استقلال - سپاهان در برج شیر / فینال زودرس لیگ برتر از زاویه‌ای دیگر

در فاصله دو روز مانده به آغاز هفته سوم لیگ برتر، بی‌شک همه حواس‌ها به حساس‌ترین مسابقه هفته و یکی از فینال‌های فصل است.
کدخبر (221337) | 29 مرداد 1402 | ساعت 07:46
0 157
استقلال - سپاهان در برج شیر / فینال زودرس لیگ برتر از زاویه‌ای دیگر
در فاصله دو روز مانده به آغاز هفته سوم لیگ برتر، بی‌شک همه حواس‌ها به حساس‌ترین مسابقه هفته و یکی از فینال‌های فصل است.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، بازی تیم های استقلال و سپاهان با وجود قدمت دو تیم اما از همان ابتدای آغاز لیگ برتر حرفه‌ای، به یکی از جذاب‌ترین دوئل‌های فوتبال باشگاهی ایران بدل شد. این رقابت شدید در بسیاری مواقع علاوه بر درون میدان، جنگ برای رسیدن به عنوان قهرمانی و خارج کردن رقیب از گردونه مدعیان بوده است.

دو تیم از بهمن ماه سال 1350 که اولین بازی را از رقابت‌های جام منطقه‌ای در اصفهان برگزار کردند، تا پیش از بازی روز چهارشنبه، در مجموع و در 82 مسابقه رودرروی همدیگر قرار گرفتند که 30 برد استقلال و 31 برد سپاهان کسب کرده است و 21 مسابقه هم مساوی شده است.

استقلال - سپاهان در برج شیر / فینال زودرس لیگ برتر از زاویه ای دیگر

نکته جالب اینجاست که استقلال در تاریخ باشگاهش مقابل کمتر تیمی است که با این تعداد مسابقه آمار بردهای کمتری داشته باشد و این نشان م‌ دهد که این بازی از دل تاریخ فوتبال ایران و با حساسیت بسیار بالا بوده و خواهد بود.

استقلال مقابل سپاهان در لیگ برتر

در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر (جام خلیج‌فارس) اما سهم استقلال از ۴۴ تقابل دو تیم، ۱۶ پیروزی است. سپاهان ۱۵ برد کسب کرده و ۱۳ بازی دو تیم مساوی شده است.

نکته جالب اینکه استقلال و سپاهان در مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در سال 2012 به مصاف هم رفتند که این بازی را سپاهان با نتیجه ۲-۰ به سود خودش تمام کرد. در آن بازی که روز دوم خرداد سال 91 در اصفهان برگزار شد، برونو سزار و محسن بنگر برای سپاهان گل زدند. هدایت سپاهان برعهده زلاتکو کرانچار و هدایت استقلال به عهده پرویز مظلومی بود.

استقلال - سپاهان در برج شیر / فینال زودرس لیگ برتر از زاویه‌ای دیگر

آمار نکونام و مورایس 

جواد نکونام، سرمربی این فصل استقلال تاکنون 11 بار به عنوان سرمربی مقابل سپاهان قرار گرفته و 3 برد، 3 مساوی و 5 باخت کسب کرده است. آمار او در برابر ژوزه مورایس اما یک برد و یک باخت است که فصل گذشته به همراه فولاد خوزستان به دست آورد.

مربی پرتغالی هرچند مقابل نکونام یک شکست داشته و یک بازی را برده، اما دو بازی رفت و برگشت مقابل استقلال در فصل گذشته را با پیروزی پشت سر گذاشت.

تقابل‌های استقلال مقابل سپاهان در مردادماه

دیدار سپاهان مقابل استقلال در حالی روز 31 مردادماه جاری در اصفهان برگزار می‌شود که این دو تیم، پیش از این در ۱۰ مسابقه در پنجمین ماه سال با هم روبه‌رو شده بودند. از این بین، ۷ بازی در لیگ برتر، یک بازی در لیگ آزادگان، یک بازی در جام حذفی و یک بازی از رقابت‌های جام اتحادیه تهران در این ماه برگزار شده بود. در لیگ برتر، سهم سپاهان ۴ پیروزی، سهم استقلال ۱ برد و دو دیدار هم با تساوی به پایان رسیده است اما درمجموع ده مسابقه، هر تیم 4 برد کسب کرده و ۲ بازی هم مساوی شده است.

اولین بازی دو تیم در ماه مرداد، به تاریخ ۶ مرداد ۱۳۷۳ در رقابت‌های لیگ آزادگان برگزار شد که استقلال این بازی پرگل را با نتیجه ۳-۲ به سود خودش خاتمه داد. علیرضا نیکبخت، علی اکبریان و جمال ندافی برای استقلال و موسوی و قنبری برای سپاهان گلزنی کردند.

بازی بعدی دو تیم در مردادماه در جام اتحادیه تهران و در روز 29 همین ماه بود که اینبار سپاهان توانست با نتیجه سه، دو برنده شود. فابریتسیو بازیکن برزیلی و محمد نوازی دستیار حال حاضر نکونام در استقلال دو گل این تیم و ادموند بزیک و رسول خطیبی(2) برای سپاهان به ثمر رساندند.

سومین جدال مردادماهی دو تیم، در هشتمین دوره لیگ برتر و روز بیست و هشتم این ماه در سال 87 در تهران برگزار شد که دو تیم ۱-۱ مساوی کردند. گل های بازی را پیروز قربانی برای استقلال و محمد مهدی جعفرپور برای سپاهان به ثمر رساندند.

استقلال - سپاهان در برج شیر / فینال زودرس لیگ برتر از زاویه‌ای دیگر

در تاریخ 16 مرداد 88 و در نهمین دوره لیگ برتر، استقلال در تهران با تک گل امید روانخواه حریفش را شکست داد. در 12 مرداد 90، بازی دو تیم در اصفهان با گل‌های آرش برهانی و فابیو جانواریو به تساوی ۱-۱ انجامید. دهم مرداد سال 92 و در رقابت‌های لیگ سیزدهم، سپاهان با گل های آرش افشین و هادی عقیلی در برابر تک گل امیرحسین صادقی به برتری رسید. در روز 23 مرداد 93 و در بازی رفت دو تیم در لیگ چهاردهم در اصفهان، این تیم با گل های احسان حاج‌صفی، مهدی شریفی و لوسیانو در برابر تک گل میلاد فخرالدینی به برتری دست یافت.

یازدهم مرداد ماه 99 اما نوبت به استقلال بود که در زمین خودش در تهران با نتیجه ۲-۱ سپاهان را شکست بدهد. برای استقلال در این بازی شیخ دیاباته و شایان مصلح (گل به خودی) و برای سپاهان محمد محبی گلزنی کردند.

استقلال و سپاهان در 20 مرداد 99 در یک چهام نهایی جام حذفی در تهران به مصاف هم رفتند که این بازی ۲-۰ به سود استقلال به پایان رسید. وریا غفوری کاپیتان سابق و علی کریمی هافبک حال حاضر کایسری اسپورت گل‌های آبی ها را در این بازی زدند.

جدیدترین اخبار فوتبال ایران:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...