جام جهانی 2022؛ در آخرین فیفا دی، کدام تیم بوی قهرمانی می‌داد؟

آخرین تعطیلات فیفادی و آخرین بازی‌های دوستانه مهم ملی به پایان رسید و حالا همه کشورهای حاضر در جام جهانی 2022 خود را مهیای شرکت در این رقابت‌ها می‌کنند.
کدخبر (73439) | 08 مهر 1401 | ساعت 10:54
0 208
جام جهانی 2022؛ در آخرین فیفا دی، کدام تیم بوی قهرمانی می‌داد؟
آخرین تعطیلات فیفادی و آخرین بازی‌های دوستانه مهم ملی به پایان رسید و حالا همه کشورهای حاضر در جام جهانی 2022 خود را مهیای شرکت در این رقابت‌ها می‌کنند.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، در کمتر از دو ماه مانده به آغاز مسابقات جام جهانی 2022 در قطر، 32 تیم شرکت‌کننده در این رویداد، طی یک هفته گذشته در مسابقات مختلف دوستانه، قدرت خود را محک زدند. برخی فراتر از انتظار بودند و برخی دیگر با برخلاف انتظار، از آمادگی به دور بودند. اگر بخواهیم نگاهی کلی به شرایط تیم‌ها بیندازیم، با توجه به نتایجی که به دست آمده و شرایطی که بازیکنان تیم‌ها داشتند، هلند، آرژانتین و برزیل خود را بیش از سایر کشورهای صاحب فوتبال، مدعی قهرمانی در بیست و دومین جام‌جهانی فوتبال نشان دادند:

هلند

تیم ملی هلند به نظر می‌رسد هلند با لوئیز فن‌خال به ایده‌آل‌ترین شرایط خود رسیده و با این مربی کهنه‌کار بهترین نتایج خود را می‌گیرد. آنها اخیرا حضورشان در فینال لیگ ملت‌های اروپا را قطعی کردند و از 15 بازی بدون شکست اخیر در 11 بازی موفق به کسب پیروزی شده‌اند. این روند به آنها این اعتماد به نفس را می‌دهد تا در اولین بازی خود در جام‌جهانی مقابل سنگال، شروع خوبی داشته باشند.

آرژانتین

تیم ملی آرژانتین فوتبال در آمریکای جنوبی یکبار دیگر احیا شده و می‌بینیم که در چند سال اخیر هم برزیل و هم آرژانتین عملکرد خوبی داشته و نتایج خوبی به دست آورده‌اند. آنها حالا مدعیان جدی قهرمانی در قطر هم به شمار می‌آیند. بسیاری از آنهایی که طرفدار تیم خاصی هم نیستند، به خاطر لیونل مسی خوشحال می‌شوند که این ستاره فعلی پاری‌سن‌ژرمن بالاخره دستش به معتبرترین جام فوتبال برسد. آلبی‌سلسته روند 35 بازی بدون شکست را در پیش گرفته و تنها اگر در دو بازی دیگر تن به شکست ندهد، به رکورد ایتالیا در سال 2021 می‌رسد. در این روند آنها به اولین قهرمانی خود در کوپاآمریکا در 28 سال گذشته رسیدند تا مسی اولین عنوان ملی خود را کسب کند. آرژانتین در بازی‌های دوستانه خود، جامائیکا و هندرواس را مغلوب کرد.

برزیل

تیم ملی برزیل برزیل هنوز به دنبال انتقام شکست 7-1 مقابل آلمان است چراکه آنها پس از هضم آن فاجعه تلخ، توانسته‌اند خود را بازیابی کنند و به آرامی به جایگاه واقعی خود برگدند. تیته با کمک نیمار توانسته هویت از دست رفته فوتبال برزیل را بازیابی کند و حالا آنها در کنار دریایی از استعدادهای ناب فوتبال که انتخاب از میانشان واقعا دشوار است، مدعی اصلی قهرمانی این دوره مسابقات نشان داده‌اند. برزیل در دو بازی دوستانه خود بر دو تیم آفریقایی مراکش و تونس غلبه کرد.

کرواسی

تیم ملی کرواسی نایب قهرمان جام جهانی 2018 روسیه به دنبال درخشش در مسابقاتی است که به احتمال زیاد آخرین دوره حضور لوکا مودریچ در پیراهن تیم ملی است. پس از شکست مقابل اتریش در ماه ژوئن در لیگ ملت‌های اروپا، کرواسی در 5 دیدار بعد از آن همه حریفان خود از جمله فرانسه را شکست داده و آماده حضور پرقدرت در جام‌جهانی است.

سایر تیم‌ها

در آخرین بازی‌های دوستانه برگزار شده، چند کشور هم آمادگی فراتر از انتظار نشان دادند و توانستند نتایج خوبی کسب کنند. اکوادور یکی از آنها بود که اگرچه در بازی‌های خود به پیروزی نرسید اما در سه بازی مقابل مکزیک، ژاپن و عربستان توانست دروازه خود را بسته نگه دارد و دربرابر آرژانتین به تساوی 1-1 رسید. استرالیا هم در دو بازی رفت و برگشت نیوزلند را شکست داد تا در 5 بازی اخیر خود برنده میدان باشد. کانگوروها خود را برای مصاف با دانمارک، فرانسه و تونس می‌کنند. صربستان هم با تکیه به جوانان بااستعدادش مانند الکساندر میتروویچ، سرگی میلینکوویچ ساویچ و ... نشان داد که می‌تواند در قطر و در گروهی که برزیل و سوئیس هم حضور دارند، شانسی برای صعود به مرحله حذفی جام جهانی 2022 قطر داشته باشد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...