آشفته بازار نقل و انتقالات؛ وقتی بازیکن معمولی 6 میلیاردی می شود!

باشگاه های فوتبال ایران حاضرند برای یک بازیکن معمولی چند برابر رقمی واقعی آن هزینه کنند.
کدخبر (198838) | 03 تیر 1402 | ساعت 11:34
0 107
آشفته بازار نقل و انتقالات؛ وقتی بازیکن معمولی 6 میلیاردی می شود!
باشگاه های فوتبال ایران حاضرند برای یک بازیکن معمولی چند برابر رقمی واقعی آن هزینه کنند.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، در حالیکه پیش بینی می شد تیم های بالانشین لیگ، بیشترین فعالیت را در بازار تابستانی داشته باشند، تا اینجا این نساجی قعر جدولی بوده که بیشترین خرید را در بين همه تيم های ليگ برتری داشته است. سرخپوشان مازندرانی که فصل آینده یکی از ۴ نماینده کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا خواهند بود با سرمربی جدید خود زودتر از همه تیم ها نقل و انتقالات را استارت زدند و تاکنون محمدرشید مظاهری، امیرمحمد هوشمند، وحید محمدزاده، محمود قائد رحمتی و محمدرضا آزادی را جذب کرده اند. این آخری که همین چند روز قبل سرخپوش شد و برای نساجی ۶ میلیارد تومان آب خورد! آشفته بازار نقل و انتقالات؛ وقتی بازیکن معمولی ۶ میلیاردی می شود!

افزایش قیمت کاذب بازیکنان

پرداخت دستمزدهای نجومی به بازیکنان لیگ برتری اتفاق تازه ای در فوتبال ایران نیست و اگر در گذشته چند باشگاه متمول و سرشناس در نقل و انتقالات ریخت و پاش می کردند الان این مسئله تا جایی همه گیر شده که دیگر کوچک و بزرگ نمی شناسند و اغلب باشگاه ها از ریخت و پاش در نقل و انتقالات ابایی ندارند و حاضرند برای یک بازیکن معمولی چند برابر رقمی واقعی آن هزینه کنند. با قانون جدیدی که فدراسیون برای باشگاه ها گذاشت، حالا بهانه ای به نام بودجه مشترک وجود دارد که دست آن ها را باز می گذارد. در این بین چیزی که به آن کمتر توجه شده، روند رو به رشد قیمت‌ بازیکنان است که به شکل کاذبی در حال افزایش است. به راستی چند بازیکن تاپ لول در این فوتبال داریم؛بازیکنی که ارزش دریافت چنین مبالغی را داشته باشند؟ اصلا ارزش واقعی فوتبالیست‌های شاغل در لیگ برتر چقدر است و آیا بازیکنان متناسب با کارکرد خود دستمزد می گیرند؟ آشفته بازار نقل و انتقالات؛ وقتی بازیکن معمولی ۶ میلیاردی می شود!

عملکرد ضعیف بازیکن میلیاردی

همین بازیکنی که نام بردیم در فصلی گذشته ۸ گل و ۲ پاس گل را با پیراهن آلومینیوم در لیگ برتر و جام حذفی به جای گذاشت و ششمین گلزن برتر لیگ بود. هر چند که آزادی به لحاظ آماری عملکرد نسبتا خوبی داشت و جزو سه بازیکن برتر تیمش در فصل گذشته به شمار می رود، اما هرگز در رده بازیکنان بزرگ است فوتبال نبوده. این در شرایطی است که فرصت بازی در تیم های مطرحی چون تراکتور، پانتولیکوس یونان و استقلال را بدست آورد، ولی هرگز نتوانست خودی نشان دهد و بدرخشد. این مهاجم جوان که پرورش یافته پایه های تراکتور است در ۵ فصلی که در این تیم حاضر بود فقط ۵ گل توانست بزند و در مدت کوتاهی هم که در یونان بود نه تنها گل نزد که فرصت بازی نیافت. همین اتفاق در استقلال رخ داد و می توان گفت آلومینیوم تنها تیمی بود که آزادی توانست تا حدودی در این عرض اندام کند. آشفته بازار نقل و انتقالات؛ وقتی بازیکن معمولی ۶ میلیاردی می شود!

نقش پررنگ باشگاه ها

البته این بازیکن هنوز در ابتدای راه فوتبال خود قرار دارد و به عنوان یک بازیکن ۲۳ ساله و با استعداد قطعا حرف های زیادی در آینده برای گفتن خواهد داشت. مسئله اینجاست که چرا یک باشگاهی به مانند آلومینیوم باید برای بازیکنی با این رزومه بند فسخ ۶ میلیاردی در نظر بگیرد و باشگاه نساجی هم بی چون و چرا زیر بار قبول پرداخت این رقم برود؟ وقتی رضایتنامه بازیکنان جوان لیگ اینچنین بالاست، جای تعجب ندارد که بشنویم بازیکنان ملی پوش از ارقام ۴۰، ۵۰ میلیاردی سخن به میان بیاورند که بخش زیادی از این اتفاق متوجه خود باشگاه ست که با تصمیمات غلط خود فرصت این کار را در اختیار بازیکنان قرار می دهند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...