ایران - ازبکستان در سیرتحول رویای المپیک

تیم المپیک ایران امروز حریفانش را درمسیر رسیدن به المپیک 2024 پاریس شناخت و با تیم های ازبکستان، هنگ کنگ و افغانستان هم گروه شد.
کدخبر (185077) | 04 خرداد 1402 | ساعت 12:37
0 111
ایران - ازبکستان در سیرتحول رویای المپیک
تیم المپیک ایران امروز حریفانش را درمسیر رسیدن به المپیک 2024 پاریس شناخت و با تیم های ازبکستان، هنگ کنگ و افغانستان هم گروه شد.

به گزارش سرخ نیوز، گروه تیم المپیک نشان می دهد به احتمال زیاد جدی ترین حریف ایران در این دور مقدماتی ازبکستان باشد. تیمی که در سال‌های اخیر بخصوص در رده های غیربزرگسال تبدیل به یکی از تیم‌های خوب آسیا شده است. این تیم امید ایران در حال حاضر تیمی نیست که بتوانیم مثل خیلی از ادوار مقدماتی المپیک بگوییم بهترین نسل و مجموعه ای از ستاره ها در آن جمع شده اند. در واقع تیمی که عنایتی برای مقدماتی در دسترس خواهد داشت یکی از کم ستاره ترین تیم های المپیک ایران به حساب می آید اما شاید همین موضوع بتواند فشار را هم از روی این تیم بردارد. یا مسایلی مثل خستگی بازیکنان در رده های باشگاهی و تیم بزرگسالان که عملا توان ذهنی و جسمی بازیکنان را برای حضور در تیم امید می گرفت. تیم امید ایران مقابل ازبکستان در آن سو اما ازبکستان در سال‌های اخیر در فوتبال رده‌های پایه پیشرفت کرده و در سال 2018 توانست به مقام قهرمانی در رقابت های قهرمانی زیر23 سال آسیا برسد و در سال 2020 نیز با شکست برابر عربستان در نیمه نهایی نتوانست به فینال برسد. درحقیقت شرایط ازبکستان هرچقدر در فوتبال پایه در مسیر پیشرفت بوده متاسفانه تیم امید ایران سیر افولی داشته است. نوزده سال پیش در چنین روزهایی تیم امید ایران خودش را برای حضور در مقدماتی المپیک 2004 آتن آماده می کرد. با بازیکنانی که برخی آنها را یکی از همان نسل‌های طلایی می دانستند. مربی تیم محمدمایلی کهن بود و بازیکنانی مثل سيدمهدي رحمتي، جلال كاملي مفرد، محمد نصرتي، مهرزاد معدنچي، حسين كعبي، ايمان مبعلي، محرم نويدكيا، جواد كاظميان و آرش برهاني داشت. مهدی رحمتی گلر تیم ایران برای رسیدن به مرحله اصلی مقدماتی ابتدا باید با ازبکستان بازی می کرد و توانست این تیم را در دوبازی رفت و برگشت با نتیجه پرگل 9 بر دو شکست دهد. بازی برگشت که در تهران و ورزشگاه آزادی برگزار شد یک مسابقه پرگل و هیجان انگیز بود. گل‌های این بازی را محمد نصرتي (۳۵)، محرم نويدكيا (۴۶) از روي نقطه پنالتي، آرش برهاني (۴۷ و ۶۳)، حسين كعبي (۵۸) و حميد شفيعي (۸۴) به ثمر رساندند و تیم ایران به مرحله مقدماتی راه یافت. در این مرحله تیم ایران با چین، کره جنوبی و مالزی هم‌گروه شد اما با سه برد و 9 امتیاز و پایین تر از کره جنوبی 18 امتیازی به مرحله بعدی راه پیدا نکرد. آرش برهانی تیم امید ایران در این دوره تیم امید ایران دو بازی رفت و برگشت برابر کره و بازی رفت را به چین باخت و یکی از پرستاره ترین تیم‌های ایرانی از رسیدن به المپیک باز ماند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...