جام جهانی 2022 / ستاره‌هایی که در زمستان فوتبال دنیا را تکان می‌دهند

با اتمام جام جهانی 2022 قطر، نگاهی داشته ایم به ستارگان جوانی که در این جام، توجه ها را به سمت خود جلب کرده اند.
کدخبر (113687) | 27 آذر 1401 | ساعت 15:26
0 127
جام جهانی 2022 / ستاره‌هایی که در زمستان فوتبال دنیا را تکان می‌دهند
با اتمام جام جهانی 2022 قطر، نگاهی داشته ایم به ستارگان جوانی که در این جام، توجه ها را به سمت خود جلب کرده اند.

به گزارش سرخ نیوز، یک هافبک جوان و پویا به مراکش کمک کرد تا با رسیدن به نیمه نهایی نامش را در تاریخ جام جهانی را ثبت کند. کرواسی با یک جوان 20 ساله که نقاب به صورت داشت، خود را به جمع 4 تیم نهایی رساند. یک آرژانتینی نوظهور آنقدر درخشید تا بتواند در اولین تجربه جام جهانی، فینال آن را هم تجربه کند. یک جوان انگلیسی همه کاره تیمش می‌شود و همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد و یک هلندی و یک پرتغالی، هر دو در اوایل 20 سالگی، می‌توانند به شکل‌های مختلف 3 گل در جام جهانی بزنند. آنها آیندگان فوتبال هستند که دنیا را به زودی تکان می‌دهند.

کودی گاکپو (هلند)

جام جهانی 2022 / ستاره‌هایی که در زمستان فوتبال دنیا را تکان می‌دهند کودی گاکپو وینگر هلندی اولین بازیکن هلندی شد که در سه بازی اول خود در جام جهانی گلزنی کرد. این بازیکن 23 ساله با بدنی ورزیده، در 24 بازی برای آیندهوون در این فصل 13 گل به ثمر رسانده و 17 پاس گل داده و در صحنه بین المللی دنیا را تحت تاثیر قرار داده است. لوئیس فن خال، سرمربی هلند که پس از حذف مقابل آرژانتین در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی از سمت خود کناره‌گیری کرد، گفت "کودی همه چیز لازم برای تبدیل شدن به یک ستاره را دارد". به ادعای فن‌دایک، این بازیکن در حال انتقال به منچستریونایتد قرار دارد و حالا پس از درخشش در قطر، قیمت درخواستی او احتمالاً سر به فلک کشیده است.

انزو فرناندز (آرژانتین)

جام جهانی 2022 / ستاره‌هایی که در زمستان فوتبال دنیا را تکان می‌دهند انزو فرناندز تا قبل از جام جهانی، در هیچ دیداری برای آرژانتین به میدان نرفته بود اما برای تیمی که با جادوی لیونل مسی به فینال هدایت شد، او توانست نقش برجسته‌ای در جام جهانی داشته باشد. این بازیکن 21 ساله در دومین بازی گروهی مقابل مکزیک یک گل زیبا به ثمر رساند تا پس از شکست در بازی اول مقابل عربستان، در روند حرکتی تیم ملی آرژانتین تاثیر خود را بگذارد. در برد نیمه نهایی مقابل کرواسی، هیچ بازیکنی بیش از فرناندز تکل نکرد. در حالی که 62 پاس او در کنار مسی، بیشترین پاس برای آرژانتین بود. فرناندز که شش ماه پیش با بنفیکای پرتغال قراردادی به مبلغ 8.6 میلیون پوند امضا کرد، بند آزادسازی 103 میلیون پوندی دارد و البته لیورپول با این بازیکن در ارتباط است.

عزالدین اوناهی (مراکش)

جام جهانی 2022 / ستاره‌هایی که در زمستان فوتبال دنیا را تکان می‌دهند عزالدین اوناهی هافبک مراکش قبل از مسابقات نسبتا ناشناخته بود. سرمربی اسپانیا مطمئناً نمی‌دانست که او کیست، اما قطعا لوئیز انریکه دیگر نامش را فراموش نخواهد کرد. این بازیکن 22 ساله یک مهره حیاتی در مسیر تاریخی تیم آفریقایی به نیمه نهایی بود و به حذف اسپانیای انریکه در مرحله یک شانزدهم پایانی کمک کرد؛ نتیجه‌ای که باعث برکناری این مربی سرشناس شد. او در برابر قهرمان سال 2010 مسافت 14.7 کیلومتر را دوید که بیش از هر بازیکن دیگری در میدان بود. اوناهی برای تیم قعر جدولی آنژه فرانسه بازی می‌کند، اما گفته می‌شود که بارسلونا، در حال بررسی انتقال این بازیکن در ژانویه است. همچنین باید به شریک اوناهی در خط میانی یعنی سوفیان امرابات اشاره کرد که او نیز بسیار چشمگیر بوده و فیورنتینا ممکن است ماه آینده پیشنهادهایی برای این بازیکن 26 ساله ارائه دهد.

یوشکو گواردیول (کرواسی)

جام جهانی 2022 / ستاره‌هایی که در زمستان فوتبال دنیا را تکان می‌دهند گواردیول پیش از جام جهانی در یکی از بازی‌های لایپزیگ دچار شکستگی بینی گردید و اینگونه بود که با ظاهری شبیه به بتمن وارد جام جهانی شد. بازی‌های ابرقهرمانی این بازیکن 20 ساله در قلب دفاع کرواسی به آنها کمک کرد تا به نیمه نهایی برسند؛ جایی که آنها توسط آرژانتین شکست خوردند. گواردیول یک مدافع میانی تهاجمی و با سرعت است و آلن شیرر، مهاجم سابق تیم ملی انگلیس در مورد او می‌گوید "او در بیشتر بازی‌ها فوق‌العاده بوده است. او به خاطر نحوه بازی کرواسی، باید دفاع و کار زیادی انجام دهد. او ایستاده است، او در توپ‌گیری شجاع و در زدن تکل قوی است". با این حال غول‌های اروپا مانند منچسترسیتی، چلسی، منچستریونایتد و بایرن مونیخ همگی وسوسه شده و حاضر هستند تا 70 میلیون پوند برای انتقال او بپردازند.

جود بلینگهام (انگلیس)

جام جهانی 2022 / ستاره‌هایی که در زمستان فوتبال دنیا را تکان می‌دهند شاید فراموش کرده باشید اما بلینگهام به طرز باورنکردنی هنوز فقط 19 سال دارد. با این حال در میدان او نشانی از یک بازیکن باتجربه و کاربلد دارد که می‌تواند تیمش را رهبری کند. فقط به بلوغی که او پس از هدر رفتن پنالتی هری کین مقابل فرانسه نشان داد توجه کنید. پس از از دست دادن پنالتی او به سمت هری کین دوید و با گرفتن بازوی کاپیتان به او دلداری داد. آیا او در آینده بازوبند سه شیر را خواهد گرفت؟ هافبک بوروسیا دورتموند با گلزنی در اولین بازی و پیروزی 6-2 مقابل ایران، پس از مایکل اوون در سال 1998، دومین گلزن جوان انگلیس در جام جهانی شد. اما عملکرد درخشان او در پیروزی در مرحله یک هشتم نهایی مقابل سنگال به دست آمد؛ نمایشی جذاب که در آن او به اولین نوجوانی تبدیل شد که حداقل از سال 1966 در مرحله حذفی جام جهانی گل زده است. بیلنگهام مدت‌هاست که توجه لیورپول و سیتی را به خود جلب کرده است.

گونسالو راموس (پرتغال)

جام جهانی 2022 / ستاره‌هایی که در زمستان فوتبال دنیا را تکان می‌دهند برای بازی در مرحله یک هشتم نهایی مقابل سوئیس، گونچالو راموس به جای کریستیانو رونالدو که روی نیمکت بود، در ترکیب اصلی قرار گرفت. در این دیدار این بازیکن 21 ساله فوق العاده عمل کرد و در اولین بازی خود در جام جهانی هت تریک کرد و یک پاس گل داد و در حال حاضر گل‌های بیشتری نسبت به مهاجم سابق منچستریونایتد در بازی‌های مرحله حذفی جام جهانی دارد. راموس پس از اوزه‌بیو بزرگ در سال 1966 به اولین بازیکن کشورش تبدیل شد که در یک بازی حذفی جام جهانی سه گانه به ثمر رساند و حالا این بازیکن جوان باید رکورد 473 گل اسطوره پرتغالی را در بنفیکا دنبال کند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...