با عبور از رافائل نادال ؛ نواک جوکوویچ پرافتخارترین مرد تاریخ تنیس شد! + ویدیو

نواک جوکوویچ با قهرمانی در رقابت‌های اوپن فرانسه برنده بیست و سومین گرند اسلم دوران بازی اش شد و به این ترتیب با 22 گرند اسلم از رافائل نادال پیشی گرفت.
کدخبر (193276) 21 خرداد 1402 | ساعت 17:45
0 176
نواک جوکوویچ با قهرمانی در رقابت‌های اوپن فرانسه برنده بیست و سومین گرند اسلم دوران بازی اش شد و به این ترتیب با 22 گرند اسلم از رافائل نادال پیشی گرفت.

به گزارش سرخ نیوز، نواک جوکوویچ با برتری ۳ بر صفر مقابل کسپر رود برای سومین بار فاتح رقابت‌های تنیس اوپن فرانسه شد. اسطوره ۳۶ ساله صرب به رغم آنکه دیدار فینال را متزلزل آغاز کرد، اما در نهایت در سه ست با نتایج ۷-۶ ۶-۳ و ۷-۵ حریف نروژی‌‌اش را شکست داد تا مأموریت تاریخی خود را با موفقیت به سرانجام برساند.

با عبور از رافائل نادال ؛ نواک جوکوویچ پرافتخارترین مرد تاریخ تنیس شد! جوکوویچ که در طول دوران حرفه‌ای خود هیچگاه نتوانسته بود در تعداد عناوین گرند اسلم از رافائل نادال پیشی بگیرد، امروز در قلمرو رقیب دیرینه‌اش با کسب بیست‌وسومین قهرمانی گرند اسلم سرانجام از او عبور کرد تا به تنهایی صاحب عنوان پرافتخارترین تنیس‌باز مرد تاریخ شود.

لحظه قهرمانی تاریخی نواک جوکوویچ در گرند اسلم رولان گاروس ۲۰۲۳

نوله هم‌چنین با فتح پاریس به نخستین تنیس‌باز مرد در تاریخ تنیس تبدیل شد که هر چهار گرند اسلم تنیس را حداقل سه مرتبه فتح کرده است. دستاوردی که فقط سه بازیکن دیگر یعنی مارگارت کورت، اشتفی گراف و سرینا ویلیامز موفق به انجام آن شده‌اند.
با عبور از رافائل نادال ؛ نواک جوکوویچ پرافتخارترین مرد تاریخ تنیس شد! مضاف بر این، جوکوویچ حالا با ۳۶ سال و ۲۰ روز سن مسن‌ترین قهرمان مرد رقابت‌های رولان گاروس نیز به حساب می‌آید و او در این زمینه هم از رکورد رافائل نادال با ۳۶ سال و ۲۰ روز سن عبور کرد. این تاج‌گذاری تاریخی برای فوق‌ ستاره تنیس جهان با چاشنی صدرنشینی نیز همراه شد و او روز دوشنبه بار دیگر بر جایگاه نخست رده‌بندی تکیه خواهد زد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
ویدئو های ترند
موردی نیست.
موردی نیست.
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...