بازوبند برای عالیشاه خوش‌یمن بود

کدخبر (189287) | 13 خرداد 1402 | ساعت 11:57
0 140
بازوبند برای عالیشاه خوش‌یمن بود
عالیشاه با کسب یک قهرمانی در لیگ برتر و یک قهرمانی در جام حذفی به رکورد حسین عبدی رسید.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، امید عالیشاه بعد از ۸ سال، دوباره در دربی گل زد و همان شادی تکراری و درسرساز دربی ۸۰ را به نمایش گذاشت تا یک کارت زرد را به واسطه در آوردن پیراهنش به جان بخرد. این بار اما حواسش بود که اخراج نشود و سرپرست پرسپولیس را عصبانی نکند!

عالیشاه نخستین بار در آذر ماه ۹۳ و یک ماه قبل از تولد ۲۳ سالگی‌اش توانسته بود دروازه رقیب سنتی را باز کرده و با گل خود زمینه برد پرسپولیس را فراهم آورد. عالیشاه آن روز از ابتدا در ترکیب قرار گرفت و پس از اینکه روی گل اول تاثیرگذار ظاهر شد و با یک سانتر از سمت چپ طارمی را صاحب فرصت کرد تا این مهاجم، محمد نوری را در موقعیت شوت‌زنی قرار دهد، در دقیقه ۸۱ گل برتری تیمش را زد و البته همان طور که گفته شد بلافاصله پس از گلزنی اخراج شد تا پرسپولیسی ها لحظات دلهره آوری را سپری کنند.

او پس از این اتفاق از هواداران عذرخواهی کرد و گفت:

کار من غیرحرفه‌ای بود و اصلا حواسم نبود که کارت دارم و قول می‌دهم که این کارت قرمز را به بهترین شکل جبران کنم.

خوش قول مثل عالیشاه

همینگونه نیز شد و این ستاره ریز نقش هر بار که در دربی به میدان رفت به تیمش کمک کرد تا در دربی نبازد؛ به طوری که پرسپولیس در ۱۳ تقابلی که با عالیشاه مقابل آبی ها داشت ۵ برد و ۸ تساوی کسب کرد. آین آمار به قدری جذاب و دلگرم کننده است که هر بار وقتی این بازیکن در ترکیب قرار می گیرد یا به عنوان یار تعویضی به زمین می آید هواداران پرسپولیس را حتی در صورت عقب بودن از رقیب هم به جبران نتیجه امیدوار می سازد.

آمارها شاید بازی با اعداد باشد، اما می تواند بخشی از واقعیت هم باشد؛ مثل آن چیزی که در دربی صد و یکم دیدیم که کاپیتان پرسپولیس چطور با اضافه شدن به ترکیب توانست قدرت هجومی تیمش را افزایش دهد و نتیجه را عوض کند.

امید عالیشاه دقایقی پس از ورودش به زمین و در همان دومین دقیقه وقت های اضافه، توپی را روی دروازه استقلال ارسال کرد که اگر فرشاد فرجی کمی خوش شانس‌ بود، می‌توانست نام خود را در بین گلزنان این بازی ثبت کند. دقایقی بعد خود عالیشاه روی دفع ناقص مدافعان استقلال می‌توانست دروازه حسینی را باز کرد که ضربه‌اش از بالای دروازه به بیرون رفت. او سرانجام در دقیقه ۱۱۵ مزد تلاشش را گرفت و موفق شد گل برتری بازی را بزند.

تاریخ سازی با پیراهن آشتیانی

کاپیتان جدید پرسپولیس شاید در بازی های امسال گل های زیادی را برای پرسپولیس به ثمر نرساند و عمدتا در طول فصل نیمکت نشین بود، اما به خوبی توانست از پس مسوولیتی که به وی محول شده بر بیاید و هرگاه که وارد ترکیب شد موثر ظاهر گردید.

عالیشاه تا قبل از فینال جام حذفی فقط یک بار در هفته شانزدهم لیگ برتر روی پاس سروش رفیعی برابر ذوب آهن گلزنی کرده بود و در واقع گلش مقابل استقلال، دومین گل وی در مسابقات امسال بود. عالیشاه بعد از ابراهیم آشتیانی دومین شماره ۲ تاریخ پرسپولیس است که نام خود را در تاریخ دربی ها جاودانه می کند. ناگفته نماند که زنده یاد آشتیانی با ۶ پاس گل برترین پاسور تاریخ دربی هاست. از این ستاره فقید به عنوان شاه ماهی فوتبال ایران یاد می‌کنند.

درخشش عالیشاه با شماره ۲ بار دیگر این شماره را بر سر زبان ها انداخت و نام وی را در زمره کاپیتان های پرافتخار تاریخ پرسپولیس قرار داد تا روزهای ۳۱ سالگی با خاطره‌ای خوش برای امید سپری شود. این ستاره تکنیکی که همین چند روز قبل کاپ قهرمانی لیگ برتر را بالای سر برد، با تکرار این اتفاق در جام حذفی خود را به رکورد حسین عبدی رساند و الان یک قهرمانی در لیگ برتر و یک قهرمانی در جام حذفی دارد.

بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...