اتفاق ویژه؛ دربی استقلال و پرسپولیس با نقش آفرینی دختران

اینروزها اخباری در ارتباط با تشکیل تیم بانوان توسط تیم های لیگ برتری شنیده می شود و حتی صحبت از بازگشت پرسپولیس و استقلال به این عرصه است.
کدخبر (199239) | 04 تیر 1402 | ساعت 09:45
0 127
اتفاق ویژه؛ دربی استقلال و پرسپولیس با نقش آفرینی دختران
اینروزها اخباری در ارتباط با تشکیل تیم بانوان توسط تیم های لیگ برتری شنیده می شود و حتی صحبت از بازگشت پرسپولیس و استقلال به این عرصه است.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، دو سال پیش روزنامه الشرق الاوسط فاش کرد که کنفدراسیون فوتبال آسیا برای صدور مجوز حرفه ای برای باشگاه برخی قوانین اجباری را در رده زیرساختی، اداری، مالی و...در نظر گرفته است. یکی از مهمترین این موارد موضوع تشکیل رسمی تیم فوتبال حرفه ای زنان در هر باشگاه بود و به نظر می رسد این باعث شده که اینروزها مسئولان و باشگاهها در فکر راه اندازی فوتبال زنان باشند. اتفاق ویژه؛ دربی استقلال و پرسپولیس با نقش آفرینی دختران اتفاقی که می تواند منجر به تیمداری باشگاههای مطرحی چون پرسپولیس و استقلال در رده حرفه ای فوتبال زنان باشد و این قطعا منجر به جذاب تر شدن این بخش از فوتبال باشگاهی ایران خواهد شد و در آینده در کنار دربی مردان، دربی زنان را هم خواهیم داشت. باید دید چقدر این پروژه اجرایی خواهد شد یا آنکه همه چیز در حد نمایش برای کنفدراسیون فوتبال آسیا باقی می ماند. اما اگر ای اف سی این دو باشگاه را ملزم به تشکیل تیم بانوان قطعا یک بخش فوق جذاب به فوتبال ایران اضافه خواهد شد. پرسپولیس و استقلال پیش از این سابقه تیمداری در رده زنان را داشته اند. استقلال با نام تاج اولین باشگاه در ایران است که در اواخر دهه چهل دست به تشکیل تیم زنان زد. پرسپولیس نیز خیلی زود به جمع اندک باشگاههایی پیوست که تیم زنان داشتند. بعد از انقلاب اسلامی سال 1357 و تا اوایل دهه هفتاد فوتبال زنان وجود خارجی نداشت اما از این زمان بار دیگر در رده های ملی و باشگاهی فوتبال زنان شکل گرفت. استقلال باردیگر از اولین باشگاههایی بود که در این زمینه فعالیتش را آغاز کرد اما دوران فعالیت این باشگاه در رده زنان در این سالها پرفراز و نشیب و حتی جنجالی بوده است. اتفاق ویژه؛ دربی استقلال و پرسپولیس با نقش آفرینی دختران در سال 1387 انتشار خبر یک بازی درونی میان تیم زنان استقلال و نوجوانان پسر این باشگاه، جنجال برانگیز شد. هرچند در آن زمان علیرضا منصوریان مدیرآکادمی استقلال و مسئولان باشگاه خبر را تکذیب کردند اما خیلی زود ابعاد خبر گسترده تر شده و در نهایت منجر به انحلال تیم فوتبال زنان استقلال شد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...