بیژن حیدری بار دیگر با بازیکنان آبی پوش مماشات کرد

بیژن حیدری به مانند بسیاری از قضاوت های قبلی اش از دادن اخطار به بازیکنان آبی پوش خودداری کرد تا استقلال مقابل پیکان ۹ نفره نشود.
کدخبر (24294) | 20 بهمن 1400 | ساعت 10:16
0 90
بیژن حیدری بار دیگر با بازیکنان آبی پوش مماشات کرد
بیژن حیدری به مانند بسیاری از قضاوت های قبلی اش از دادن اخطار به بازیکنان آبی پوش خودداری کرد تا استقلال مقابل پیکان ۹ نفره نشود.

به گزارش سرخ نیوز،قضاوت ضعیف بیژن حیدری در بازی جام حذفی با حواشی زیادی همراه بود و چند صحنه مشکوک داوری داشت که اعتراض پیکانی ها را در پی داشت .در مهمترین صحنه این مسابقه، گلر استقلال در حالیکه با بازیکن حریف تک به تک شده بود توپ را خارج از محوطه جریمه کنترل کرد و به زعم کارشناسان داوری بدلیل خطای هند و سلب موقعیت آشکار گلزنی باید در دقیقه ۵۸ اخراج می شد. مهدی مهدی پور هم بخاطر انجام خطای عمدی در نودمین دقیقه کارت زرد دوم را دریافت و استقلال ۹ نفره می شد. اما این داور به مانند بسیاری از قضاوت های قبلی اش از دادن اخطار به بازیکنان آبی پوش خودداری کرد تا مجیدی و تیمش که در این بازی زیر فشار حملات حریف قرار داشتند در وقت های تلف شده بازی را به سود خود به پایان ببرند. حیدری در حالی دو بازیکن استقلال را اخراج نکرد که همه او را به عنوان داوری دست به کارت و سختگیر می شناسند که در زمین مسابقه زیاد دست به جیب می شود. گرچه می توان گفت اخراج نشدن بازیکنان استقلال دیگر کسی را غافلگیر نمی کند و در فصل اخیر هفته ای نبوده که کارشناسان داوری از عدم اخراج فلان بازیکن این تیم نگویند و اینطور که بنظر می رسد آبی ها مصونیت خاصی در برابر کارت های رنگی داوران دارند. به راستی اگر دروازه بان استقلال از زمین اخراج می شد، این تیم می توانست بیش از ۶۰ دقیقه با یک بازیکن کمتر مقابل شاگردان آماده مجتبی حسینی مقاومت کند؟این را هم نباید نادیده گرفت رضایی به عنوان تاثیرگذارترین چهره این مسابقه که چند موقعیت تک به تک را از شروع بازی گرفته بود، بعد از اینکه اخراج نشد، دو موقعیت صدر صد را هم در وقت های اضافه از پیکانی ها گرفت تا نتیجه را برای تیمش حفظ کرده باشد. به همه اینها عدم اخراج مهدی پور را اضافه کنید که می توانست دقایقی قبل از گل استقلال رخ دهد؛ اخراجی که می توانست تمرکز و روحیه بازیکنان استقلال را از بین ببرد و چه بسا آن گل به ثمر نمی رسید. در مجموع می توان گفت اشتباهات بیژن حیدری در تعیین نتیجه بازی و صعود آبی پوشان بسیار تأثیرگذار بود. همانطور که اشاره شد این داور با تجربه پیشتر در بازی های حساس به سود استقلال مرتکب اشتباهاتی شده بود که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم داشت: مماشات با غفوری عدم اخراج وریا غفوری در دربی ۸۵ و مماشات با مدافع خطاکار استقلال در شرایطی که با دست به این سینه این داور کوبید. حیدری پس از این بازی گفته بود: احساس کردم اگر بازیکن را مدیریت و آرام کنم، خیلی بهتر از این است که کارت دیگری بدهم! اشتباهی که منجر به گل شد حیدری در جریان تساوی دو بر دو پرسپولیس و استقلال در دربی ۹۲ در اعلام خطای انصاری بر روی وریا غفوری دچار اشتباه شد و همین توپ در چند رفت و برگشت به گل اول استقلال تبدیل شد. جنجال داوری در اصفهان او بار دیگر وریا غفوری را در جریان تساوی ۲ بر ۲ استقلال مقابل ذوب‌آهن در لیگ هفدهم اخراج نکرد و همین بازیکن هر دو گل تیمش را به ثمر رساند. . عدم اخراج دیاباته و شکست سنگین تراکتور در دور رفت لیگ نوزدهم این داور ، شیخ دیاباته را که روی دروازه بان حریف مرتکب خطای شدید شده ، به زعم کارشناسان می بایست در دقایق نخست اخراج میکرد. این اشتباه بزرگ با هت تریک این مهاجم و شکست تراکتور توام شد. پنالتی عجیب به ضرر سپاهان حیدری در دور برگشت همین فصل و در جدال حساس استقلال و سپاهان در هفته بیست و هفتم، در حالیکه باید خطای دیاباته روی شایان مصلح را اعلام میکرد، به اشتباه خطای مدافع سپاهان را گرفت و اعلام پنالتی کرد!   شیوا دورانگر

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...