جام جهانی 2022/مسی-اوچوا؛ آخرین ملاقات دو جادوگر

جادوی گیرمو اوچوا در جام جهانی مقابل لیونل مسی و آرژانتین جواب نداد.
کدخبر (100771) | 06 آذر 1401 | ساعت 09:52
0 102
جام جهانی 2022/مسی-اوچوا؛ آخرین ملاقات دو جادوگر
جادوی گیرمو اوچوا در جام جهانی مقابل لیونل مسی و آرژانتین جواب نداد.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، دروازه‌بان مکزیک که به خاطر مهارهای شگفت‌انگیزش در جام جهانی شناخته می‌شود و در اولین بازی این دوره جام جهان ، پنالتی روبرت لواندوفسکی را مهار کرده بود، در برابر ضربه انفجاری مسی در نیمه دوم ناتوان بود و دیگر از معجزه او خبری نبود. در ادامه نیز انزو هرناندز گل دوم را در دقایق پایانی به ثمر رساند تا آرژانتین با نتیجه 2-0 پیروز شود.

آرژانتین پس از باخت 2-1 مقابل عربستان در اولین بازی خود، امیدش برای صعود از گروه C به شدت کاهش یافت. با این حال این تیم در نیمه اول بازی مقابل مکزیک هم ترسو بازی کرد و به نظر می‌رسید وظیفه عبور از این بحران و رسیدن به گل در نیمه دوم، بر عهده مسی بود. او هم به خوبی از پس از این ماموریت برآمد و با یک شوت با پای چپ از بیرون محوطه جریمه، توپ را به جایی از دروازه فرستاد که حتی از دستان اوچوا هم کاری برنمی‌آمد. هنری مارتین مهاجم مکزیک پس از بازی گفت "تفاوت دو تیم فقط در داشتن یا نداشتن مسی بود".

در این بازی تمام ظرفیت 89 هزار نفری ورزشگاه لوسیل که فینال هم در آن برگزار خواهد شد، توسط تماشاگران پر شده بود و شمایی از یک دیدار فینال را داشت تا یک بازی در مرحله گروهی!

پس از سوت پایان بازی، اوچوا و مسی دستان یکدیگر را گرفتند و دروازه‌بان مکزیکی از روی محبت دستی روی سر مسی کشید. این دوره احتمالا آخرین جام جهانی برای هر دو نفر باشد؛ ستاره‌هایی که در قطر به جمع باشگاهی کوچکی از بازیکنان پیوستند که در پنج دوره از این مسابقات حضور داشته‌اند.

همانطور که آرژانتین به مسی وابسته است، ال‌تری نیز امیدش به اوچوآ بسته شده است چراکه آنها در خط حمله بسیار پایین‌تر از حد انتظار هستند و هنوز نتوانستند در این دوره گلی وارد دروازه حریفان بکنند. آنها نه تنها باید روز چهارشنبه در بازی آخر گروه مقابل عربستان سعودی پیروز شوند، بلکه برای صعود به کمک آرژانتین هم نیاز دارند.

مهار ضربه پنالتی لواندوفسکی توسط اوچوا باعث شد تا مکزیک در برابر لهستان به تساوی بدون گل برسد. عملکرد این دروازه‌بان کهنه‌کار یادآور درخشش او در بازی مکزیک مقابل برزیل در جام جهانی 2014 بود که توانست 6 موقعیت 100 درصد گل ستاره‌های برزیلی را مهار کند. چهار سال بعد در روسیه، اوچوآ در پیروزی 1-0 مکزیک مقابل آلمان مدافع عنوان قهرمانی در اولین بازی مرحله گروهی 9 مهار نجات‌بخش داشت.

در حال حاضر اگرچه شانس مکزیک کمرنگ شده است، اما این تیم همچنان برای هشتمین صعود متوالی به دور حذفی جام جهانی شانس دارد.  این تیم هرگز در چهار مصافی که با آرژانتین در جام جهانی داشته، پیروز نشده است.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...