اکبر فلاح از پتانسیل های کشتی تهران گفت

مدیرفنی کشتی تهران و سرمربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد جوانان اعلام کرد که امیدوار است کشتی تهران به حقش برسد و کشتی ایران هم در دنیا حرف اول را بزند.
کدخبر (161622) | 15 فروردین 1402 | ساعت 06:46
0 144
اکبر فلاح از پتانسیل های کشتی تهران گفت
مدیرفنی کشتی تهران و سرمربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد جوانان اعلام کرد که امیدوار است کشتی تهران به حقش برسد و کشتی ایران هم در دنیا حرف اول را بزند.

به گزارش سرخ نیوز، اکبر فلاح در گفت‌وگویی درخصوص اینکه کشتی تهران را چطور تحویل گرفته و چه دورنمایی برای آن ترسیم کرده‌اند، اظهار داشت:

چیزی که مشخص است، مازندران 8 ملی‌پوش دارد و تهران یکی، سوای از این 8 ملی‌پوش، نفرات دوم و حتی سوم اوزان دهگانه هم تقریبا همه از مازندران هستند، بنابراین کار خیلی سخت است و فاصله زیادی تا رسیدن به آن بالا داریم. ما کشتی تهران را از اینجا تحویل گرفتیم و حالا باید آنقدر شبانه روز کار کنیم تا ملی‌پوشان را اگر یکی داریم اول دو نفر کنیم و بعد بیشتر. سپس به نتیجه تیمی فکر کنیم که تیم‌مان در همه رده‌ها قهرمان ایران شود.
وی ادامه داد:
این توانایی در بچه‌های ما هست که تیم به روزهای اوج برگردد و در همه رده‌ها قهرمان شویم. باید شبانه روزی کار شود، هم هیئت و هم آنهایی که مسئولیت مربیگری را قبول کردند و همه دست به دست هم دهیم که این کار را انجام داده و کشتی تهران را به جایی که لیاقتش را دارد، برسانیم.
اکبر فلاح از پتانسیل های کشتی تهران گفت مدیرفنی کشتی تهران در پاسخ به این سوال که اگر همین امسال قرار باشد تعداد ملی‌پوشان تهران دو نفر شود، به کدام کشتی‌گیر بیشتر امید می‌شود داشت؟، تصریح کرد:
ما به 97 کیلوی تهران که قهرمان امیدهای جهان هم شد خیلی امید داریم. امیرعلی آذرپیرا توانایی این کار را دارد و از همه برای ملی‌پوش شدن دست به نقدتر است. اینکه امسال ملی‌پوش شده و امید به خدا مدال بگیرد و تا المپیک هم با کمک همه مربیان خوب پیش برود و شانس مدال باشد.
فلاح تاکید کرد:
در بعضی وزن‌ها ملی‌پوش فعلی آنقدر با بقیه فاصله گرفته که شاید امسال این کار ممکن نباشد. مثل وزن 92 کیلوگرم که کامران قاسم‌پور ستاره این وزن است و با بقیه فاصله‌اش را زیاد کرد. در برخی از اوزان هم در عین حال که ملی‌پوش فعلی خودش را جا انداخته، ما خودمان هم کشتی‌گیر درجه یک و نزدیک به مدال نداریم. باید روی اینها کار شود، اردو و مسابقه بگذاریم و مسابقه برون مرزی برگزار شود تا فاصله ایجاد شده را جبران کنیم.
اکبر فلاح از پتانسیل های کشتی تهران گفت قهرمان پیشین کشتی جهان در پاسخ به این سوال که نمی‌شود امسال روی امین طاهری به عنوان یک چهره مدعی سنگین‌وزن حساب کرد؟ خاطرنشان کرد:
به نظر من امین طاهری شاید جلوتر از امیرحسین زارع باید ملی‌پوش می‌شد، اما به حقش نرسید و البته خودش هم کوتاهی کرد و هم مسئولانی که بودند شاید مانع شدند تا جوانی که استعداد مدال جهانی را داشت به همین راحتی از دست‌مان رفت. چند نفر از بچه‌های تهران لیاقت این را داشتند که هم تیم تهران را قهرمان کنند و هم خودشان قهرمان شوند ولی در این شلوغی‌ها از بین رفتند. خیلی‌ها مثل امین طاهری بودند که از بین رفتند، امیدوارم هیئت جدید داشته‌هایش را حفظ کند و نونهالان را درست بکاریم تا در بزرگسالان برداشت خوبی داشته باشیم. چندین کشتی‌گیر خوب در رده سنی جوانان داشتیم که همدوره‌های‌شان مدال جهانی گرفتند اما بچه‌های تهران جا ماندند، بخشی از تقصیر متوجه خودشان و بخشی هم متوجه هیئت و مسئولان بود. حالا امیدوارم امیرعلی آذرپیرا امسال به تیم ملی رسیده و مدال جهانی بزرگسالان بگیرد و لااقل این یکی را از دست ندهیم.
اکبر فلاح درمورد اینکه چه نمره‌ای به کشتی در سالی که گذشت، می‌دهد؟ گفت:
کشتی ما نایب قهرمان جهان شد و در رده جوانان قهرمان شدیم، امیدها هم نایب قهرمان جهان شدند و فقط نوجوانان ما روی سکو نرفت، بنابراین می‌شود گفت کشتی نمره قبولی گرفته هرچند که می‌توانستیم بهتر از اینها هم نتیجه بگیریم و امیدها باید صددرصد قهرمان جهان می‌شدند، بزرگسالان هم با آن همه مدال خوب و خوش رنگی که در اسلو گرفتند، توقع قهرمانی جهان را داشتیم ولی از سال گذشته کمتر مدال گرفتند. جا دارد که بهتر از این هم شود. امیدوار هستم که کشتی تهران به حقش برسد و کشتی ایران هم در دنیا حرف اول را بزند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...