بررسی وضعیت گروه ایران در جام جهانی

برخلاف انتظارها، وضعیت گروه ایران در جام جهانی به نفع تیم ملی پیش رفته است.
کدخبر (100930) | 06 آذر 1401 | ساعت 15:11
0 360
بررسی وضعیت گروه ایران در جام جهانی
برخلاف انتظارها، وضعیت گروه ایران در جام جهانی به نفع تیم ملی پیش رفته است.

به گزارش سرخ نیوز، شرایط جدول گروه ایران در جام جهانی در پایان هفته دوم به شکلی است که شاگردان کارلوس کی‌روش از شانس بسیار خوبی برای صعود به مرحله حذفی جام جهانی ۲۰۲۲ برخوردار هستند.

وضعیت گروه ایران در جام جهانی 

پس از برگزاری قرعه‌کشی مسابقات، گروه ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مشخص شد و ملی‌پوشان حریفان خود را شناختند. انگلیس، ایالات متحده آمریکا و برنده دیدار پلی‌آف منطقه اروپا بین ولز و اوکراین (که نهایتا ولز به جام جهانی صعود کرد) به‌عنوان رقیبان ایران در این مسابقات مشخص شدند. گروه ایران در جام جهانی

هم گروه های ایران در جام جهانی 2022

تیم ملی انگلیس که یکی از مدعیان اصلی قهرمانی مسابقات محسوب می‌شود در کنار تیم‌های خوب و مستعد آمریکا و ولز، نوید این را می‌دادند که گروه ایران در جام جهانی، گروه آسانی نخواهد بود. هم گروه های ایران در جام جهانی 2022 همگی از نظر مهره و حضور بازیکنان در لیگ‌ها و باشگاه‌های معتبر اروپایی، شرایط بهتری نسبت به تیم ملی کشورمان دارند.

وضعیت ایران در جدول جام جهانی

پس از شکست سنگین و تحقیرآمیز ۶-۲ برابر انگلیس در دیدار اول، انتظارها از تیم ملی بسیار کاهش یافت و وضعیت ایران در جدول جام جهانی بسیار وخیم شد. شاگردان کارلوس کی‌روش اما در دیدار برابر ولز با ارائه عملکردی بسیار هجومی و غیرقابل پیشبینی، توانستند با نتیجه ۲-۰ برابر ولز پیروز شوند و وضعیت خود را در جدول گروه B جام جهانی ۲۰۲۲ بسیار بهبود ببخشند. با توجه به تساوی بدون گل آمریکا برابر انگلیس، تمام احتمالات به سود شاگردان کی‌روش رقم خورد و حالا جدول گروه ایران در جام جهانی در بهترین حالت ممکن به سود آن‌هاست از شانس بسیار خوبی برای صعود به مرحله برخوردار هستند.

جدول امتیازات گروه ایران

با کسب ۳ امتیاز از ۲ بازی، جدول امتیازات گروه ایران به شکلی است که یوزهای ایرانی در رده دوم قرار گرفته‌اند. انگلیس ۴ امتیازی صدرنشین است و آمریکا و ولز هم به ترتیب با کسب ۲ و ۱ امتیاز، سایر امتیازات گروه ایران را به دست آورده و در رده‌های سوم و چهارم حضور دارند. گروه ایران در جام جهانی جدول گروه ایران در جام جهانی به شکلی است که تیم ملی کشورمان در دو صورت، شانس صعود به مرحله بعد را دارد. یوزها در صورت پیروزی برابر آمریکا، بدون توجه به نتیجه دیدار انگلیس و ولز، راهی مرحله بعد خواهند شد. در صورت کسب تساوی شاگردان کارلوس کی‌روش برابر یانکی‌ها، اگر ولز برابر انگلیس به هر نتیجه‌ای به جز برد با اختلاف ۳ گل دست‌ یابد، این تیم ملی ایران است که راهی مرحله حذفی جام جهانی ۲۰۲۲ خواهد شد.

شانس صدرنشینی ایران در جدول جام جهانی

تحت شرایط خاصی، تیم ملی ایران شانس صدنشینی در گروه خودش را نیز دارد. در صورت پیروزی ملی‌پوشان برابر آمریکا و امتیاز از دست دادن انگلیس برابر ولز، در عین ناباوری این تیم کشورمان است که به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعد جام جهانی خواهد شد!

تفاضل گل یا بازی رودررو در جام جهانی

با توجه به قانون جام جهانی، در صورت برابری امتیازات تیم‌ها، برای انتخاب تیم صعودکننده به مرحله بعد، در ابتدا تفاضل گل درنظر گرفته می‌شود. در صورت برابری تفاضل، گزینه دوم برای انتخاب تیم برتر، تعداد گل‌های زده است و اگر تعداد گل‌های زده دو تیم نیز برابر بود، نتایج بازی‌های رودررو لحاظ خواهد شد. با این حساب، از بین تفاضل گل یا بازی رودررو در جام جهانی ۲۰۲۲، تفاضل گل اولویت و اهمیت بیشتری خواهد داشت. ایران با توجه به دریافت ۶ گل در بازی ابتدایی و تفاضل منفی ۲، در صورت برابری امتیازش با سایر تیم‌ها، احتمالا برای صعود به مرحله بعد در چنین شرایطی دچار مشکل خواهد شد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...