جام جهانی 2022/مصدومیت بنزما؛ زخم کاری دشان

پس از مصدومیت کریم بنزما تیم ملی فوتبال فرانسه با بحران جدی روبه رو شده است.
کدخبر (95784) | 29 آبان 1401 | ساعت 08:42
0 61
جام جهانی 2022/مصدومیت بنزما؛ زخم کاری دشان
پس از مصدومیت کریم بنزما تیم ملی فوتبال فرانسه با بحران جدی روبه رو شده است.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، در حالیکه تیم ملی فرانسه با عبور از آسیب‌هایی که غیبت چند ستاره سرشناس این تیم به دلیل مصدومیت مانند انگولو کانته، پل پوگبا، کریستین انکونکو و...، مسیر آماده‌سازی خود را در پیش گرفته بود، ناگهان در فاصله چند ساعت مانده به مراسم افتتاحیه و بازی روز سه شنبه این تیم مقابل استرالیا، با خبر شوکه‌کننده مصدومیت کریم بنزما مواجه شد؛ مصدومیتی که باعث شد تا بهترین بازیکن جهان در سال 2022 این دوره از جام جهانی را هم از دست بدهد. گفته می‌شود عضله چهار سر ران او پاره شده و این مصدومیت به سه هفته زمان نیاز دارد تا بهبود یابد، اما قطعا زخم‌های از دست دادن این جام جهانی در سن 34 سالگی برای مدت طولانی تری باقی خواهد ماند.

بنزما که در آخرین مراحل بهبودی مصدومیت زانو و همسترینگ وارد دوحه شده بود، برای اولین بار با تیم تمرین کرد و به طور جداگانه تحت نظر مربیان بدنساز تیم فعالیت‌های کوچکی انجام داد. اما در حالیکه مربیان با مشاهده فضای تمرینی به استفاده از بنزما از بازی دوم یا سوم فکر می‌کردند، او مجددا مصدوم شد اسکن ام آر آی در یک بیمارستان محلی خبر بد را تایید کرد و هنگامی که دیدیه دشان با پزشک تیم فرانسوی مشورت کرد، کاری جز دلجویی از بازیکن و نگاه کردن به لیست بلند بالایی که از مصدومان تیمش تهیه کرده بود، نداشت.

دشان پس از تایید خبر مصدومیت بنزما گفت: من برای کریم که این جام جهانی را با یک جاه‌طلبی بزرگ آغاز کرده بود، بسیار ناراحت هستم." با وجود این ضربه اخیر برای تیم فرانسوی، من به تیمم اعتماد کامل دارم. ما همه چیزمان را برای مقابله با چالش بزرگی که در انتظارمان است، خواهیم داد."

بنزما هم در تایید کناره‌گیری خود از تیم ملی گفت "در زندگی‌ هرگز تسلیم نشده‌ام، اما امشب باید مثل همیشه به تیم فکر کنم، بنابراین بایدجایم را به کسی بسپارم که بتواند به تیم ما کمک کند تا جام جهانی خوبی داشته باشیم".

اگرچه او  نمی‌تواند بگوید هرگز، اما خیلی بعید است که  بتواند یکبار دیگر در جام جهانی حضور داشته باشد. او ماه آینده 35 ساله می‌شود. به دنبال کسب توپ طلای سال 2022، این جام جهانی می‌توانست بعد از سپری کردن چند سال استثنایی، یک اتفاق ویژه برایش باشد؛ سالی که او بهترین بازیکن و بهترین گلزن لالیگا در سال 2022 شد و نقش محوری در رسیدن رئال مادرید به قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا داشت.

بنزما 97 بازی ملی برای فرانسه دارد. او امیدوار بود که فوتبال ملی خود را در اینجا به پایان برساند. بدون شک اگر رسوایی‌های اخلاقی خارج از زمین که او را به مدت 5 سال از ترکیب فرانسوی دور نگه داشت، نبود قطعا تعداد بازی‌های ملی وی بالاتر بود. او همچنین در اخاذی از یکی از بازیکنان تیم ملی فرانسه به نام متیو والبوئنا دست داشت و به همین دلیل به یک سال حبس تعلیقی محکوم شد.

به همین دلیل زمانی که دشان نظرش را تغییر داد تا به دوران تبعید بنزما از تیم ملی فرانسه پایان دهد و او را برای یورو 2020 به تیم ملی دعوت کرد تا غیبتش در یورور 2016 و جام جهانی 2018 جبران شود، بسیاری به دشان حمله کرده و عده زیادی هم از این تصمیم شوکه شدند.

دشان هنوز هم یک مثلث هجومی قدرتمند را در اختیار دارد که چهار سال پیش قهرمان فرانسه در جام جهانی روسیه شد. اولیویه ژیرو همچنان عملکرد خوبی دارد و کیلیان امباپه و آنتوان گریزمان به خوبی با بازی در کنار ژیرو آشنا هستند. عثمان دمبله، مهاجم خوش فرم این روزهای بارسلونا هم گزینه جایگزین آنها محسوب می‌شود.

مارتین تریر، ویسام بن یدر و موسی دیابی سه نامزد جایگزین بنزما در این تیم هستند. دشان تا عصر دوشنبه فرصت دارد تا جایگزینی را ترتیب دهد، حتی اگر جایگزینی بنزما و آنچه او در سر دارد، آسان نباشد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
ویدئو های مرتبط
موردی نیست.
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...