تابستان‌های پولساز مادرید

کدخبر (64717) | 13 شهریور 1401 | ساعت 07:44
0 75
تابستان‌های پولساز مادرید

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، خیلی از آن روزهایی که رئال‌مادرید بخاطر تکان دادن بازار نقل و انتقالات شهرت داشت، فاصله نگرفته‌ایم اما حالا در دورانی که شرایط اقتصادی پایدار نیست و هزینه‌های بازسازی سانتیاگو برنابئو سر به فلک کشیده، باشگاه تلاش می‌کند میان خرید و فروش‌هایش تعادل برقرار کند و ثبات نسبی داشته باشد.

حالا این سومین تابستان متوالی است که شرایط مالی باشگاه مناسب است و خزانه باشگاه مازاد بر پیش بینی صورت گرفته، در خود پول دارد. کارلو آنچلوتی پیش از آنکه پنجره فصل نقل و انتقالات تابستان در روز یکم سپتامبر بسته شود، مشخصا سیاست‌های باشگاه در مورد خرید و فروش بازیکنان را اعلام کرد. "ما تیمی داریم که دارای پشتوانه خوبی هست. حتی اگر مارکو آسنسیو هم از تیم جدا شود، ما به سراغ خرید بازیکن جدیدی نمی‌رویم". این در حالی است که احتمال جابجایی بازیکنانی مانند آسنسیو، اودریوزولا و ماریانو در پنجره بعدی وجود دارد. 

تابستان‌های پولساز مادرید

در این تابستان رئالی‌ها شوامنی را با مبلغ 80 میلیون یورو و آنتونی رودیگر را به صورت آزاد جذب و در عوض کاسمیرو، مایورال، کوبو، میگل گوتیرز و ویکتور چاست رئال را ترک کردند. همچنین ایسکو، گرث بیل، یوویچ و مارسلو به عنوان بازیکن آزاد از رئال جدا شدند. مجموع این رفت و آمدها در پایان باعث شد تراز مالی باشگاه 12 میلیون یورو مثبت باشد.

مسئولان رئال کار خرید بازیکنان مورد نظرشان را پیش از باز شدن پنجره نقل و انتقالات در روز یکم جولای انجام داده و امضای قرارداد با شوامنی و رودیگر را به ترتیب در روزهای 11 ژوئن و 2 جولای علنی کرده بودند. پس از آنکه امباپه با پاری‌سن‌ژرمن برای تمدید قراردادش به توافق رسید، رئال هم سیاست‌های خود را به درستی تغییر داد و بدون آنکه از انجام نشدن این جابجایی بزرگ تاثیر منفی بپذیرد، به مسیر خود ادامه داد.

تابستان‌های پولساز مادرید

در نقل و انتقالات سال گذشته، کاماوینگا در ازای 31 میلیون یورو و دیوید آلابا به صورت آزاد به سانتیاگو برنابئو آمدند اما در عوض رافائل واران با 40 میلیون یورو و مارتین اودگارد با 35 میلیون یورو باشگاه را ترک کردند تا کهکشانی‌ها حدود 44 میلیون یورو در سود باشند. این در حالی بود که رفتن سرخیو راموس برای آنها هیچ هزینه‌ای نداشت. 

در فصل 2020-2021 سود باشگاه از این هم بیشتر بود. رئال هیچ خرید جدیدی انجام نداد اما در عوض اشرف حکیمی را با 43 میلیون یورو، رگیلون را با 30 میلیون یورو و اسکار را با 13.5 میلیون یورو به فروش رساند. در آن سال رئال از فروش بازیکنانش 104 میلیون در آمد داشت و این در شرایطی بود که ضمن حفظ شرایط اقتصادی خوب باشگاه، جام‌ها و عناوین همچنان کسب می‌شد.

تراز خالص باشگاه از سال 2020 تاکنون بیش از 160 میلیون یورو بوده و در عین حال در دومین حضور آنچلوتی در مادرید، قهرمانی لالیگا، لیگ قهرمانان اروپا، سوپرجام اسپانیا و اروپا در این سه فصل به دست آمده است. تیم این مربی ایتالیایی فصل جدید را هم با بردهای متوالی آغاز کرده و 5 جام دیگر را برای این فصل در دسترس خود می‌بیند. برای آنها موثر بودن و کارا بودن در فصل نقل و انتقالات مهمتر از خرید بازیکنان بزرگ است.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...