جام جهانی 2022/ چگونه بازی ایران-انگلیس روند داوری مسابقات را تغییر داد؟

کولینا می‌گوید میانگین توقف بازی‌های جام جهانی از دیداری که انگلیس 6-2 ایران را شکست داد، تغییر کرده است.
کدخبر (103781) | 10 آذر 1401 | ساعت 16:06
0 93
جام جهانی 2022/ چگونه بازی ایران-انگلیس روند داوری مسابقات را تغییر داد؟
کولینا می‌گوید میانگین توقف بازی‌های جام جهانی از دیداری که انگلیس 6-2 ایران را شکست داد، تغییر کرده است.

به گزارش سرخ نیوز، پیرلوئیجی کولینا رئیس داوران فیفا روز چهارشنبه گفت "افزودن زمان بیشتر در پایان بازی‌های جام جهانی برای جبران توقف‌ها، میانگین زمان بازی فعال را به 59 دقیقه افزایش داده است. فیفا از نتیجه بازی‌هایی که به طور معمول از 90 دقیقه قانونی به بیش از 100 دقیقه در مجموع افزایش می‌یابد، کاملاً خوشحال است. اکنون توپ به طور فعال بین 55 تا 67 دقیقه در جریان بازی است".

زمان فعال بازی برای برخی از دیدارها در جام جهانی 2018 به 52 دقیقه می‌رسید. چراکه در آن دوره بررسی ویدیویی تصمیمات داوران آغاز شد و برخی از بررسی‌ها بیش از دو دقیقه زمان می‌برد. کولینا در مصاحبه‌ای که توسط فیفا فیلمبرداری و توزیع شده است، گفت "مردم اینجا هستند تا مسابقات را تماشا کنند و سرگرم شوند. مثل حضور در یک کنسرت است و شما می‌خواهید از تمام وقتی که در آنجا حضور دارید، لذت ببرید".

ایران انگلیس

دستور فیفا به داوران یک روند غافلگیرکننده در اوایل مسابقات بود و از آن‌ها خواسته شد زمان بیشتری برای در نظر گرفتن جشن‌های گل اضافه شد. کولینا که در جام‌های جهانی 1998 و 2002 قضاوت کرده است، گفت "جشن گرفتن یک گل زمان زیادی می‌برد و برای حریفان فرصت کمتری برای بازی کردن ایجاد می‌کند".

فیفا همچنین از داوران خواسته که حداقل یک دقیقه برای تاخیر مصدوم و 30 ثانیه برای هر توقف تعویض اضافه کنند. پس از انجام نیمی از 64 بازی این دوره تا روز دوشنبه، میانگین زمان اضافه شده بیش از 10 دقیقه بود. در حالیکه در این دوره برای اولین بار در جام جهانی به تیم‌ها اجازه داده شده 5 تعویض انجام دهند.

کولینا می‌گوید میانگین توقف بازی نیز در دیدار دوم مسابقات که انگلیس 6-2 ایران را شکست داد، تغییر کرده است. به دلیل مصدومیت بازیکنان از جمله ضربه مهلکی که به دروازه‌بان ایرانی وارد شد و بررسی ویدیویی برای اعلام یک پنالتی و 8 گل، بیش از 27 دقیقه به زمان بازی اضافه شد. 

ایران و انگلیس

این در حالی است که در سال 2018 در روسیه، زمان توقف به طور متوسط 6 دقیقه و نیم بود که اگر 5 تعویض مجاز بود، احتمالاً یک دقیقه بیشتر می‌شد کولینا می‌گوید این تغییر آنچنان چشمگیر نیست که پس از بازی ایران و انگلیس مورد هجمه قرار گرفت. شاید چون آن بازی در ابتدای مسابقات تصور این بود که روند مسابقات به این سمت حرکت خواهد کرد اما واقعا اینگونه نیست و اکنون شرایط معقول است".

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...