جام جهانی 2022 به زبان اعداد؛ سهم لیگ‌ها، باشگاه و... از بازیکنان جام جهانی

در جام جهانی قطر، 830 بازیکن از لیگ برتر انگلیس تا لیگ برتر لتونی از 56 لیگ و 302 باشگاه مختلف شرکت خواهند کرد.
کدخبر (93825) | 25 آبان 1401 | ساعت 14:56
0 206
جام جهانی 2022 به زبان اعداد؛ سهم لیگ‌ها، باشگاه و... از بازیکنان جام جهانی
در جام جهانی قطر، 830 بازیکن از لیگ برتر انگلیس تا لیگ برتر لتونی از 56 لیگ و 302 باشگاه مختلف شرکت خواهند کرد.

به گزارش سرخ نیوز، روز دوشنبه آخرین مهلت فیفا برای ارسال اسامی بازیکنانی تیم‌های حاضر در جام جهانی 2022 به پایان رسید و اکوادور در آخرین لحظات به عنوان آخرین تیم، فهرست خود را ارسال کرد تا همه 32 تیم به جز ایران با 26 بازیکن راهی قطر شوند. بدین ترتیب، در این مسابقات 830 بازیکن از لیگ برتر انگلیس تا لیگ برتر لتونی از 56 لیگ و 302 باشگاه مختلف شرکت خواهند کرد. هرنان گالیندز دروازه‌بان اکوادور با تقریبا 15 هزار کیلومتر فاصله میان سانتیاگو شیلی تا دوحه قطر، دورترین سفر را دارد.

با نگاهی به ترکیب‌ تیم‌ها، تیم ملی قطر به عنوان میزبان جام جهانی و تیم ملی عربستان سعودی تنها تیم‌هایی هستند که تمامی 26 بازیکن آنها از لیگ داخلی خود آمده‌اند، بنابراین لیگ ستارگان قطر نمایندگان زیادی در این مسابقات خواهد داشت. همچنین در تیم ملی عربستان سعودی 24 بازیکن از 26 بازیکن از لیگ حرفه‌ای و دو بازیکن باقی مانده از لیگ دسته دوم این کشور هستند.

تیم ملی قطر تیم ملی عربستان

از نظر تعداد بازیکنان لیگ داخلی، انگلیس رقابت نزدیکی با این دو کشور عربی دارد چراکه 25 بازیکن از 26 بازیکن این تیم در حال حاضر در لیگ برتر فعالیت می‌کنند و جود بلینگهام تنها بازیکن خارج از انگلیس است که در بوندسلیگا و بوروسیا دورتموند حضور دارد. هیچ کشور دیگری بیش از 20 بازیکن از لیگ داخلی خود ندارد و آلمان با حضور خوب بازیکنان این تیم در بوندسلیگا از این حیث در رده چهارم قرار گرفت.

لیگ‌های برتر جام جهانی کدامند؟

لیگ برتر انگلیس به عنوان بهترین لیگ جهان شناخته می‌شود و 136 بازیکن فعال در آن در جام جهانی شرکت می‌کنند. این تقریباً دو برابر تعداد بازیکن شاغل در لالیگا است که در رتبه بعدی است. پنج لیگ بزرگ اروپایی با تعداد زیادی نماینده در جام جهانی قطر، به خوبی به سایر لیگ‌های فوتبال دنیا نشان داده شده‌اند که چرا نسبت به سایر لیگ‌ها کیفیت بالایی دارند. سری A ایتالیا با وجود عدم راهیابی این کشور به جام جهانی، اما همچنان نمایندگان زیادی در قطر دارد. 

کریستیانو رونالدو و محمد صلاح

در این بین رشد لیگ حرفه‌ای آمریکا هم در نوع خود جالب است که پس از 5 لیگ معتبر اروپایی، بیشترین بازیکن را در جام جهانی دارد و رقابت نزدیکی با عربستان و قطر دارد. این لیگ با داشتن 36 بازیکن در بین‌ کشورهای حاضر در جام جهانی، بالاتر دو کشور حاشیه خلیج فارس که هر کدام 33 نماینده دارند، در رده ششم قرار دارد. بوندس لیگا، سری‌آ و لیگ فرانسه هر کدام به ترتیب با 76، 68 و 54 نماینده در رده‌های سوم تا پنجم قرار دارند.

کدام باشگاه‌ها بیشترین نماینده را دارند؟

بایرن مونیخ، منچسترسیتی و بارسلونا برای اعزام بیشترین بازیکن به جام جهانی رقابت شانه به شانه داشتند، اما این قهرمان آلمان است که با 17 نماینده بالاتر از منچسترسیتی و بارسلونا که هر کدام 16 بازیکن در قطر دارند، قرار گرفته است در این میان نمایندگان باشگاهی لیگ‌های داخلی عربستان و قطر هم اوضاع خوبی دارند چراکه السد و الهلال هر کدام 15 بازیکن در جام جهانی دارند.

بایرن مونیخ

به طور کلی 73 درصد از بازیکنان حاضر در جام جهانی در لیگ‌های اروپایی مختلف فعالیت دارند این در حالیست که این قاره ثروتمند با داشتن 13 تیم در این دوره، مجموعا سهم 40 درصدی از مسابقات را دارد. در واقع 27 درصد از 830 بازیکنی که برای جام جهانی انتخاب شده‌اند، در قاره‌ای به جز اروپا فعالیت دارند.

در این بین 7 بازیکن غیرقطری نیز از لیگ این کشور در جام جهانی حضور خواهند داشت که با توجه به تجربه بازی در این کشور، حال و هوای بازی در خانه خود را خواهند داشت.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...