آمار عجیب نیمکت تراکتور؛ 7 تغییر در یک سال!

قربان بردیف ششمین مربی است که در یکسال گذشته از نیمکت تراکتور جدا می شود.
کدخبر (98888) | 03 آذر 1401 | ساعت 14:22
0 108
آمار عجیب نیمکت تراکتور؛ 7 تغییر در یک سال!
قربان بردیف ششمین مربی است که در یکسال گذشته از نیمکت تراکتور جدا می شود.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، قربان بردیف که در ابتدای فصل هدایت تراکتور را برعهده گرفته بود، پس از گذشت ۱۱ هفته از شروع فصل، درخواست جدایی‌اش را از این تیم اعلام کرد. این تصمیم در پی پیشنهادی صورت گرفت که از لیگ برتر روسیه به این مربی ارائه شد. مدیران تراکتور هنوز به بردیف جواب قطعی ندادند و قرار است در این باره تصمیم گیری کنند. اما همه شواهد نشان می‌دهد این مربی روس از جمع تبریزی ها جدا خواهد شد. در صورتی که این اتفاق رخ دهد، تاریخ برای تراکتور بار دیگر تکرار می شود.

بردیف سرمربی تراکتور

در فصول گذشته نیمکت تراکتور مرتبا بین مربیان مختلف دست به دست شده و‌ این تیم، هرگز یک مربی ثابت نداشته است. تا جایی که ۶ مربی طی یکسال اخیر هدایت تراکتور را برعهده داشتند! اصلی‌ترین دلیل این تغییرات هم عدم نتیجه گیری بوده و به ندرت پیش آمده این جدایی از سوی خود مربیان بوده باشد. جالب است بدانید که بردیف با ۶ ماه حضور در تبریز، با ثبات‌ترین مربی این تیم در دهه فعلی محسوب می‌شود. کمترین میزان حضور روی نیمکت نیز به فیروز کریمی تعلق دارد که یکماه روی نیمکت تراکتور نشست. البته این مربی در دو مقطع هدایت سرخ پوشان تبریزی را برعهده داشت.

گفتنی است که تراکتور در فصلی که گذشت با تعویض ۴ باره نیمکتش بیشترین جا به جایی را در بین همه تیم های لیگ برتری داشت. در ابتدای فصل، فراز کمالوند که با قرارداد دوساله به عنوان سرمربی این تیم تبریزی انتخاب شده بود، قبل از شروع بازیها و بدون انجام حتی یک بازی رسمی از جمع سرخپوشان جدا شد و جای خود را فیروز کریمی داد. این مربی هم فقط ۴ هفته روی نیمکت تراکتور دوام آورد و بعد از کسب ۳ شکست برکنار شد.

مدیران تراکتور در ادامه سراغ یک مربی کروات رفتند و با زونیمر سولدو قرارداد بستند، اما این مربی نیز نتوانست عملکرد خوبی از خود برجای بگذارد و پس از ۲ پیروزی و ۷ شکست در ۱۴ بازی جای خود را به مربی سابق این تیم یعنی ارطغرول ساغلام داد. این مربی که در فصل هفدهم نیز روی نیمکت تراکتور حاضر بود، در ۱۰ هفته ای که هدایت سرخپوشان را در لیگ بیست و یکم برعهده داشت فقط سه برد توانست کسب کند و لیگ قهرمانان آسیا را هم با حذف و ناکامی در مرحله گروهی به پایان رساند.

ارطغرول ساغلام

در ابتدای فصل جاری نیز هدایت تراکتور به قربان بردیف ۶۹ ساله که سابقه قهرمانی با روبین کازان در لیگ روسیه و سه بار حضور در لیگ قهرمانان اروپا را در کارنامه داشت سپرده شد. اما این مربی سرشناس روس علی رغم عملکرد نسبتا خوبی که داشت، به میل خود از جمع سرخپوشان جدا خواهد شد تا مربیگری را در کشورش ادامه دهد. بردیف در ۱۱ هفته ای که در تبریز حاضر بود ۴ برد، ۳ مساوی، ۴ باخت، ۱۴ گل زده و خورده و ۱۵ امتیاز بدست آورد و کارش را با ایستادن در رتبه هفتم به پایان رساند. او پس از رضا پرکاس و فیروز کریمی، سومین مربی است که در لیگ بیست و دوم از تیمش جدا می شود.

در ادامه نگاهی داشتیم به تغییرات نیمکت تراکتور در یک سال گذشته:

رسول خطیبی: ۲ اسفند ۱۳۹۹ تا ۷ تیر ۱۴۰۰

فیروز کریمی: ۷ تیر ۱۴۰۰ تا ۶ مرداد ۱۴۰۰

فراز کمالوند: ۹ مرداد ۱۴۰۰ تا ۱۸ شهریور ۱۴۰۰

فیروز کریمی: ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ تا ۱۴ آبان ۱۴۰۰

زوونیمیر سولدو: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ تا ۶ اسفند ۱۴۰۰

ارطغرول ساغلام: ۹ اسفند ۱۴۰۰ تا ۲۵ خرداد ۱۴۰۱

قربان بردیف: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ تا ۲ آذر ۱۴۰۱

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...