برای سرخابی ها مدیر خارجی بیاورید

کدخبر (196182) | 28 خرداد 1402 | ساعت 13:06
0 77
برای سرخابی ها مدیر خارجی بیاورید
استقلالی‌ ها در حالی به دنبال جذب مربی خارجی هستند که بدهی‌ های زیادی را بابت فصل قبل دارند.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، استقلالی ها برای اینکه بتوانند از عنوان قهرمانی خود در لیگ بیست و دوم دفاع کنند هزینه های زیادی را در نقل و انتقالات انجام دادند که استخدام ریکاردو ساپینتو پرتغالی و جذب برخی لژیونرهای سرشناس از مهمترین آن ها بود.

آبی ها برای حضور قرضی مهدی قایدی ۱.۲ میلیون دلار و محمد محبی ۲۵۰ هزار دلار به باشگاه های آن‌ها پرداختند و رقم هنگفتی را هم به عنوان دستمزد برای بازیکنان در نظر گرفتند. عملکرد قایدی و محبی به قدری در فصل گذشته درخشان بود که این اعداد و ارقام شگفت‌آور و آن تبصره‌های عجیبی که در قرارداد این دو گنجانده شده بود را تا حدود زیادی پوشش داد.

در توافق استقلال با باشگاه شباب الاهلی، ذکر شده است که به ازای هر ماه دیرکرد در پرداخت اقساط، ۱۰ درصد جریمه به ضرر آبی‌پوشان پایتخت منظور خواهد شد. از آن عجیب‌تر، قبول شرط ۶۰۰ هزار یورویی سانتاکلارا در صورت تاخیر در پرداخت هزینه انتقال قرضی محمد محبی از سوی مدیران استقلال است!

از کاوه رضایی و داستان‌هایش هم چیزی نگوییم بهتر است؛ مهاجمی که به این دلیل جذب شد تا شکار تیم رقیب نشود!

سهل انگاری مدیران استقلال

همین دو نمونه برای نشان دادن علت نابسامانی مالی در استقلال کفایت می‌کند و جای تعجب ندارد که بشنویم این باشگاه بابت فصل قبل ۶۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد. آبی‌ها چندی پیش بخاطر سهل‌انگاری‌های مدیریتی و تعلل در تسویه بدهی آندره‌آ استراماچونی، بهایی به قمیت حرف از لیگ قهرمانان آسیا پرداختند.

جالب اینجاست که هیچکدام از مدیران قبلی استقلال مسئولیت این اتفاق را نمی‌پذیرند و هرکسی تقصیر را گردن دیگری می‌اندازد! که آخرین مورد آن به مصطفی آجورلو برمی‌گردد. آجورلو مدعی است چون در زمان حضورش حکم استراماچونی نهایی و قطعی نشده بود، مدیران بعد از او باید این طلب را می‌پرداختند اما همین تاخیر باعث افزایش طلب ۴۰۰ هزار دلاری این مربی ایتالیایی به یک میلیون و ۴۰۰ هزار دلار گردید.

قصه پرغصه سرخابی ها

مشابه این اتفاقات را پرسپولیس هم در سال‌های گذشته در پرونده‌های برانکو، کالدرون، بودیمیر و... از سرگذرانده و ظاهراً تا ابد قرار است این دو باشگاه تاوان اشتباهات مدیریتی را پس دهند و کسی هم مدیران آن‌ها را مجبور به پاسخگویی نخواهد کرد.

این قصه پر غصه‌ی همیشه و هر فصل سرخابی هاست؛ مدیران می‌آیند و می‌روند و بدهی روی بدهی تلنبار می‌کنند. این گلایه و پرسش‌ها هر چند تکراری و خسته‌کننده شده و خوب می‌دانیم هرگز از مسببین این فجایا جوابی نخواهیم گرفت، اما آنقدر باید آن را تکرار و تکرار کرد و مدیران را به چالش کشید تا بلکه به خود بیایند و دست از بی‌مبادلاتی بکشند.

تا کی قرار است موضوعات پیش پا افتاده‌ای از این دست بخاطر سوء مدیریت مدیران ما به بحرانی بزرگ تبدیل شوند و تیم‌های ورشکسته این فوتبال را در بدهی‌های بیشتر غرق کنند؟ به اعتراف مدیرعامل استقلال، این باشگاه در فصل پیش ۴۲۰ میلیارد هزینه داشته است، اما جز کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا که آن هم به خاطر کوتاهی در پرداخت بدهی استراماچونی از دست رفت، هیچ چیزی عاید استقلال نشد و تنها بدهی روی دست این باشگاه ماند.

جالب اینجاست که آبی‌ها هنوز از اتفاقات گذشته درس نگرفته‌اند و به دنبال تکرار آن هستند. شاید بهتر باشد سازمان لیگ به جای برخی قوانینی که اخیر گذاشته است، باشگاه‌هایی که مدیران بی کفایت دارند را ملزم به استخدام مدیر خارج می‌کرد، بلکه ثبات و آرامش به سرخابی‌ها بازگشت.

مسلم است که استقلالی‌ها به جای مربی و بازیکن خارجی، به مدیرانی احتیاج دارند که کاردان و با درایت باشند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...