جام جهانی 2022 / پله هنوز بهترین است؛ چرا برزیل رکوردشکنی نیمار را قبول ندارند؟

علیرغم اعلام رسمی فیفا مبنی بر رسیدن نیمار به رکورد تعداد گل های پله برای تیم ملی برزیل، فدراسیون فوتبال این کشور، آمار و ارقام فیفا را قبول ندارد. اما چه چیزی باعث این اختلاف بین فیفا و فدراسیون فوتبال برزیل شده است؟
کدخبر (109108) | 19 آذر 1401 | ساعت 16:10
0 142
جام جهانی 2022 / پله هنوز بهترین است؛ چرا برزیل رکوردشکنی نیمار را قبول ندارند؟
علیرغم اعلام رسمی فیفا مبنی بر رسیدن نیمار به رکورد تعداد گل های پله برای تیم ملی برزیل، فدراسیون فوتبال این کشور، آمار و ارقام فیفا را قبول ندارد. اما چه چیزی باعث این اختلاف بین فیفا و فدراسیون فوتبال برزیل شده است؟

به گزارش سرخ نیوز، تنها گل برزیل مقابل کرواسی در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی را نیمار در وقت‌های اضافه این بازی به ثمر رساند. طبق آمار او حالا با رکورد گلزنی پله افسانه‌ای برابر است. طبق آمار فیفا برنده 3 جام جهانی با سلسائو 77 بار برای طلایی پوشان گلزنی کرده که حالا نیمار به آن دست یافته است. اما فدراسیون فوتبال برزیل با فیفا در این زمینه توافق ندارد و معتقد است نیمار هنوز راه زیادی برای رسیدن به رکورد پله افسانه‌ای دارد. جام جهانی 2022 / پله هنوز بهترین است؛ چرا برزیل رکوردشکنی نیمار را قبول ندارند؟

پله چند گل برای برزیل زده است؟

در طول سال‌ها، بحث های زیادی در مورد رکورد گلزنی پله وجود داشته است. آمارهای او و برزیل اغلب بسیار متفاوت از آن چیزی است که فیفا و بنیاد آمار فوتبال Rec.Sport.Soccer (RSSSF) به رسمیت می‌شناسند. طبق گزارشات تاریخی پله در طول دوران حرفه‌ای خود 1283 گل به ثمر رسانده است. به همین دلیل در مورد اینکه کریستیانو رونالدو آیا واقعاً بیشترین گل تمام دوران فوتبال را به ثمر رسانده است یا خیر، تردید وجود دارد؟ رکوردی که ستاره پرتغالی مارس امسال آن را شکست. آمار پله در سطح بین المللی به گفته خودش و فدراسیون فوتبال برزیل بیان می‌کند که او 95 گل برای کشورش در 113 بازی به ثمر رسانده است. این نشان دهنده اختلاف قابل توجهی میان آمار فیفا و فدراسیون فوتبال برزیل است. با در نظر گرفتن بازی ها و گل‌های اضافی، جدول گلزنان برتر برزیل کمی متفاوت به نظر می‌رسد. طبق اعلام فیفا، آنها در حال حاضر به این شکل هستند: جام جهانی 2022 / پله هنوز بهترین است؛ چرا برزیل رکوردشکنی نیمار را قبول ندارند؟ 1. پله – 77 گل 2. نیمار – 77 گل* 3. رونالدو – 62 گل 4. روماریو – 56 گل 5. زیکو – 44 گل در حالی که، طبق آمار فدراسیون برزیل، پنج نفر برتر ابه این ترتیب هستند: 1. پله – 95 گل 2. نیمار – 77 گل* 3. رونالدو – 67 گل 4. زیکو – 66 گل 5. روماریو – 56 گل جام جهانی 2022 / پله هنوز بهترین است؛ چرا برزیل رکوردشکنی نیمار را قبول ندارند؟

چرا بین رکوردهای فیفا و فدراسیون برزیل تفاوت وجود دارد؟

دو نهاد حاکم به وضوح در مورد تعریف یک مسابقه بین المللی توافق ندارند. داده های فیفا برای بازی‌های و گل‌های ملی، مسابقات بین دو کشور جداگانه را در نظر می‌گیرد. به عنوان مثال، یک بازی دوستانه بین برزیل و انگلیس جزو آمار آنها محسوب می‌شود. گل های وین رونی و فرانک لمپارد در برابر برزیل در فوریه 2013 جزو جدول گلزنان سه شیرها قرار گرفته است. اختلاف آمار این دو نهاد در بازی‌هایی است که تیم‌های ملی در قرن بیستم مقابل تیم‌های باشگاهی انجام می‌دادند. در دهه‌های 1960 و 70، تیم‌هایی مانند اینترمیلان و اتلتیکو مادرید در برابر برزیل بازی کردند؛ جایی که بازی‌ها و گل‌های اضافی از آنجا نشات گرفته است. پله مانند هر بازی دیگری، در این دیدارها آمار گلزنی درخشانی داشت: 18 گل در 22 بازی. این امر رکورد گل ملی او را از 77 گل در 91 بازی که شامل 12 گل در 14 بازی جام‌های جهانی است، به 95 گل در 113 بازی می‌رساند. جام جهانی 2022 / پله هنوز بهترین است؛ چرا برزیل رکوردشکنی نیمار را قبول ندارند؟ نیمار نیز بیش از آنچه آمار رسمی فیفا نشان می‌دهد با پیراهن طلایی برزیل گل زده است. در بازی‌های المپیک 2012 و 2016، او 14 بازی برای برزیل انجام داد و 8 گل به ثمر رساند و یک مدال طلا به دست آورد. تیم‌های فوتبال در بازی‌های المپیک باید از بازیکنان زیر 23 سال تشکیل شوند و سه بازیکن خارج از این رده سنی می‌توانند در هر تیم باشند. به همین دلیل، فیفا به این مسابقات به عنوان یک رقابت زیر 23 سال نگاه می‌کند و آمارهای آن را در نظر نمی‌گیرد.

نیمار چه زمانی می‌تواند رکورد پله را بشکند؟

پایان حضور نیمار در جام جهانی 2022، با هشتمین گل او در جام جهانی و هفتاد و هفتمین گل وی برای تیم بزرگسالان برزیل همراه بود. طبق آمار فیفا او با پله به عنوان بهترین گلزن کشورش در یک سطح قرار گرفته و یک گل دیگر باعث شکستن رکورد او خواهد شد. متأسفانه نیمار پس از شکست مقابل کرواسی در ضربات پنالتی، این شانس را نخواهد داشت که در حال حاضر این گل بسیار مهم را به تعداد گل‌های خود اضافه کند. جام جهانی 2022 / پله هنوز بهترین است؛ چرا برزیل رکوردشکنی نیمار را قبول ندارند؟ تعطیلات ملی بعدی در ماه مارس است، بنابراین این بازیکن 30 ساله که تا آن زمان 31 ساله خواهد بود اگر بخواهد از پله بالاتر برود بیش از سه ماه فرصت دارد. اگر مهاجم سابق بارسلونا بخواهد به آمارهای فدراسیون فوتبال کشورش احترام بگذارد تا آمار فیفا، بنابراین هنوز به 19 گل دیگر نیاز دارد تا رسما از رکورد پله بالاتر برود.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...