بابایی یا ارسلان؛ نکو با کدام فصل را شروع می کند؟

با وجود اینکه استقلال در صدد جذب حداقل یکی دوبازیکن خارجی در بخش تهاجمی است اما در احتمالا این تیم لیگ را با همین بازیکنان خط حمله آغاز خواهد کرد.
کدخبر (214590) | 09 مرداد 1402 | ساعت 12:54
0 129
بابایی یا ارسلان؛ نکو با کدام فصل را شروع می کند؟
با وجود اینکه استقلال در صدد جذب حداقل یکی دوبازیکن خارجی در بخش تهاجمی است اما در احتمالا این تیم لیگ را با همین بازیکنان خط حمله آغاز خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، در حال حاضر، سجادشهباززاده به مس رفسنجان پیوسته، در حالی که محمد محبی به روستوف و مهدی قائدی به الاتحاد کلبا رفتند. تکلیف آرمان رمضانی مشخص نیست. ضمن اینکه خصوصیات بازی رمضانی کاملاً نسبت به دیگر بازیکنان خط تهاجمی استقلال متفاوت است. او یک مهاجم هدف است، در حالی که استقلال در این بخش دو مهاجم مرکزی با خصوصیات نزدیک به هم دارد: ارسلان مطهری و پیمان بابایی. اینکه نکونام برای اولین مسابقه استقلال در لیگ 23 آیا از هر دو بازیکن که شباهت زیادی به هم دارند، استفاده می‌کند یا یکی از آن‌ها را بازی می‌دهد، باید منتظر ماند و دید سرمربی این فصل استقلال، چه برنامه‌هایی در سر دارد.

ارسلان و بابایی

ارسلان مطهری 30 ساله و پیمان بابایی 29 ساله است اما سن و سال، تنها گزینه‌های نزدیک به هم این دو مهاجم نیست. هر دو، بازیکنانی با پای تخصصی راست هستند، پست اصلیشان مهاجم مرکزی است و البته به واسطه سرعتی که دارند، در پست وینگرهای چپ و راست هم بازی می‌کنند. بابایی یا ارسلان؛ نکو با کدام فصل را شروع می کند

از نظر آمار گلزنی، میانگین گلزنی ارسلان مطهری، عملکرد بهتری از پیمان بابایی دارد. ارسلان در مجموع، در هر 269 دقیقه، یک گل با پیراهن تیم‌های مختلف، ازجمله استقلال، نفت و ذوب آهن و تراکتور به ثمر رسانده است. بابایی هر 309 دقیقه توانسته یک گل بزند که از این نظر، مطهری آمار بهتری دارد.

در لیگ برتر، ارسلان مطهری 210 بازی انجام داده، 44 گل زده و 18 پاس گل هم به ثبت رسانده است و این آمار برای بابایی، 23 گل در 112 مسابقه و 4 پاس گل است. در آمار هت تریک‌ها اما برتری با پیمان بابایی است که دو هت تریک را یک بار با پیراهن ماشین سازی برابر سپاهان و یکبار هم با لباس سومقاییت در لیگ آذربایجان تجربه کرده اما ارسلان مطهری فقط یک هت تریک دارد و آن با لباس استقلال در بازی تلخ لیگ قهرمانان 2021 برابر الدحیل که در نهایت 4، سه به نفع حریف قطری به پایان رسید. ارسلان اما در 9 بازی توانسته دبل کند؛ ازجمله دو بار برابر پرسپولیس، یکبار در داربی تهران لیگ نوزدهم و یکبار هم با لباس نفت تهران. بابایی دو بار سابقه دبل دارد که یکبار با تراکتور برابر صنعت نفت و یکبار هم سومقاییت در لیگ آذربایجان در سال 2019. پیمان بابایی یک مهاجم پنالتی‌زن است که تا به حال، شش بار از روی نقطه پنالتی موفق به گلزنی شده. هرچند در بازی تراکتور برابر سپاهان در لیگ بیستم، یک پنالتی را از دست داد. ارسلان هرچند در سال‌های اخیر، کمتر برای استقلال گل زده اما در چهار پنالتی قبلی‌اش – دوبار با لباس استقلال و دوبار با پیراهن نفت - موفق به گلزنی شده است. آخرین اخبار فوتبال ایران

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...