بازگشت نعمتی و عالیشاه ابهامات را مضاعف کرد

بازگشت سیامک نعمتی به ترکیب خبر خوبی در آستانه دربی بود که می تواند معادلات سمت راست این تیم را بهم بریزد اما مساله این است که از بین او، عالیشاه و امیری کدام بازیکن در وینگر راست به میدان می رود.
کدخبر (15633) | 12 آذر 1400 | ساعت 11:55
0 72
بازگشت نعمتی و عالیشاه ابهامات را مضاعف کرد
بازگشت سیامک نعمتی به ترکیب خبر خوبی در آستانه دربی بود که می تواند معادلات سمت راست این تیم را بهم بریزد اما مساله این است که از بین او، عالیشاه و امیری کدام بازیکن در وینگر راست به میدان می رود.

به گزارش سرخ نیوز، یحیی گل محمدی در فصل جدید از سیستم های مختلفی در بازی ها استفاده و تلاش کرده برنامه‌های تاکتیکی متنوعی در دفاع و حمله داشته باشد که سه دفاعه کردن پرسپولیس در همین راستا انجام گرفت، این تغییرات اما نتیجه بخش نبود و پرسپولیس در بازی مقابل مس و گل گهر به تساوی مشابه یک - یک دست یافت. یحیی گل محمدی پس از این دو تساوی تصمیم گرفت به سیستم قبلی باز گردد و تیمش را با روش ۲-۴-۴ خطی به میدان بفرستد که حاصل آن دو برد متوالی بود. سیستمی که سرخپوشان مدتهاست بازی می کنند و به ان عادت دارند در حال حاضر نیز باید به گل محمدی اعتماد کرد و اجازه داد اندیشه هایش را در تیم پیاده کند. به هرحال هیچ تغییری بدون پیامد نیست و مشکلات و چالش های خود را دارد، فقط باید زمان داد و صبور بود. پرسپولیس هم با تمرین می تواند به سیستم جدید عادت کند و البته نباید یادمان برود که این تیم در ترکیب نفراتش تغیبراتی داشته و گل محمدی برخی از مهره های مهمش را که می توانستند در این سیستم جوابگو باشند از دست داده. البته شاید بهتر بود با توجه به مسائلی که گفته شد این تغییرات ذره ذره انجام می گرفت از سویی دیگر نباید یادمان برود که تنها باخت فصل پرسپولیس در اراک با سیستم همیشگی یعنی ۲-۲-۴ خطی بدست آمد و گرچه پرسپولیس در ۴ بازی دیگر سه برد بدست آورد، اما در اغلب بازی ها گل دریافت کرد تا مشخص شود ضعف های تیم بیشتر از اینکه ساختاری باشد به تغییرات فردی مرتبط بوده. حال باید دید پرسپولیس در دربی با چه سیستمی به میدان خواهد رفت و از آن مهمتر چه نفراتی برای این بازی حساس انتخاب می شوند؟ با تغییراتی که در چینش نفرات دیدیم می توان گفت ترکیب تیم چندان برای مربیان رقیب قابل حدس و گمان نیست. خصوصا که سیامک نعمتی از مصدومیت بازگشته و توانست یک نیمه مقابل نفت مسجد سلیمان بازی کند و از طرفی عالیشاه در بازی قبلی غایب بود اما حال باید دید او بازی می کند یا عبدی و اگر عالیشاه بازی کند در وینگر راست به میدان می رود یا خط حمله. سیامک نعمتی هم بعد از غیبت در دو بازی پس از مدتها در پست همیشگی اش به میدان رفت و نمایش خوبی داشت. در بازی های گذشته نفراتی چون عالیشاه، امیری و پهلوان به تناوب به عنوان وینگر راست بازی کرده اند. امیری که آچار فرانسه تیم است در پست دفاع و وینگر چپ هم به میدان رفته و عالیشاه هم در چند بازی مهاجم تیم بوده و اکنون باید دید از بین امیری، نعمتی و عالیشاه کدام بازیکن در پست وینگر راست به میدان خواهند رفت. اگر گل محمدی بخواهد از عبدی به عنوان زوج آل کثیر استفاده کند باید دید چه کسی به عنوان هافبک کناری سمت راست به میدان می رود؟ ابهام دیگر این است که آیا مهدی شیری بعد از نمایش های خوب اخیرش نیمکت نشین شده و سیامک یک خط عقب تر می رود یا اینکه گل محمدی دست به ترکیب برنده نمی زند. در سمت چپ خط دفاع هم این ابهامات وجود دارد و باید دید آقایی در نقش مدافع ظاهر خواهد شد یا امیری. همچنین انتخاب زوج میلاد سرلک از بین کمال و اسدی و استفاده از روش سه دفاعه یا چهار دفاعه و بازی با یک یا دو مهاجم‌ سوالات دیگری است که نمی توان جواب قطعی برای آن داشت. با این تفاسیر بیراه نیست اگر بگوییم کادرفنی رقیب برای حدس ترکیب پرسپولیس سرگیجه گرفته اند!

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...