بزرگترین دشمن بروس لی پیدا شد؛ مردی از قلب هالیوود!

بروس لی که در سال های نه چندان دور یکی از بزرگ ترین ستارگان هالیوود شناخته می شد استیو مک کوئین را بزرگترین رقیب خود می دانست.
کدخبر (130899) | 03 بهمن 1401 | ساعت 22:25
1 733
بزرگترین دشمن بروس لی پیدا شد؛ مردی از قلب هالیوود!
بروس لی که در سال های نه چندان دور یکی از بزرگ ترین ستارگان هالیوود شناخته می شد استیو مک کوئین را بزرگترین رقیب خود می دانست.

به گزارش سرخ نیوز، بروس لی زندگی اسرارآمیزی داشت که بسیاری از رازهای زندگی این قهرمان افسانه‌ای حتی 50 سال پس از مرگ او همچنان آشکار می شود. بروس لی غول هنرهای رزمی بود و شهرتش باعث شد جایگاه قابل توجهی در فیلم‌های اکشن سینمایی پیدا کند و او را در بالاترین سطح قرار دهد. در حالی که بیشتر مردم او را هنوز بی‌رقیب می‌دانند، اما خودش یکی از ستاره‌های هالیوود را بزرگترین رقیبش می‌دانست. بزرگترین دشمن بروس لی پیدا شد؛ مردی از قلب هالیوود!

بروس لی و استیو مک کوئین

در مقاله‌ای از مجله SCREENRANT عنوان شده است که بزرگترین رقیب بروس لی یکی از بزرگترین ستاره‌های دنیای هالیوود در دهه 1960 بود. او همیشه ستاره فیلم "بولیت" را که به خاطر شخصیت جذاب و ضدقهرمانش شناخته می‌شود، بسیار تحسین می‌کرد. پس از اینکه فیلم "راه اژدها"ی لی در سال 1972 به یک فیلم پرفروش تبدیل شد، با قهرمان خود تماس گرفت تا درباره موفقیت خود با او صحبت کند. بزرگترین دشمن بروس لی پیدا شد؛ مردی از قلب هالیوود! این شخص کسی نبود جز استیو مک کوئین که یکی از جذابترین بازیگران آن روزهای هالیوود بود. مک کوئین در پاسخ به لی، عکسی امضا شده با یادداشتی که وی را بزرگترین طرفدار خودش نامیده بود، برای قهرمان هنرهای رزمی فرستاد. پیش از آن هم بروس لی از طرفداران پر و پا قرص ستاره فیلم "فرار بزرگ" بود. او همچنین مک کوئین را بزرگترین رقیب خود اعلام کرد. بزرگترین دشمن بروس لی پیدا شد؛ مردی از قلب هالیوود! بروس لی علیرغم مهارت‌های رزمی خود که در دهه 60 به خوبی در تمام دنیا شناخته شده بود، برای نفوذ به دنیای هالیوود در تلاش بود. او اگرچه یک ستاره بزرگ در هنگ کنگ بود اما در اوایل دهه هفتاد در آمریکا به محبوبیت قابل توجهی رسید. او در تمام سال‌های که مشغول مبارزه در میدان‌های مختلف بود، تلاش می‌کرد به ستاره فیلم‌های هالیوودی هم تبدیل شود. او دوست داشت از بازیگری چون استیو مک کوئین هم در سطح بالاتری قرار بگیرد و اعتبار بیشتری کسب کند. بزرگترین دشمن بروس لی پیدا شد؛ مردی از قلب هالیوود! استیو مک کوئین در آن زمان در هالیوود در حال رشد بود و اغلب درس‌های کونگ فو را از بروس لی یاد می‌گرفت. آنها هر دو دوستان خوبی برای یکدیگر بودند اما رقابت سالمی هم میان آنها در جریان بود که لی همیشه درباره آن صحبت می‌کرد. در انبوهی از ستارگان بزرگ سینما مانند کلینت ایستوود، چارلتون هستون، شان کانری، ریچارد برتون و پل نیومن، بروس لی تلاش کرد تا جایگاه خود را پیدا کند. بزرگترین دشمن بروس لی پیدا شد؛ مردی از قلب هالیوود! بروس لی به شدت تمایل داشت تا ستاره بزرگتری نسبت به مک کوئین باشد و یکی از دلایلی که باعث شدت گرفتن این تمایل شد، امتناع مک کوئین از بازی در فیلمش بود. بروس لی در تلاش بود تا نقش مهمی در یک فیلم داشته باشد. سپس تصمیم گرفت فیلم هنرهای رزمی خود را به نام "فلوت خاموش" بسازد. وقتی لی پیشنهاد نقشی را به مک کوئین داد، او قاطعانه آن را رد کرد. نحوه برخورد مک کوئین، لی را بیش از هر زمان دیگری خشمگین کرد. بروس لی سرانجام نام خود را به عنوان یکی از پیشگامان هنرهای رزمی و بزرگترین ستاره اکشن در تاریخ هالیوود ثبت کرد. اینکه آیا او ستاره‌ای بزرگتر از استیو مک کوئین است یا نه، هنوز مورد بحث است. به خصوص به این دلیل که آنها در دهه‌های مختلف (دهه‌های 60 و 70) به اوج شهرت خود رسیدند. بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

کاربر سایت
04 شهریور 1402
اشتباه نکنید استیو مک کویین دشمن بروس لی نبود. آنها دوست بودند و استیو شاگرد بروس لی در هنرهای رزمی بود. بروس لی در مصاحبه اش از استیو به عنوان شاگردی جسور یاد کرده. و اما از نظر میزان شهرت در حال حاضر : شهرت بروس لی از استیو بسیار بیشتر است
در حال دریافت...
ویدئو های مرتبط
موردی نیست.
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...