بازی ایران یوگسلاوی جام جهانی ۹۸ / یک اشتباه و ناگهان شکست!

جام جهانی ۱۹۹۸ یکی از جذاب‌ترین دوره‌های فوتبال بوده است. تیم ملی ایران در این مسابقات حضور داشته و به مصاف حریفان خود رفته است. یکی از این رقابت‌ها، بازی ایران یوگسلاوی جام جهانی ۹۸ است.
کدخبر (77378) | 23 مهر 1401 | ساعت 12:17
0 781
بازی ایران یوگسلاوی جام جهانی ۹۸ / یک اشتباه و ناگهان شکست!
جام جهانی ۱۹۹۸ یکی از جذاب‌ترین دوره‌های فوتبال بوده است. تیم ملی ایران در این مسابقات حضور داشته و به مصاف حریفان خود رفته است. یکی از این رقابت‌ها، بازی ایران یوگسلاوی جام جهانی ۹۸ است.

به گزارش سرخ نیوز، بازی ایران یوگسلاوی جام جهانی ۹۸ یکی از بازی‌های غیرقابل پیش‌بینی و هیجان‌انگیز در تاریخ فوتبال بوده است. این بازی که در جام جهانی ۱۹۹۸ و در تاریخ ۲۴ خرداد ۱۳۷۷ برگزار شد، تیم ملی ایران به نتیجه ۲ باخت و یک برد رسید. شاید برایتان جالب باشد تا بدانید چه شد که ایران نیز به این مسابقات پیوست، کدام بازیکنان در تیم ملی ایران حضور داشتند و سرانجام بازی ایران یوگسلاوی جام جهانی ۹۸ چه شد؟ پس با ما همراه باشید تا تمام موارد را نگاهی بیندازیم.

تیم ملی ایران یوگسلاوی جام جهانی ۹۸

قبل از آنکه به بررسی بازی ایران یوگسلاوی جام جهانی ۹۸ بپردازیم، بیاید نگاهی داشته باشیم به اینکه چه شد تیم ملی ایران به این رقابت‌ها پیوست. تیم ملی ایران موفق شد پس از ۲۰ سال غیبت در رقابت‌های جام جهانی، با یک صعود سخت و نفس‌گیر به مسابقات جام جهانی 98 فرانسه بپیوندد. ایران در مسیر صعود به رقابت‌های جام جهانی، پس از عدم موفقیت در گروه خود در حوزه آسیا و شکست در مقابل ژاپن در مرحله بعد، به رقابت با تیم‌ ملی استرالیا پرداخت. در ادامه و در بازی‌ای که هواداران فوتبال ایرانی به نام حماسه ملبورن از آن نام می‌برند، توانست در مجموع دو بازی رفت و برگشت و به علت قانون گل زده در خانه حریف، تیم برتر شناخته شود. در نهایت همه این تلاش‌ها، تیم ملی ایران به عنوان سی و دومین و در واقع آخرین تیم انتخاب شده، با افتخار ورود پیدا کند و بازیکنان آن، تجربه بازی در جام جهانی ۱۹۹۸ را از آن خود کنند. در این بازی‌ها ایران، به همراه آلمان، یوگسلاوی و آمریکا در یک گروه قرار گرفت و با یکدیگر به رقابت پرداختند. ایران یوگسلاوی جام جهانی ۹۸

نتیجه بازی ایران یوگسلاوی جام جهانی ۹۸

نتیجه بازی ایران یوگسلاوی جام جهانی ۹۸ تا حدودی دور از انتظار رقم خورد. چرا که پیش از این مسابقه، بسیاری نتیجه این دیدار را یک پیروزی پر از گل برای یوگسلاوی می‌دانستند. اما این پیش‌بینی نقض شد. آن هم به این دلیل بود که نمایش درخشان بازیکنان تیم ملی و همچنین عملکرد قابل قبول نیما نکیسا درون دروازه، در نهایت توانست تحسین همه را برانگیزد. تیم ملی ایران بارها توسط پاشازاده، مهدوی‌کیا، میناوند و دایی فرصت گل‌زنی داشت، اما متأسفانه آن‌ها نتوانستند دروازه حریف را باز کنند. نتیجه بازی ایران یوگسلاوی جام جهانی ۹۸ به این صورت بود که ایران با نتیجه ۰–۱ در برابر حریف شکست خورد. این گل در دقیقه ۷۱ توسط سینیشا میهایلوویچ وارد دروازه ایران شد. می‌توان گفت این بازی، یک بازی درخشان برای تیم ملی ایران بود. ایران در این بازی نمایش فوق‌العاده‌ای ارائه کرد؛ به طوری که یوگسلاوی تنها از روی ضربه آزاد سینیشا میهایلوویچ که درون دروازه نیما نکیسا دروازه‌بان دوم ایران فرستاد، توانست یوگسلاوی را پیروز میدان کند. در ادامه بازی‌های جام جهانی ۹۸، تیم ملی ایران، پس از دیدار با یوگسلاوی به مصاف آمریکا و آلمان رفت. در این رقابت‌ها نیز ایران برابر آمریکا 2 بر یک پیروز شد. درحالی که تیم ملی ایران 2 بر صفر به آلمان باخت. ایران یوگسلاوی جام جهانی ۹۸

بازیکنان ایران در جام جهانی ۹۸

باوجود اینکه چند دهه از جام جهانی ۱۹۹۸ گذشته است و در آستانه این رقابت‌ها در سال ۲۰۲۲ هستیم، اما شاید برای شما جالب باشد که بدانید بازیکنان ایران در جام جهانی ۹۸ چه کسانی بوده‌اند. در لیست زیر، اسامی بازیکنان به همراه شماره پیراهن آن‌ها آورده شده است. ترکیب ایران جام جهانی ۹۸:
  1. احمد عابدزاده
  2. مهدی مهدوی‌کیا
  3. نعیم سعداوی
  4. محمد خاکپور
  5. افشین پیروانی
  6. کریم باقری
  7. علیرضا منصوریان
  8. سیروس محمدی
  9. حمید استیلی
  10. علی دایی
  11. خداداد عزیزی
  12. نیما نکیسا
  13. علی لطیفی
  14. نادر محمدخانی
  15. علی استاد اسدی
  16. رضا شاهرودی
  17. جواد زرینچه
  18. ستار همدانی
  19. بهنام سراج
  20. مهدی پاشازاده
  21. مهرداد میناوند
  22. پرویز برومند
تیم ملی ایران - ایران یوگسلاوی جام جهانی ۹۸

ترکیب تیم ملی ایران مقابل یوگسلاوی در جام جهانی ۹۸

ترکیب تیم ملی ایران مقابل یوگسلاوی در جام جهانی ۹۸ بدین صورت بود: نیما نکیسا، نادر محمدخانی، مهدی پاشازاده، محمد خاکپور، جواد زرینچه، حمید استیلی، کریم باقری، مهدی مهدوی‌کیا، مهرداد میناوند، خداداد عزیزی و علی دایی. در ادامه توجه شما را جلب می‌کنیم به نکاتی جالب درباره این اسامی در بازی ایران یوگسلاوی جام جهانی ۹۸:
  • شماره‌های 1، 12 و 22 بر تن دروازه‌بان‌ها بوده است.
  • شماره 5 اختصاص به مدافع میانی داشته است.
  • شماره‌های 7 و 8 توسط هافبک‌های میانی مورد استفاده قرار گرفته شده است.
  • شماره 10 به مهاجم اصلی تیم اختصاص دارد که بر تن علی دایی دیده شده است.
  • شماره 13 در جام جهانی 1998 بر تن مهاجمانی بود که پا به میدان نگذاشتند!
  • شماره 14 تیم ملی در جام جهانی به صورت فیکس در پست دفاعی بازی کرده.
  • شماره 16 و 19 نیز مانند شماره 13، پا به میدان نگذاشتند.
  • شماره 20 نیز بر تن مدافعان میانی بوده است.
  • شماره 23 فقط یک بار مورد استفاده قرار گرفته است.

خلاصه بازی ایران یوگسلاوی جام جهانی ۹۸

دیدن ویدئو خلاصه بازی ایران یوگسلاوی جام جهانی ۹۸  نیز خالی از لطف نیست. با مشاهده آن می توانید مروری بر خاطرات این بازی جذاب داشته باشید. جالب است بدانید داور بازی A. Tejada Noriega بوده است. همچنین بازی ایران یوگسلاوی در Saint Etienne و استادیوم ژوفروا گیشار برگزار شد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...