تجارت لیونل مسی در آمریکا / همه چیز فوتبال نیست!

پشت پرده انتقال مسی به آمریکا به یک پروژه تجاری بزرگ ختم می‌شود.
کدخبر (193457) | 22 خرداد 1402 | ساعت 06:42
0 150
تجارت لیونل مسی در آمریکا / همه چیز فوتبال نیست!
پشت پرده انتقال مسی به آمریکا به یک پروژه تجاری بزرگ ختم می‌شود.

به گزارش سرخ نیوز، انتقال لیونل مسی به آمریکا به نظر می‌رسد بیشتر از آنکه رنگ فوتبالی داشته باشد، رنگ اقتصادی و تجاری دارد. دارنده 7 توپ طلای بهترین بازیکن دنیا علاوه بر اینکه بهترین فوتبالیست دنیاست با این انتقال به یک «بیزینس من» تبدیل شد.

لیونل مسی بیزینس من می‌شود

نشریه «اسپورت» اسپانیا در گزارشی درباره این انتخاب اسطوره بارسلونا نوشت: لیونل مسی دیگر تنها بهترین فوتبالیست جهان نیست بلکه با قراردادش با اینتر میامی او تبدیل به یک تاجر شده است. زمانیکه به نظر می‌رسید او مایل به پذیرش پیشنهاد فوق میلیون دلاری عربستان با تضمین دولت سعودی است، به محض اینکه مشاوران مالی او به او اجازه دادند که او در فوتبال آمریکا شانس خوبی برای تبدیل شدن به یک «بیزینس من» دارد، نظرش تغییر کرد.

تجارت لیونل مسی در آمریکا / همه چیز فوتبال نیست!

لئو با پیشنهاد اینتر میامی از حیث قرارداد وسوسه نشده چون لیگ MLS سقف حقوقی برای بازیکنانش تعیین کرده است و او سالانه تنها 25 میلیون دلار به جیب خواهد زد. او وقتی متقاعد شد که پای شرکت اپل و آدیداس را در این انتقال دید. این 2 شرکت به او وعده پرداخت بخشی از حق پخش تلویزیونی و فروش پیراهن را دادند.

مثلث اپل، آدیداس و بکهام، تضمین کننده آینده لیونل مسی

یک عملیات اقتصادی سه جانبه قرارداد ورزشی مسی را تضمین می کند. آدیداس به مدت 10 سال پیراهن‌های فوتبال در لیگ آمریکا را می فروشد. این شرکت با پرداخت 1000 میلیون دلار در جهت کنترل فوتبال آمریکا همان کاری را می‌کند که شرکت نایکی زمانی در NBA این کار را انجام داد. این برند آلمانی می‌خواهد از لئو برای تضمین بازار فوتبال  پس از جام جهانی آمریکا استفاده کند.

اپل دومین بال اقتصادی قرارداد مسی است که به نوبه خود، حقوق سمعی و بصری MLS را به مدت 10 سال با تضمین پرداخت 2500 میلیون دلار بدست آورده است. علاوه بر این، شرکت اپل تصمیم دارد مجموعه‌ای تلویزیونی را با ستاره آرژانتینی با عنوان «مسی و جام های جهانی» منتشر کند.

تجارت لیونل مسی در آمریکا / همه چیز فوتبال نیست!

فوتبال در ایالات متحده با نزدیک شدن جام جهانی 2026 در مرحله گسترش و بهره برداری است. MLS تا یکی دو سال پیش مثل لیگ دسته دومی بود ولی اکنون جهش کیفی این رقابت در دستور کار قرار گرفته است. در کنار این موضوع، چیزهای بیشتری نیز برای مسی وجود دارند. برای مثال دیوید بکهام مایل است به لیونل مسی پاداش اضافی در قالب سهام باشگاه بر اساس موفقیت بپردازد.

ستاره انگلیسی 5 سال پیش اینتر میامی را با 25 میلیون دلار تاسیس کرد که یک ماه پیش این باشگاه 500 میلیون دلار ارزش داشت. اکنون با آمدن لیونل مسی پیش‌بینی می‌شود قیمت آن دو برابر شود.

میامی پایتخت اسپانیایی‌‌زبان‌های آمریکا

آنتونلا و فرزندانش نیز بر تغییر برنامه های مسی تأثیر گذاشته‌اند. میامی پایتخت اسپانیایی‌زبان‌های ایالات متحده است و در آنجا زندگی برای آنها بسیار آسان‌تر خواهد بود، هم به دلیل زبان، روش زندگی و هم به دلیل مدارسی که در آنجا وجود دارند. لیونل مسی نگران قعرنشینی اینتر میامی در لیگ آمریکا نیست، او علاقه‌مند به برنامه‌های بکهام است تا این باشگاه، جهانی شود. باشگاهی که به زودی یک ورزشگاه جدید نیز خواهد ساخت.

اپل، آدیداس و دیوید بکهام، مثلت اقتصادی هستند که مسی را قانع کنند تا از یک فوتبالیست جهانی به یک بیزینس من درجه یک در ورزش تبدیل شود. این انتقال، مسی را به یک تاجر بزرگ ورزشی تبدیل خواهد کرد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...