افزایش محبوبیت در دورترین حالت ممکن / آیا عادل از حافظه فوتبال ایران پاک می شود؟

عادل فردوسی پور شاید مدتی دور باشد اما نمی‌توان او را از حافظه فوتبال ایران و هواداران میلیونی اش پاک کرد.
کدخبر (215387) | 11 مرداد 1402 | ساعت 15:42
0 133
افزایش محبوبیت در دورترین حالت ممکن / آیا عادل از حافظه فوتبال ایران پاک می شود؟
عادل فردوسی پور شاید مدتی دور باشد اما نمی‌توان او را از حافظه فوتبال ایران و هواداران میلیونی اش پاک کرد.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، فوتبال ایران بدون عادل فردوسی پور را نمی توان تصور کرد، حتی اگر برنامه‌ای منسجم برای حذف او وجود داشته باشد. عادل به عنوان تهیه کننده و مجری برنامه نود و به موازات آن، گزارش بازی‌های فوتبال طی بیش از بیست سال، به جزئی جدایی ناپذیر از فوتبال ایران بدل شده است و به همین دلیل است که حتی در دورترین حالت ممکن او از این فضا هم حرف‌هایش به‌سرعت وایرال می شوند.

او از جنس فوتبال است و مثل خیلی فوتبالی‌های دیگر از پیشنهادات اغواکننده‌ای می‌گوید که رد کرده. البته که او یکی از محبوب‌ترین چهره‌های رسانه‌ای-ورزشی ایران به مدت چند سال بوده و می‌توان بدون یک نظرسنجی رسمی هم فهمید که هنوز محبوبیتش را دارد:

برای رفتن از کشور پیشنهادهای اغواکننده بی‌شرمانه و باشرمانه‌ای به من شد ولی لطف مردم و حس احترامی که می‌بینم ارزش تمام چیزهایی که در ذهنم قربانی کردم را دارد. من خیلی چیزها را قربانی کردم، هیچوقت جوانی نکردم و از جوانی لذت نبردم تا مسیر خودم را بروم.

اینکه چه پیشنهاد بیشرمانه ای به عادل شده! خودش جالب است و باید روزی از او بخواهیم که در این ارتباط صحبت کند؛ البته اگر تن به مصاحبه بدهد.

افزایش محبوبیت در دورترین حالت ممکن / آیا عادل از حافظه فوتبال ایران پاک می شود؟

اما اینکه ستاره سابق تلویزیون ایران از پیشنهادی یک و نیم میلیون دلاری صحبت می‌کند، به این معناست که او اکنون قیمتی در حدود گرانقیمت‌ترین بازیکنان فوتبال ایران دارد. پتانسیل این چهره رسانه‌ای را نشان می‌دهد که مخاطبان انبوهش -حتی آنهایی که شاید در زمره هوادارانش نباشند- را هرکجا که باشد، به دنبال خود می‌کشد.

یا آنجایی که از محبوبیت بین مردم می‌گوید:

لطف مردم خیلی لذت‌بخش است. تنها عامل انگیزشی من پر این سال‌ها لطفی بوده که مردم نسبت به من داشتند.

و جالب است که اتفاقات اخیر محبوبیت او را افزایش داده است. شاید در سال آخر نود این برنامه از نظر مخاطب افت کرده بود اما اتفاقاتی که برای او و برنامه‌اش رخ داد بار دیگر جایگاه او را در رنکینگ محبوبیت ارتقا داد.

اما بخش جالب دیگری از صحبت های او آنجایی است که می گوید که می گوید دوست دارد مثل برنامه نود، در جای درست بایستد. این میزان عشق و علاقه‌اش به برنامه‌ای را نشان می‌دهد که بذرش را خودش در شبکه سوم سیما کاشت و البته نزدیک بیست سال همراه آن رشد کرد. در واقع این سفری دو دهه‌ای بود که عادل و برنامه‌اش، نود، همراه هم داشتند و حالا از حرف‌های او می‌توان فهمید که همانقدر که او در ساخت این برنامه نقش داشته، نود هم فلسفه و تفکر او را تحت تاثیر قرار داده است.

افزایش محبوبیت در دورترین حالت ممکن / آیا عادل از حافظه فوتبال ایران پاک می شود؟

و هنوز هم تعطیلی ناگهانی این برنامه برایش تلخ است:

شنبه ۲۴ اسفند دفاعیه دکتری را انجام دادم و خوشحال و خندان رفتم. مهمان برنامه آخر سال ما مهران مدیری بود و هفته قبل آن هم جشنواره برنامه‌های سیما بود که داوران آن مدیران رده‌بالای صداوسیما بودند. خیلی برنامه‌های کلاس A هم قرار داشتند. یک بخش نظرخواهی مردمی بود و نود با اختلاف زیاد اول شد. بخش رای مدیران رده‌بالای سازمان هم بین تمام برنامه‌ها نود را انتخاب کردند و من دو جایزه گرفتم که آنجا یک نطق انتقادی هم داشتم. روز یکشنبه به شبکه سه رفتم و جلسه گذاشتیم. همان جا گفتند نود تعطیل شده و فردا برنامه نداری. گفتم خب حداقل بگذارید من خداحافظی کنم که گفتند نه. به مهران مدیری زنگ زدم و گفتم اینطوری شده است. به من برای برگشتن و گزارش کردن پیشنهاد شد ولی احساس کردم با توجه به اصولم شرایط فراهم نیست.

اینکه دوری عادل فردوسی پور از فوتبال و برنامه و شغلی که دوستش دارد چقدر طولانی خواهد شد مشخص نیست اما آنچه مشخص است، اینکه پاک کردن حافظه فوتبال ایران و مخاطبان میلیونی‌اش از عادل فردوسی پور امکان پذیر نیست.

جدیدترین اخبار فوتبال ایران:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...