بهترین تیم سابق دنیا، در لینکدین به دنبال سرمربی جدید!

تیم ملی بلژیک برای انتخاب سرمربی جدید، دست به حرکت عجیبی زده است
کدخبر (125349) | 22 دی 1401 | ساعت 17:37
0 105
بهترین تیم سابق دنیا، در لینکدین به دنبال سرمربی جدید!
تیم ملی بلژیک برای انتخاب سرمربی جدید، دست به حرکت عجیبی زده است

به گزارش سرخ نیوز، فوتبال حرفه‌ای گاهی اوقات یک بازار بسته و ممتاز است. هر که می‌خواهد در آن نفوذ کند تا یک پست تخصصی بدست آورد، باید علاوه بر دانش و تخصص، صبوری هم داشته باشد. به عنوان مثال تنها تعداد معدودی از افراد روی کره زمین هستند که خود را وقف مربیگری در تیم ملی می‌کنند. 

برای وارد شدن به این چرخه، برخی از علاقه‌مندان راه‌های بسیار دشواری را در پیش می‌گیرند: آنها بازیکن ملی می‌شوند، مسیری سخت برای رسیدن به قهرمانی جام جهانی را طی می‌کنند و به لطف اعتباری که در این مسیر بدست می‌اورند، برای نشستن روی نیمکت تیم ملی یا تیم باشگاهی واجد شرایط می‌شوند. برخی دیگر هم به رده‌های جوانان می‌روند و با مرارت زیادی مسیر رشد و ترقی به سمت رده بزرگسالان و تیم‌های بزرگتر را می‌پیمایند.

بلژیکی‌ها و ابتکار جدید در پیدا کردن سرمربی!

اما گاهی هم می‌توان خوش‌شانس بود و همین طور که در شبکه اجتماعی لینکدین به دنبال کار می‌گردید، با آگهی "استخدام سرمربی جدید برای تیم ملی بلژیک" مواجه شوید و شانس خود را از این طریق انتخاب کنید. این دقیقا کاری است که فدراسیون فوتبال بلژیک در حال انجام است و می‌خواهد مربی بعدی شیاطین سرخ را از شبکه تخصصی لینکدین بیابد.

بهترین تیم سابق دنیا، در لینکدین به عنوان سرمربی جدید!

این کار بسیار شفاف، بسیار نوآورانه و احتمالا در کشوری مانند آلمان بسیار احمقانه است. فرض کنید در آلمان کسی مانند اولیور بیرهوف در لینکدین برای یواخیم لوو به دنبال جانشین می‌گشت. لینکدین یک فضای یا شبکه اجتماعی است که افراد متخصص از طریق آن در هر زمینه‌ای با ارائه و به روزرسانی تجربیات، مهارت‌ها و علاقمندی‌های خود، شغل مورد نظرشان را بدست می‌آورند اما حضور در این شبکه اجتماعی به این معنی نیست که شما بتواند از دل آن برای تیمی که تا قبل از جام جهانی در صدر رنکینگ فیفا قرار گرفته بود، یک مربی مناسب پیدا کنید.

در مشخصات فرد مورد نیاز در این آگهی آمده "یک فرد با سابقه چندین قهرمانی که تجربه برخورد با بازیکنان ممتاز را داشته باشد. مربی جدید تیم ملی باید بداند چگونه تیمی منسجم بسازد و چگونه بازیکنان جوان را در تیم ادغام کند". البته خواسته‌های آنها منطقی است چراکه شیاطین سرخ جام جهانی گذشته را به دلیل اختلافات داخلی و پا به سن گذاشتن چندین بازیکن موثر، برای مردم کشورشان به جهنم تبدیل کردند و در حالیکه مدعی قهرمانی بودند، در همان مرحله گروهی حذف شدند.

همچنین در این آگهی مهارت تیمسازی و داشتن چندین عنوان قهرمانی و دانستن راه رسیدن به قهرمانی، یک امتیاز ویژه محسوب می‌شود. جای سوال است که آیا مربیان با این مشخصات، اصلا به دنبال شغل جدید در چنین بستری هستند یا خیر. بررسی‌ها نشان می‌دهد که نه یورگن کلوپ و نه پپ گواردیولا در لینکدین ثبت نام نکرده‌اند. اما فدراسیون بلژیک تلاش دارد همه راه‌ها را برای پیدا کردن جایگزین فیلیکس سانچز امتحان کند و اعلام کرده که می‌تواند این جانشین حتی زن باشد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...