با مهاجم آرژانتینی استقلال بیشتر آشنا شوید / گوستاوو بلانکو کیست؟

کدخبر (225698) | 10 شهریور 1402 | ساعت 09:45
0 584
با مهاجم آرژانتینی استقلال بیشتر آشنا شوید / گوستاوو بلانکو کیست؟
گوستاوو بلانکو با آماری عجیب از نظر دریافت کارت زرد و قرمز، مهاجم جدید استقلال تهران خواهد بود.

به گزارش سرخ نیوز، چندی پیش باشگاه استقلال با انتشار اطلاعیه‌ای اخبار مبنی بر مذاکره با مهاجم آرژانتینی را تایید و خبر از توافق نهایی با گوستاوو بلانکو داد. گوستاوو بلانکو اولین بازیکن آرژانتینی تاریخ استقلال خواهد بود. این مهاجم ۳۱ ساله و ۱۹۰ سانتی‌متری که سابقه حضور در باشگاه‌هایی نظیر شاختار دونتسک، مالاگا، ایبار، آنتالیا اسپور و... را دارد، با کارنامه‌ای نسبتا خوب و پرافتخار راهی تهران خواهد شد.

آمار گوستاوو بلانکو

گوستاوو بلانکو پیش از پیوستن به استقلال، مجموعا در ۳۰۳ مسابقه رسمی به میدان رفته که حاصل آن ۶۳ گل و ۲۸ پاس گل بوده است.

 از نظر گلزنی، بهترین دوران گوستاوو بلانکو به زمان حضور در ایبار بازمی‌گردد که توانست در ۷۲ بازی ۱۱ بار دروازه رقبا را باز کند. هرچند که از نظر میانگین گلزنی، او در آسیریسکا و کارپاتی لویو، عملکرد بهتری داشته است.

ایبار (سطح دوم اسپانیا): ۷۲ بازی - ۱۱ گل - ۳ پاس گل - ۱۳ کارت زرد
رئال اویدئو (سطح دوم اسپانیا): ۳۳ بازی - ۷ گل - ۱ پاس گل - ۳ کارت زرد و ۱ کارت قرمز
آنتالیا اسپور (ترکیه): ۳۱ بازی - ۵ گل - ۲ پاس گل - ۴ کارت زرد
مالاگا (سطح دوم اسپانیا): ۴۲ بازی - ۹ گل - ۷ پاس گل - ۶ کارت زرد و ۲ کارت قرمز
شاختار دونتسک (اوکراین): ۳۳ بازی - ۸ گل - ۳ پاس گل - ۱ کارت زرد
کارپاتی لویو (اوکراین): ۲۸ بازی - ۹ گل - ۴ پاس گل - ۵ کارت زرد
آسیریسکا (سطح دوم سوئد): ۲۶ بازی - ۱۰ گل - ۶ پاس گل - ۸ کارت زرد
وداد کازابلانکا (مراکش): ۵ بازی
دپورتیوو مرلو (سطح دوم آرژانتین): ۴ بازی - ۱ گل
آرسنال (آرژانتین): ۲۹ بازی - ۳ گل - ۱ پاس گل - ۳ کارت زرد

گوستاوو بلانکو با توجه به حضور در شاختار دونتسک که از قدرتمندترین تیم‌های شرق اروپا محسوب می‌شود، افتخارات بسیاری را به کارنامه خود اضافه کرد. او ۳ قهرمانی لیگ، ۲ قهرمانی جام حذفی و یک قهرمانی سوپرکاپ اوکراین را با شاختار تجربه کرد و با این تیم در لیگ قهرمانان اروپا هم حاضر بود، هرچند که شانس بازی به او نرسید. گوستاوو بلانکو در لیگ اروپا اما برای شاختار به میدان رفت و برابر سلتاویگو موفق به گلزنی شد. گوستاوو بلانکو به همراه وداد کازابلانکا و آرسنال هم سابقه قهرمانی در لیگ‌های برتر مراکش و آرژانتین را دارد.

 نکته عجیب در خصوص گوستاوو بلانکو، تعداد بالای کارت‌های زرد و قرمزی است که او در دوران حرفه‌ای خود دریافت کرده. این مهاجم آرژانتینی مجموعا ۴۳ بار با کارت زرد و ۳ بار کارت قرمز جریمه شده است که نشان می‌دهد او به عنوان یک مهاجم نوک، بازیکنی خشن به حساب می‌آید. برای بیان کردن میزان خشونت گوستاوو بلانکو می‌توان او را با ۳ مدافع موفق لیگ برتر ایران یعنی محمدحسین مرادمند، محمدحسین کعنانی‌زادگان و مرتضی پورعلی‌گنجی مقایسه کرد. بلانکو حدودا ۲۰ بار بیشتر از کنعانی‌زادگان کارت زرد دریافت کرده، از نظر اخراج شدن با پورعلی‌گنجی آماری برابر دارد و حتی کارت زردهای بیشتری دریافت کرده و نسبت به هم‌تیمی آینده خود یعنی مرادمند، تنها یک بار کمتر اخراج شده و ۲ بار هم بیشتر با کارت زرد جریمه شده است.

سابقه مصدومیت‌های گوستاوو بلانکو

طبق گزارشات به ثبت رسیده، این مهاجم تنومند آرژانتینی در طول دوران حرفه‌ای خود با مصدومیتی جدی روبه‌رو نشده است. گوستاوو بلانکو به دلیل مصدومیت تنها ۲۹ روز از میادین دور بوده و ۵ مسابقه را از دست داده که همه آن‌ها، به دوران حضور وی در آنتالیا اسپور بازمی‌گردد.

 با توجه به آمار گوستاوو بلانکو، سابقه قهرمانی‌ها و تعداد مصدومیت‌های وی، به نظر می‌رسد آبی‌پوشان پایتخت خرید مناسبی را برای تقویت خط حمله خود انجام داده‌اند و باید شاهد یک مدعی جدی آقای گلی در لیگ برتر باشیم. حالا باید منتظر ماند و دید مهاجم آرژانتینی استقلال آمار خوب خود در لیگ ایران را تکرار می‌کند یا خیر.

جدیدترین اخبار فوتبال ایران:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...