بزیک: تجربه و تمرکز، کلیدی‌ترین فاکتور پیروزی در دربی است

ستاره دهه هفتاد پرسپولیس گفت:تجربه و حفظ تمرکز در دربی نقش اساسی ایفا می‌کند و بازیکنان باید از نظر ذهنی آمادگی کاملی داشته باشند.
کدخبر (29731) | 22 اسفند 1400 | ساعت 14:00
0 100
بزیک: تجربه و تمرکز، کلیدی‌ترین فاکتور پیروزی در دربی است
ستاره دهه هفتاد پرسپولیس گفت:تجربه و حفظ تمرکز در دربی نقش اساسی ایفا می‌کند و بازیکنان باید از نظر ذهنی آمادگی کاملی داشته باشند.

ادموند بزیک در گفت‌وگو با سرخ‌نیوز، پیرامون بازی پرسپولیس مقابل نفت مسجدسلیمان اظهار داشت: بازی پرسپولیس و نفت مسجدسلیمان دو نیمه متفاوت داشت، تیم نیمه اول را خیلی خوب شروع کرد و نتیجه خوبی هم به دست آورد اما حساسیت دربی باعث شده بود که بچه‌ها در نیمه دوم محتاط‌تر ظاهر شوند. در مجموع پرسپولیس عملکرد قابل قبولی داشت و به نظرم اگر حساسیت دربی روی این بازی سایه نمی‌انداخت، پرسپولیس با گل‌های بیشتری پیروز می‌شد. وی با بیان اینکه دربی یک بازی فینال‌گونه است، تصریح کرد: استقلال در دربی نمی‌خواهد بازنده باشد و هدفش حفظ اختلاف ۶ امتیازی دو تیم است و به همین خاطر بازی برای استقلالی‌ها ساده‌تر است. به نظرم استقلال در دربی عقب می‌نشیند و دفاعی کار خواهد کرد و به همین خاطر فکر می‌کنم شاهد بازی زیبایی نباشیم. مهم این است که پرسپولیس بتواند ۳ امتیاز بازی را به دست آورد و امیدوارم با راهکارهایی که کادر فنی در نظر دارد، این اتفاق رخ دهد. مهاجم سابق سرخپوشان که سابقه گلزنی در دربی را دارد، خاطر نشان کرد: قطعا در بازی پنجشنبه استقلال به دنبال ضد حمله خواهد بود و بازیکنان ما باید از نقاط ضعف این تیم‌استفاده کنند و به گل برسند. پرسپولیس اگر در نیمه اول به گل برسد، شانس بیشتری برای پیروزی خواهد داشت چون هر چقدر زمان بگذرد، بازی برای ما سخت‌تر خواهد شد. پیشکسوت پرسپولیس با تاکید بر اینکه آمادگی روحی-روانی مهم‌ترین فاکتور برای پیروزی در دربی است، افزود: حفظ تمرکز در دربی نقش اساسی ایفا می‌کند و بازیکنان باید از نظر ذهنی آمادگی کاملی داشته باشند. به نظرم اگر بازیکنان پرسپولیس از نظر روحی و ذهنی آماده مصاف با استقلال باشند، قطعا اتفاقات خوبی رخ خواهد داد. بزیک در ادامه گفت: هنوز هشت هفته دیگر تا پایان فصل باقی مانده و ۶ امتیاز، اختلافی نیست که نتوان آن را جبران کرد اما اگر پرسپولیس در دربی پیروز شود، از نظر روحی شرایط بسیار مساعدی پیدا می‌کند و شانس بیشتری برای قهرمانی خواهد داشت. از طرف دیگر استقلال اگر در دربی شکست بخورد، در شرایط سختی قرار خواهد گرفت و روزهای سختی خواهد داشت. ستاره دهه هفتاد سرخپوشان با تمجید از عملکرد مهاجمان پرسپولیس در فصل جاری، متذکر شد: پرسپولیس یکی از بزرگترین باشگاه‌های ایران و آسیاست و توقعات از بازیکنان این تیم همیشه بالا است. بعضی از بازیکنان می‌توانند خودشان را با جو پرسپولیس هماهنگ کنند و بعضی دیگر نمی‌توانند فشارها را تحمل کنند. مهاجمان پرسپولیس با در نظر گرفتن شرایطی که بر تیم حاکم است، عملکرد خوبی داشته‌اند. البته باید در نظر گرفت که به طور کلی امسال لیگ کم گلی داشتیم و مهاجمان پرسپولیس به نسبت میانگین لیگ خوب کار کرده‌اند. بزیک در پاسخ به اینکه موثرترین بازیکنان پرسپولیس برای دربی چه کسانی هستند، گفت: اگر لیگ قهرمانان اروپا را رصد کنید، اکثر تیم‌های حاضر در رقابت‌ها از بازیکنان باتجربه استفاده می‌کنند، دربی نیز از این قاعده مستثنی نیست و بازیکنان با تجربه در دربی نقش پررنگی ایفا خواهند کرد. وی در پایان از عملکرد تمیروف ابراز رضایت کرده و گفت: تمیروف تنها دو بازی انجام داده و در این زمان کوتاه نمی‌توان درباره کیفیت هیچ بازیکنی نظر قطعی داد اما تمیروف در همین مدت کوتاه عملکرد خوبی داشته و اگر با تیم هماهنگ شود، مهاجم خوبی از آب در خواهد آمد. بهار آزاد

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...