آشنایی با تیم ملی غنا در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

تیم ملی غنا در گروه H رقابت‌های جام جهانی 2022 با سه تیم کره جنوبی، پرتغال و اروگوئه به رقابت می‌پردازد.
کدخبر (86746) | 12 آبان 1401 | ساعت 09:24
0 326
آشنایی با تیم ملی غنا در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر
تیم ملی غنا در گروه H رقابت‌های جام جهانی 2022 با سه تیم کره جنوبی، پرتغال و اروگوئه به رقابت می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، تیم ملی غنا یکی از تیم‌های حاضر در جام جهانی 2022 قطر خواهد بود. در این دوره مسابقات، غنا برای اولین بار از سال ۲۰۱۰ به جام جهانی راه یافته و در تلاش برای تکرار خاطرات شیرین جام جهانی 2010 خواهد بود.

گروه تیم ملی غنا رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲

تیم ملی غنا در گروه H رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قرار دارد. غنا در این رقابت‌ها با ۳ تیم ملی کره جنوبی، پرتغال و اروگوئه همگروه است. در پایان بازی‌های این تیم‌ها در این گروه، ۲ تیم برتر آن‌ها موفق می‌شوند به مرحله یک هشتم نهایی راه پیدا کنند.

تاریخچه تیم ملی غنا

تیم ملی غنا در سال 1957 به عضویت کنفدراسیون فوتبال آفریقا درآمد و یک سال بعد نیز عضو فیفا شد. در دهه 60 میلادی، غنا یکی از تیم‌های پر قدرت آفریقا بود و این تیم در اواخر دهه 70 میلادی نیز بار دیگر موفقیت‌هایی را در سطح قاره آفریقا کسب کرد. غنایی‌ها برای رسیدن به نخستین جام جهانی تا سال 2006 در انتظار بودند. تیم ملی فوتبال غنا در سال 2007 و 2008 حضور در رتبه 14 رنکینگ جهانی فیفا را تجربه کرد، بهترین نتیجه تاریخ این تیم برد 12-0 مقابل مالاوی در سال 1965 و بدترین نتیجه باخت 10-0 مقابل بلغارستان در سال 1968 بوده است. تیم ملی فوتبال غنا تا کنون 23 بار در مسابقات قهرمانی جام ملت های آفریقا شرکت کرده که توانسته در 4 دوره مقام قهرمانی را کسب کند.

نحوه صعود تیم فوتبال غنا به جام جهانی

در مرحله نخست مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 در قاره آفریقا، غنا که با آفریقای جنوبی، اتیوپی و زیمبابوه همگروه بود موفق شد با کسب 13 امتیاز و گل زده بهتر نسبت به آفریقای جنوبی راهی مرحله بعدی شود. در این مرحله غنا پس از کسب دو نتیجه تساوی مقابل نیجریه، به دلیل گل زده بیشتر در خانه حریف مجوز صعود به جام جهانی را کسب کرد.

بررسی حضور غنا در جام جهانی‌های قبلی

تیم ملی غنا در سال‌های گذشته ۳ بار در جام جهانی شرکت داشته است و در این دوره، برای چهارمین در این مسابقات حضور خواهند یافت. غنا در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان، ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی و ۲۰۱۴ برزیل حضور داشته است. بهترین عملکرد این تیم مربوط به سال 2010 است، جایی که غنایی‌ها با صعود از مرحله گروهی، در یک هشتم نهایی از سد آمریکا گذشتد و در یک چهارم نهایی در ضربات پنالتی مقابل اروگوئه شکست خوردند.

لیگ‌های مهم کشور غنا

لیگ برتر غنا بالاترین سطح فوتبال حرفه‌ای در غنا به حساب می‌آید. این لیگ در دهه اول قرن بیست و یکم، در رتبه ۶۵ در بهترین لیگ‌های جهان قرار گرفت.

باشگاه‌های مهم لیگ غنا

از جمله مهم‌ترین باشگاه‌های تیم ملی غنا می‌توان به آکرا لاینز اف سی، ستاره‌های آدوانا، آسانته کوتوکو کوماسی، برکوم چلسی، رئال تامال یونایتد و ملک فیصل اشاره کرد.

بازی‌های تیم ملی غنا در جام جهانی ۲۰۲۲

در آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ و در شرایط فعلی، تنها برنامه مرحله گروهی و دیدارهای این مرحله با تیم ملی اروگوئه در جام جهانی ۲۰۲۲، تیم ملی پرتغال و کره جنوبی مشخص شده است.

تیم‌های رقیب تیم ملی غنا

تیم ملی پرتغال در جام جهانی ۲۰۲۲، کره جنوبی و اروگوئه در گروه H تیم‌های رقیب تیم ملی غنا هستند.

تاریخ و ساعت بازی‌های تیم ملی غنا در جام جهانی قطر

گروه H جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ مسابقات آن از ۲۴ نوامبر تا ۲ دسامبر ۲۰۲۲ یعنی ۳ تا ۱۱ آذر ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد که تاریخ و ساعت بازی‌های تیم ملی غنا در جام جهانی قطر به شرح زیر است. ۳ آذر ؛ غنا پرتغال: ساعت ۱۹:۳۰ ۷ آذر ؛ غنا کره جنوبی : ساعت ۱۶:۳۰ ۱۱ آذر ؛ غنا اروگوئه : ساعت ۱۸:۳۰

استادیوم و شهر بازی‌های تیم ملی غنا

استادیوم و شهر بازی‌های تیم ملی در هربازی متفاوت است. طوری که محل بازی غنا با تیم ملی اروگوئه در جام جهانی ۲۰۲۲ در استادیوم الجنوب برگزار می‌شود. رقابت این تیم با تیم ملی کره جنوبی در جام جهانی قطر در شهرک آموزش و دیدار غنا با پرتغال در استادیوم راس ابوعبود است.

بازیکنان تیم ملی غنا در جام جهانی ۲۰۲۲

از جمله ستاره‌های تیم ملی غنا می‌توان به توماس پارتی، محمد قدوس، آندره آیو، اینیاکی ویلیامز، طارق لمپتی، محمد سالیسو و ... اشاره کرد.

کادر فنی تیم ملی غنا در جام جهانی قطر

سرمربی: اتو آدو (غنا) مشاور فنی: کریس هیوتون (ایرلند) مربیان: جورج بواتنگ، مسعود دیدی درامانی (غنا) مربی دروازه‌بان‌ها: ریچارد کینگسون (غنا)

محل اسکان و تمرین تیم ملی غنا

غنا نیز مانند سایر تیم‌های حاضر در جام جهانی، محلی مشخص برای تمرین و سکونت دارند. محل اسکان تیم ملی غنا در هتل doubletree by Hilton doha al sadd و کمپ تمرینی آن‌ها aspire zone training facilities 1 است.

تماشاگران خاص تیم ملی غنا

تیم ملی غنا نیز مانند سایر تیم‌های شرکت کننده در جام جهانی طرفداران خاص خودشان را دارند و آن‌ها برای دیدن رقابت تیم محبوبشان، از همه کشورها به قطر می‌روند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...