بازگشت پرسپولیس به رویای قهرمانی در آسیا

پرسپولیس بار دیگر به آسیا بازگشته است تا پس از کسب دوگانه در فوتبال داخلی، به رویای چندین ساله خود که همانا، قهرمانی در آسیاست رنگ واقعیت ببخشد.
کدخبر (194790) | 25 خرداد 1402 | ساعت 22:43
0 156
بازگشت پرسپولیس به رویای قهرمانی در آسیا
پرسپولیس بار دیگر به آسیا بازگشته است تا پس از کسب دوگانه در فوتبال داخلی، به رویای چندین ساله خود که همانا، قهرمانی در آسیاست رنگ واقعیت ببخشد.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، کنفدراسیون فوتبال آسیا به طور رسمی اسامی باشگاه‌هایی که با دریافت مجوز حرفه‌ای در رقابت‌های فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند را اعلام کرد و طبق آن تیم‌های پرسپولیس، سپاهان و نساجی به طور مستقیم به این مسابقات راه پیدا کردند. تراکتور در مرحله پلی آف حضور خواهد یافت تا شانس خود را برای بازی در این رقابت‌ها امتحان کند. به این ترتیب حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا قطعی شد تا آبی پوشان برای دومین سال متوالی فرصت حضور در این رقابت ها را از دست دهند. لیگ قهرمانان آسیا

دفاع از اعتبار ایران

بازگشت پرسپولیس به آسیا‌ پس از یک دوره غیبت اتفاق بسیار خوبی برای این باشگاه و فوتبال ایران خواهد بود که می تواند حتی به اعتبار لیگ قهرمانان بیفزاید و به آن رونق دهد. سرخپوشان در سال‌های اخیر همواره یک پای صعود از گروه بوده و دو بار به فینال این مسابقات راه یافتند که با نایب قهرمانی برای این تیم همراه بود. آن‌ها در آخرین حضور خود با شکست مقابل تیم قدرتمند تیم فوتبال الهلال عربستان از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ کنار رفتند و در واقع پس از دو سال به این رقابت ها باز می گردند. پرسپولیس در فصلی که گذشت علی رغم کسب سهمیه به دلیل عدم دریافت مجوز حرفه‌ای از مسابقات کنار گذاشته شد تا سپاهان به جای این تیم در دور گروهی فصل ۲۰۲۲ حاضر شود. نویدکیا و شاگردانش که باید کار را از پلی آف شروع می کردند، قدر فرصت به دست آمده را ندانستند و قبل از پایان مرحله گروهی از مسابقات کنار رفتند. فولاد دیگر نماینده فوتبال ایران با شکست برابر الهلال در مرحله یک چهارم نهایی حذف شد تا سریال ناکامی‌های تیم‌های ایرانی در آسیا تدوام داشته باشد. تنها موفقیت فوتبال ایران در یک دهه اخیر همان دو عنوانی بود که سرخ‌ها در آسیا به دست آوردند و هیچیک از نماینده‌های کشورمان توفیقی در این رقابت‌ها نداشتند. پرسپولیس الهلال عربستان لیگ قهرمانان آسیا

ضرر مالی سرخ‌ها

حالا تیم فوتبال پرسپولیس بار دیگر به آسیا بازگشته است تا پس از کسب دوگانه در فوتبال داخلی، به رویای چندین ساله خود که همانا، قهرمانی در آسیاست رنگ واقعیت ببخشد و اعتبار از دست رفته فوتبال کشورمان را به آن بازگرداند. شاگردان گل محمدی با حضور در این رقابت‌ها، علاوه بر کسب افتخار آسیایی این فرصت را خواهند یافت که به لحاظ مالی برای خود درآمدزایی کنند. پرسپولیس لیگ قهرمانان آسیا اگر پرداختی‌های AFC برای لیگ قهرمانان آسیا تغییر نکند، سرخ‌ها برای شرکت در مرحله گروهی ۴۵ هزار دلار کمک هزینه سفر و کسب هر پیروزی و مساوی مقابل حریفان به ترتیب ۵۰ و ۱۰ هزار دلار دریافت خواهند کرد که اگر این اتفاق با صعود به مرحله یک هشتم همراه شود ۱۰۰ هزار دلار برای آن‌ها به ارمغان خواهد داشت. این جوایز در مراحل بعدی ادامه داشته و پرسپولیس هر چه بتواند بالاتر برود پاداش بیشتری خواهد گرفت. ناگفته نماند که سرخ ها در فصلی که به مقام نایب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا دست یافتند ۲ میلیون و ۸۱۰ هزار دلار پاداش دریافت کردند که عددی قابل ملاحظه‌ای محسوب می شد. با این تفاسیر می توان گفت غیبت یک‌ساله سرخ‌ها در این رقابت‌ها ضرر هنگفتی به لحاظ مالی به این باشگاه زد که می توانست بخشی از مشکلات آن‌ها را حل کند. بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...