از خط زدن کاپیتان های سرخابی تا انتخاب حقیقی در جام جهانی

در دو دوره پیشین جام جهانی، اغلب نفرات لیست کارلوس کی روش را لژیونرها و بازیکنان با تجربه تشکیل دادند.
کدخبر (89628) | 17 آبان 1401 | ساعت 07:10
0 83
از خط زدن کاپیتان های سرخابی تا انتخاب حقیقی در جام جهانی
در دو دوره پیشین جام جهانی، اغلب نفرات لیست کارلوس کی روش را لژیونرها و بازیکنان با تجربه تشکیل دادند.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، کمتر از دو هفته به شروع مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲، باقی مانده و علاقمندان فوتبال در سرتاسر دنیا برای تماشای این رقابت مهیج فوتبالی ثانیه شماری می کنند. تیم های شرکت کننده در این مسابقات نیز رفته رفته بار و بندیل سفر بسته و آخرین تاکتیک ها را برای رویارویی با حریفان مرور می کند.

بی شک در این ساعات کم باقی مانده، بیشترین اضطراب را بازیکنان تیم ها خواهند داشت که آیا مسافر قطر خواهند شد یا خیر؟ البته برخی از تیم ها از جمله انگلیس و برزیل فهرست نهایی نفرات خود را اعلام کرده اند. سه شیرها در گروه B رقابت های جام جهانی 2022 با تیم ملی کشورمان رقابت خواهند داشت.

تمرین تیم ملی ایران در راه جام جهانی

انگلیس در انتظار اعلام لیست رقبا

تیم ملی آمریکا، دیگر حریفان ایران نیز قرار است اسامی بازیکنان خود را در روز هجدهم آبان، طی مراسمی به طور رسمی اعلام کند. ولزی ها که با حضور در پلی آف موفق شدند خود را به قطر برسانند، مثل ایران هنوز لیست نفرات خود را برای حضور در جام جهانی مشخص نکرده اند. طبق آنچه پیش از این گفته شد فهرست تیم ملی ایران یک هفته پیش از آغاز مسابقات معرفی خواهد شد. باید دید ۲۶ بازیکن خوشبختی که کی روش همراه خود به قطر خواهد برد چه نفراتی خواهند بود؟

خط خوردن کاپیتان‌های سرخابی

در دو دوره پیشین، اغلب نفرات لیست کارلوس کی روش را لژیونرها و بازیکنان با تجربه تشکیل دادند. برای جام جهانی ۲۰۱۸، از بین ۲۳ بازیکنی که به روسیه اعزام شدند ۱۳ تن در تیم های خارجی عضویت داشتند و عمده نفرات داخلی هم از دو تیم سرخابی بودند؛ که بیرانوند، ترابی، امیری، چشمی، ابراهیمی، منتظری و مجید حسینی را شامل می‌شد. خط خوردن سیدجلال حسینی و وریا غفوری از فهرست نهایی از تصمیمات مهم مرد پرتغالی در آن دوره بود که حسابی جنجال ساز شد و تا مدت‌ها مورد بحث قرار داشت.

تیم ملی ایران سید جلال حسینی و وریا غفوری

رحمتی و غضب کی روش!

در جام جهانی ۲۰۱۴ که در کشور برزیل برگزار شد، با اینکه تعداد بازیکنان لیگ برتری بیش از لژیونرها بود و ۱۲ بازیکن از تیم های پرسپولیس، سپاهان، استقلال، تراکتور، ذوب آهن، فولاد و نفت تهران دعوت شده بودند، با این وجود در هر سه بازی مقابل آرژانتین، بوسنی و نیجریه اسکلت اصلی تیم ایران را لژیونرها تشکیل دادند و علیرضا حقیقی جوان درون دروازه ایستاد. این اتفاق در پی خط زدن نام مهدی رحمتی از تیم ملی رخ داد که در آن مقطع سر و صدای زیادی به پا کرد.

سنگینی کفه ترازو به سمت لیگ برتری ها

در حال حاضر نیز بیشترین نفرات حاضر در اردو را بازیکنان شاغل در خارج از کشور تشکیل داده اند. البته برخی از لژیونرها از جمله بیرانوند و پورعلی گنجی اخیرا به فوتبال ایران بازگشتند تا کفه ترازو کمی به سمت بازیکنان لیگ برتری متعادل شود. ناگفته نماند که در آخرین فهرستی که سرمربی تیم ملی برای دو بازی دوستانه با اروگوئه و سنگال اعلام کرده بود، ۱۶ لژیونر و ۱۱ بازیکن از تیم های داخلی دعوت شده بودند که در بازگشت ملی پوشان از اتریش، صالح حردانی مدافع استقلال از فهرست خط خورد.

علیرضا بیرانوند و مرتضی پورعلی گنجی

کی روش باز هم جنجال ساز می شود؟

در اردوی جدید تیم ملی که چند روزی می شود در تهران در حال برگزاری است محمدرضا اخباری و سامان فلاح در کنار ملی پوشان تمرین می کنند، اما بسیار بعید به نظر می رسد در حضور رقبای سرشناس و آماده ای که دارند شانسی برای حضور در قطر پیدا کنند. از بین سه دروازه بان دیگر حاضر در اردو، احتمال خط خوردن نام پیام نیازمند نیز وجود دارد. ابوالفضل جلالی دیگر مدافع استقلال هم یکی از نفراتی است که گفته می شود جام جهانی را از دست خواهد داد. باید دید کارلوس کی روش به مانند دو دوره قبلی با تصمیمات جنجالی خود فوتبال ایران را غافلگیر می کند یا این بار لیست تیم ملی در صلح و صفای کامل منتشر خواهد شد؟!

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...