به بهانه زادروز بهترین گلزن دربی ها

ایرانپاک تنها زمانی به تاج می توانست گل بزند که ناصر حجازی در دروازه قرار داشت و اگر او جایش را به رشیدی میداد روند گلزنی او هم قطع می شد!
کدخبر (18255) | 02 دی 1400 | ساعت 11:39
0 82
به بهانه زادروز بهترین گلزن دربی ها
ایرانپاک تنها زمانی به تاج می توانست گل بزند که ناصر حجازی در دروازه قرار داشت و اگر او جایش را به رشیدی میداد روند گلزنی او هم قطع می شد!

به گزارش سرخ نیوز؛ صفر ایرانپاک، آقای گل همیشه و هنوز دربی ها، متولد دوم دیماه 1326 در مسجد سلیمان است. وی فوتبالش را از زمین های خاکی اهواز و بازی در تیم شاهین اهواز اغاز کرد. ایرانپاک در سال 1349 به پرسپولیس پیوست و نخستین بار در سوم تیرماه در بازی دوستانه برابر تیم زوریخ با پیراهن سرخ به میدان رفت. او در اولین فصل حضورش با ثبت 15 گل در 14 دیدار نام خود را در بین ستاره های بزرگ پرسپولیس بر سر زبان ها انداخت. ایرانپاک در سال 50 با زدن دوازده گل به عنوان آقای گل لیگ ایران (بطور مشترک با کلانی) دست یافت. این مهاجم در همه ادوار جام تخت جمشید حضور داشت و از بازیکنان پرافتخار این جام محسوب می شود. ایرانپاک به مدت 10سال در جمع سرخپوشان بود و 33 گل را با پیراهن پرسپولیس در 179 بازی زد. او در سال 58با پرسپولیس به قهرمانی جام شهید اسپندی دست یافت.آخرین بازی ایرانپاک با پیراهن پرسپولیس در روز سیزدهم تیرماه سال 1359 و در جریان دربی بیست و سوم بود که با تساوی بدون گل به پایان رسید. ایرانپاک با زدن 7 گل در 12بازی به استقلال، بهترین گلزن دربی به شمار می رود؛ افتخاری که بعد از گذشت چند دهه هنوز بازیکنی موفق به شکستن آن نشده است. ایرانپاک برترین گلزن پرسپولیس در دهه ۵۰ بود که در پرونده ملی اش 6 گل ملی دیده می شود.  صفر ایرانپاک صاحب عنوان منحصر بفرد دیگری است و آنهم زدن 8گل به یکی از بهترین دروازه بان تاریخ فوتبال آسیا (ناصر حجازی)طی 8است; 5 گل به دروازه تاج و 3 گل به دروازه شهباز . جالب اینجاست ایرانپاک تنها زمانی به تاج می توانست گل بزند که ناصر حجازی در دروازه قرار داشت و اگر او جایش را به رشیدی میداد روند گلزنی او هم قطع می شد! آمار گلزنی صفر ایرانپاک در ادوار جام تخت جمشید جام اول تخت جمشید ۸ گل جام دوم تخت جمشید ۴ گل جام سوم تخت جمشید ۱۰ گل جام چهارم تخت جمشید ۴ گل جام پنجم تخت جمشید ۵ گل جام ششم تخت جمشید ( نیمه کاره ) ۱ گل افتخارات ملی ایرانپاک سابقه قهرمانی به همراه تیم ملی در جام ملتهای آسیا 1972بانکوک و همچنین صعود به المپیک مونیخ و حضور در جام جهانی کوچک برزیل را در کارنامه دارد. او با گلزنی در دیدار ایران و کره شمالی زمینه سازصعود ایران به المپیک مونیخ شد. این ستاره فراموش نشدنی تاریخ پرسپولیس در ۱۱ بهمن ۱۳۸۷ در سن ۶۲ سالگی بر اثر ابتلاء به سرطان ریه در استکهلم سوئد درگذشت.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...