ترکیب آمریکا مقابل ایران و تمام احتمالات ممکن

پس از دو تساوی متوالی در جام جهانی 2022، یانکی‌های به دنبال پیروزی خواهند بود و قابل پیش بینی است که ترکیب آمریکا مقابل ایران تغییراتی داشته باشد.
کدخبر (100866) | 06 آذر 1401 | ساعت 13:41
0 171
ترکیب آمریکا مقابل ایران و تمام احتمالات ممکن
پس از دو تساوی متوالی در جام جهانی 2022، یانکی‌های به دنبال پیروزی خواهند بود و قابل پیش بینی است که ترکیب آمریکا مقابل ایران تغییراتی داشته باشد.

به گزارش خبرنگارسرخ نیوز، پس از کسب دو تساوی متوالی، در آخرین بازی مرحله گروهی در گروه B، از ساعت 22:30 روز سه‌شنبه 8 آذر، آمریکا مقابل ایران قرار خواهد گرفت. تیم ملی آمریکا در دو بازی قبلی خود از ترکیبی تقریبا یکسان استفاده کرده و در بازی با انگلیس، تنها یک تغییر نسبت به بازی با ولز در ترکیب خود داشته است. به بهانه بازی روز سه‌شنبه، نگاهی داشته‌ایم به احتمالات ترکیب آمریکا مقابل ایران

آمریکا و نیاز مبرم به کسب پیروزی

برای صعود بدون اما و اگر، تیم ملی آمریکا در بازی با ایران نیاز به پیروزی خواهد داشت و با توجه به نمایشی که این تیم در بازی با انگلیس، به خصوص در نیمه نخست از خود ارائه کرد، رویکرد تهاجمی یانکی‌ها در بازی با ایران قابل پیش بینی خواهد بود. بلهالتر بازیکنان مورد اعتماد خود در خط دفاعی و میانی را شناسایی کرده و تغییر احتمالی در ترکیب تیم ملی آمریکا مقابل ایران در خط حمله خواهد بود.

سیستم بازی

آمریکا تحت هدایت گرگ بلهالتر از آرایش 4-3-3 استفاده می‌کند و قابل پیش بینی است که ترکیب آمریکا مقابل ایران نیز با چنین آرایشی تشکیل شود. تیم ملی آمریکا عمدتا در تلاش برای حفظ مالکیت توپ و دیکته بازی خود به حریف است، با این حال مشکل بزرگ این تیم در فاز تهاجمی است، جایی که با وجود در اختیار داشتن بازیکنان باکیفیتی چون کریستین پولیسیچ (ستاره چلسی)، تیموتی وآه (گلزن این تیم در بازی با ولز)، جاش سارگنت (بهترین گلزن چمپیونشیپ انگلیس)، حاجی رایت (دومین گلزن برتر سوپرلیگ ترکیه) و ژسوس فریرا (برترین گلزن آمریکایی MLS)، این تیم در دو بازی خود در قطر 2022، تنها دو ضربه در چارچوب داشته که البته یکی از آنها نیز تبدیل به گل شده است، موضوعی که می‌تواند زمینه‌ساز تغییر احتمالی ترکیب آمریکایی‌ها در این بازی باشد.

دروازه‌بان

حضور مت ترنر در ترکیب آمریکا مقابل ایران قطعی است. دروازه‌بان 28 ساله و 191 سانتی متری آرسنال، در دو بازی آمریکا در جام جهانی در ترکیب اصلی حضور داشته و تنها یک گل از روی نقطه پنالتی دریافت کرده است. او در بازی با ولز دو مهار موفق داشت و در بازی با انگلیس نیز سه بار دروازه آمریکا را نجات داد و ستاره تیمش بود. ترنر جز آماده‌ترین بازیکنان ترکیب آمریکا محسوب می‌شود و بازیکنان ایران کار دشواری برای باز کردن دروازه وی پیش رو خواهند داشت.

مدافعین

واکر زیمرمن 29 ساله و 190 سانتی متری از اینترمیامی، تیم ریم 35 ساله و 186 سانتی متری از فولام، سرجینیو دست 22 ساله و 171 سانتی متری از میلان و آنتونی رابینسون 25 ساله و 183 سانتی متری 4 مدافع ثابت تیم ملی آمریکا در دو بازی اخیر این تیم در جام جهانی 2022 بوده‌اند. ریم و رابینسون دو بازیکن کلیدی فولام هستند و ریم با بازوبند کاپیتانی این تیم به میدان می‌رود. دست که به طور قرضی از بارسلونا راهی میلان شده تنها عضو دفاعی آمریکا در دو بازی اخیر بوده که در این دو بازی تعویض شده است. حضور هر چهار بازیکن در ترکیب اصلی آمریکا در این بازی قطعی به نظر می‌رسد.

تایلر آدامزهافبک‌ها

حدس زدن ترکیب آمریکا مقابل ایران در خط دفاعی و میانی کار چندان دشواری نخواهد بود چرا که ترکیب یانکی‌ها در دو بازی اخیر در این مناطق ثابت بوده است. بلهالتر در این دو بازی از تایلر آدامز به عنوان هافبک دفاعی مرکزی و بازیکن نزدیک به خط دفاعی استفاده کرده است. کاپیتان 23 ساله تیم ملی آمریکا، بازیکن کلیدی لیدزیونایتد در لیگ برتر انگلیس است و تابستان امسال با انتقالی 17 میلیون یورویی راهی این تیم شده است. وستون مک‌کنی و یونس موسی نیز دو هافبک میانی آمریکا در دو بازی اخیر بوده‌اند. مک کنی 24 ساله یکی از عناصر اصلی ترکیب یوونتوس است و موسی با 20 سال سن در ترکیب اصلی والنسیا در لالیگا به میدان می‌رود. آدامز در هر دو بازی تیم ملی آمریکا در جام جهانی 2022 به طور کامل در زمین بوده، موسی در بازی با ولز تعویض شده و در بازی با انگلیس به طور کامل بازی کرده و مک‌‎کنی در هر دو بازی در نیمه دوم تعویض شده است. با توجه به اعتماد بالای بلهالتر به این سه بازیکن، قابل پیش‌بینی است که آدامز، موسی و مک کنی در ترکیب اصلی آمریکا در بازی با ایران حضور داشته باشند.

مهاجمین

تیم ملی آمریکا در دو بازی اخیر کریستین پولیسیچ و تیموتی وآه را در ترکیب اصلی خود داشته است، دو بازیکنی که در جناحین خط حمله بازی می‌کنند. در بازی با ولز جاش سارگنت مهاجم نوریچ و یکی از بهترین گلزنان فصل جاری چمپیونشیپ در ترکیب اصلی به میدان رفت و در دقایق پایانی جای خود را به حاجی رایت داد. در بازی با انگلیس، این روند برعکس شد و این بار حاجی رایت دومین گلزن برتر سوپرلیگ ترکیه با 193 سانتی متر بلندی قامت در ترکیب اصلی بازی کرد و در دقایق پایانی جای خود را به سارگنت داد. پولیسیچ وآهعملکرد بسیار ضعیف آمریکا در فاز تهاجمی در دو بازی اخیر (تنها دو ضربه در چارچوب در مجموع دو بازی) در روزی که این تیم به پیروزی نیاز خواهد داشت احتمالا منجر به تغییراتی در خط حمله این تیم و ترکیب آمریکا مقابل ایران خواهد شد. گزینه اول ورود به ترکیب اصلی، جیووانی رینا وینگر خلاق دورتموند است، بازیکنی که می‌تواند جانشین وآه در ترکیب اصلی شود. همچنین قابل پیش بینی است که با توجه به عملکرد نه چندان خوب کیفر مور مهاجم بلندقامت ولز در بازی با ایران، آمریکا نیز قید استفاده از مهاجم بلندزن خود را بزند و به جای رایت، جاش سارگنت در ترکیب آمریکا مقابل ایران به میدان برود.

ترکیب آمریکا مقابل ایران

حضور مت ترنر، واکر زیمرمن، تیم ریم، سرجینیو دست، آنتونی رابینستون، تایلر آدامز، یونس موسی، وستون مک کنی، جیووانی رینا، کریستین پولیسیچ و جاش سارگنت در ترکیب اصلی آمریکا قابل پیش‌بینی است و بعید به نظر گرگ بلهالتر در ترکیب آمریکا مقابل ایران را با تغییرات گسترده داشته باشد.  

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...