جام جهانی 2022/ این بازیکن جوان تاریخ جام جهانی را تکان می‌دهد!

تعداد زیادی از استعدادهای نوظهور در جام جهانی 2022 وجود خواهند داشت که به دنبال اثرگذاری خود هستند.
کدخبر (93912) | 25 آبان 1401 | ساعت 16:27
0 69
جام جهانی 2022/ این بازیکن جوان تاریخ جام جهانی را تکان می‌دهد!
تعداد زیادی از استعدادهای نوظهور در جام جهانی 2022 وجود خواهند داشت که به دنبال اثرگذاری خود هستند.

به گزارش سرخ نیوز، فشار توقعات و انتظارات از بازیکنان در جام جهانی همیشه بر دوش حتی بزرگترین بازیکنان تاریخ فوتبال سنگینی کرده و حالا جام جهانی قطر 2022 هم با ادوار گذشته تفاوتی نخواهد داشت. بهترین بازیکنان کره زمین شانس خود را برای بدست آوردن مهمترین جایزه فردی و تیمی دنیای فوتبال در کشور کوچک خاورمیانه امتحان خواهند کرد و این یقینا فشار زیادی به آنها وارد خواهد کرد. 

با این حال در کنار فوق ستاره‌هایی از جمله کریستیانو رونالدو، نیمار، کوین دی بروین و لیونل مسی، تعداد زیادی از استعدادهای نوظهور نیز وجود خواهند داشت که به دنبال اثرگذاری خود هستند. مربیان تیم‌های ملی در سال‌های اخیر برای اعتماد بیشتر به بازیکنان جوان آغوش بازتری از خود نشان داده‌اند که همین احتمالا باعث می‌شود چند رکورد قدیمی در همین روزهای ابتدایی آغاز جام جهانی جابه‌جا شود.

جوان ترین بازیکنان تاریخ جام جهانی چه کسانی هستند؟

همواره جام جهانی سکوی پرتابی برای برخی از نام‌های نمادین تاریخ فوتبال فراهم کرده و شانس معرفی استعدادها را در بزرگ‌ترین صحنه فوتبال دنیا ارائه می‌دهد. در این مسابقات فشار انتظارات روی بازیکنان جوان‌تر کاهش می‌یابد و ستاره‌های نوجوان اغلب در گرمای داغ این مسابقات پیشرفت کرده‌اند.

در طول تاریخ جام‌های جهانی تنها 7 بازیکن پیش از رسیدن به 18 سالگی تجربه حضور در این رویداد را بدست آورده‌اند که نام پله افسانه‌ای هم در میان آنها دیده می‌شود؛ بازیکنی که در سال 1958 با 17 سال و 234 روز سن به میدان رفت و در همان سال قهرمانی را بدست آورد.

پله

پله که در همان جام ۱۹۵۸ موفق به گلزنی شد، تا سال ۱۹۸۲ جوان‌ترین گلزن و بازیکن حاضر در تاریخ جام جهانی محسوب می‌شد تا زمانی که نورمن وایت‌ساید، هافبک منچستریونایتد و تیم ملی ایرلند شمالی در جام جهانی ۱۹۸۲ با ۱۷ سال و ۴۰ روز سن، رکورد جوان‌ترین بازیکن تاریخ جام جهانی را به نام خودش ثبت کرد.

در رده دوم جوان‌ترین بازیکنان تاریخ این تورنومنت، ساموئل اتوئو با ۱۷ سال ۹۸ روز سن قرار گرفته در رده دوم قرار دارد. نکته جالب لیست جوان‌ترین بازیکنان تاریخ جام جهانی، حضور بازیکنی همنام با کریستین اریکسن از کشور دانمارک است که با شرکت در جام جهانی 1930 اروگوئه، خود را در رده دهم این لیست جای داده است.

جوان ترین بازیکنان جام جهانی 2022 چه کسانی خواهند بود؟

جام جهانی 2022 با مجموعه‌ای از ستاره‌های جوان نوظهور بخصوص در تیم‌های آلمان و اسپانیا چشم‌ها را بهود خیره خواهد کرد. لوئیس انریکه مثلث بارسلونا یعنی پدری، گاوی و آنسو فاتی را در فهرست نهایی 26 نفره خود برای این رقابت‌ها قرار داده است. هانسی فلیک، با دعوت از یوسوفا موکوکو، مهاجم بدون بازی ملی بوروسیا دورتموند، جوان‌ترین بازیکن این مسابقات را در اختیار خواهد داشت.

یوسوفا موکوکو

اگر موکوکو در جام جهانی 2022 برای تیم فلیک بازی کند، فوراً به جمع ده بازیکن جوان تاریخ راه پیدا می‌کند، اما این مسابقات با تولد 18 سالگی او شروع می شود - به این معنی که او حضور در جمع هفده ساله‌ها را از دست خواهد داد. با این حال اگر بتواند در قطر گلزنی کند، پس از پله به دومین گلزن جوان تبدیل خواهد شد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...