو بر یک در جام جهانی 98 راهی نیمه نهایی شد.

آرژانتین و هلند 03پرده چهارم - جام جهانی 2006

در هفته سوم از دور گروهی جام جهانی 2006، هلند و آرژانتین دو تیم 6 امتیازی و صعود کرده مقابل هم قرار گرفتند. تلاش دو تیم برای پیروزی در این بازی حاصلی نداشت و بازی در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید تا آرژانتین به لطف برتری شش گله در بازی با صربستان و مونته‌نگرو، با تفاضل گل بیشتر به عنوان تیم صدرنشین راهی مرحله حذفی شود.

پرده پنجم - جام جهانی 2014

آخرین جدال آرژانتین و هلند در جام جهانی 2014 برمی‌گردد. دو تیم 9 امتیازی مرحله گروهی در یک هشتم نهایی به سختی از سد مکزیک و سوئیس و در یک چهارم نهایی نیز باز هم به سختی کاستاریکا و بلژیک را مغلوب کردند تا در نیمه نهایی مقابل هم قرار بگیرند. جدال دو تیم در وقت قانونی و اضافی گلی در بر نداشت و بازی به ضربات پنالتی کشیده شد. در ضربات پنالتی، رون ولار ضربه اول هلند را از دست داد و در سوی دیگر لئو مسی ضربه اول آرژانتین را به گل تبدیل کرد. ضربات دوم دو تیم توسط آرین روبن و ازکیل گارای به گل تبدیل شدند. ضربه سوم هلند را وسلی اسنایدر از دست داد و در سمت مقابل سرجیو آگوئرو پنالتی آرژانتین را وارد دروازه یاسپر سیلسن کرد. درک کویت چهارمین ضربه هلند را وارد دروازه آرژانتین کرد با این حال با گل شدن پنالتی چهارم آرژانتین توسط مکسی رودریگز، آرژانتین برنده بازی شد و به فینال این بازی‌ها صعود کرد.

آرژانتین و هلند 02پرده ششم - جام جهانی 2018

ششمین تقابل دو تیم در جام جهانی، جمعه 18 آذر برگزار خواهد شد. آرژانتین و هلند؛ برنده این تقابل کلاسیک کدام تیم خواهد بود؟

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...