تراکتور - پرسپولیس؛ فصل هنوز تمام نشده

کدخبر (39722) | 28 اردیبهشت 1401 | ساعت 15:53
0 105
تراکتور - پرسپولیس؛ فصل هنوز تمام نشده

اطلاعات بازی:

تراکتور - پرسپولیس، هفته بیست و هشتم  لیگ برتر

پنج‌شنبه ۲۹ اردیبهشت ماه، ساعت ۱۹ ورزشگاه یادگار امام تبریز 

تیم داوری:

سیدرضا مهدوی – امیررضا آشورماهانی – احد سلطانی – فرزاد منصوری 

ناظر: فریدون اصفهانیان 

غائبین بازی:

سید جلال حسینی، وحید امیری، محمد شریفی، فرشاد فرجی و عیسی آل‌کثیر پنج بازیکن مصدوم پرسپولیس مقابل ترا‌کتور هستند. در آن سو علی فتحی نیز مصدوم بوده و در بازی فردا مقابل پرسپولیس حضور ندارد.

چهره‌های برتر:

ترابی، سرلک و عالیشاه موثرترین بازیکنان پرسپولیس تا در هفته‌های اخیر به شمار می‌آیند و در آن سو عباس‌زاده، پیمان بابایی و محمدرضا اخباری بازیکنان کلیدی تراکتور هستند. 

نمای بازی: 

تنها ۳ هفته دیگر به پایان لیگ ببست و یکم باقی مانده و نتایج رقم خورده در  هفته گذشته تکلیف قهرمانی این دوره از رقابت‌ها مشخص کرد؛ در فصل جاری پرسپولیس تنها رقیب جدی استقلال در کورس قهرمانی بود و  پس از شکست دور از ذهن سرخپوشان مقابل سپاهان و پیروزی شاگردان مجیدی در زمین فولاد، پرسپولیس عملا از کورس قهرمانی جا ماند و استقلال پس از ۹ سال قهرمان لیگ برتر شد. 

تکلیف قهرمانی لیگ برتر اگرچه مشخص شده اما فصل برای سرخپوشان به پایان نرسیده و شاگردان گل‌محمدی برای قطعی کردن عنوان نایب قهرمانی ۳ بازی حساس را در پیش رو دارند و در اولین گام باید به مصاف تراکتور تبریز بروند؛ دیداری سخت و حساس که نتیجه آن روی معادلات پایین جدول نیز موثر است و علاوه بر دو تیم برگزار کننده، برای تیم‌های سپاهان، نساجی و نفت مسجدسلیمان نیز حائز اهمیت است. 

پرسپولیس در شرایطی راهی تبریز می‌شود که  هفته گذشته مقابل سپاهان ۳ امتیاز حساس را از دست داد تا فاصله‌اش با سپاهان به ۲ امتیاز کاهش یابد و شاگردان گل‌محمدی برای تثبیت نایب قهرمانی ناچار به شکست تراکتور باشند. پرسپولیسی‌ها درصورت پیروزی مقابل تراکتور و با در نظر گرفتن نتیجه بازی تیم‌های استقلال-آلومینیوم اراک و سپاهان-شهرخودرو می‌توانند فاصله خود را با صدرجدول به ۶ امتیاز کاهش دهند و جایگاه‌شان را در رده دوم جدول تثبیت کنند.

پرسپولیس چاره‌ای جز پیروزی مقابل تراکتور ندارد؛ سپاهان با پیروزی هفته گذشته به فاصله ۲ امتیازی پرسپولیس رسیده و شاگردان گل‌محمدی برای حفظ جایگاه‌شان باید از سد تراکتور بگذرند، اتفاقی که با توجه به شرایط روحی تیم و انگیزه بالای تراکتوری‌ها برای فرار از منطقه خطر چندان هم ساده به نظر نمی‌رسد. 

سرمربی پرسپولیس هفته گذشته با در نظر گرفتن مصدومیت امیری و حساسیت بالای بازی، ترابی را بار دیگر به خط حمله فرستاد و از زوج ترابی- تمیروف در پیکان خط حمله بهره گرفت و پهلوان را در پست وینگر چپ بازی داد. با این وجود عملکرد ضعیف پهلوان جناح چپ این احتمال را به وجود می‌آورد که گل‌محمدی ترابی را به جناح چپ بازگرداند و از پاکدل در کنار تمیروف بهره بگیرد.

یکی دیگر از ابهامات ترکیب پرسپولیس برای بازی فردا در پست دروازه‌بان است؛ عملکرد ضعیف لک مقابل سپاهان باعث شده که کادرفنی پرسپولیس برای استفاده از او در بازی فردا تردیدهایی داشته باشند اما با در نظر گرفتن همه شرایط شانس بازی کردن لک بیشتر از گوهری است. آنچه مسلم است پرسپولیس به دنبال پیروزی خواهد بود و با ترکیبی هجومی بازی را آغاز می‌کند. با این حال سرخپوشان کار سختی مقابل تراکتور در پیش خواهند داشت؛ تمایل تراکتور به ارائه بازی بسته و تدافعی در کنار نیاز مبرم هر دو تیم به کسب ۳ امتیاز، این دیدار را تبدیل به یک دوئل تمام عیار کرده و کار را برای شاگردان گل‌محمدی سخت کرده است. 

وضعیت حریف:

تراکتور در فصل جاری نشانی از آن تیم همیشه مدعی و قلدر فصول گذشته ندارد؛ سرخ‌های تبریز پیش از شروع فصل حواشی عجیب و غریبی را پشت سر گذاشتند و بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی در کنار جدایی تعداد زیادی از ستاره‌های این تیم، باعث شد که تراکتوری‌ها در لیگ بیست و یکم شرایط سختی را تجربه کنند. از طرف دیگر نیمکت تراکتور در فصل جاری ثبات لازم را نداشته و قرمزپوشان تبریز تا بدین جای فصل ۳ مربی مختلف را روی نیمکت خود دیده‌اند. مدیران تراکتور فصل را با فیروز کریمی شروع کردند با این حال نتایج ضعیف و دور از ذهن تراکتور باعث شد که مدیران این تیم در ادامه راه هدایت تیم‌شان را به سولدو بسپرند اما این مربی کروات نیز نتوانست کاری از پیش ببرد و در نهایت ساغلام هدایت قرمزپوشان تبریز را در دست گرفت.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...