جام‌ جهانی 2022/ کریستین اریکسن و قلبی که او را متوقف نکرد

کریستین اریکسن با عملکرد تحسین‌برانگیز خود، به احتمال قوی یکی از مسافران قطر برای جام جهانی خواهد بود.
کدخبر (86691) | 11 آبان 1401 | ساعت 16:04
0 112
جام‌ جهانی 2022/ کریستین اریکسن و قلبی که او را متوقف نکرد
کریستین اریکسن با عملکرد تحسین‌برانگیز خود، به احتمال قوی یکی از مسافران قطر برای جام جهانی خواهد بود.

صورت‌های مالی باشگاه اینتر میلان نشان می‌دهد که از ایست قلبی کریستین اریکسن در جریان رقابت‌های یورو 2020، این باشگاه 3.15 میلیون یورو از یوفا دریافت کرده و از این اتفاق تلخ فقط همین مبلغ نصیبش شده اما برای خود اریکسن شرایط متفاوت بود و او به چیزهای ارزشمندتری رسید. پس از این جریان قرارداد این بازیکن دانمارکی و اینتر به صورت توافقی فسخ شد و او در پایان فصل نراتزوری و فوتبال ایتالیا را ترک کرد. 

از آنجایی که یوفا مسئول برگزارکننده مسابقات یورو بود، ملزم به پرداخت غرامت به باشگاه ایتالیایی بود. احتمالا در آن مقطع سران اینتر از این مساله راضی بودند اما بعد از آن همه چیز عوض شد و حالا قطعا حسرت از دست دادن این هافبک خلاق را می‌خورند. 

کریستین اریکسن

کریستین اریکسن در حالی اولین بار در جام جهانی 2010 به میدان رفت که تنها 18 سال و 4 ماه سن داشت و در رده دهم جوانترین بازیکنان حاضر در مسابقات قرار گرفت. در همان دوره نشان داد که چقدر با استعداد است و 3 سال بعد در 21 سالگی به تاتنهام انتقال پیدا کرد. او در همان اولین فصل 12 گل زد و 16 پاس گل داد تا یک عملکرد فوق‌العاده را از خود بر جای بگذارد. اریکسن در هفت فصل حضورش در تاتنهام تقریبا به طور متوسط در زدن گل و دادن پاس گل دبل کرد و در فصل 2016-2017 با ارسال 24 پاس گل بهترین پاسور لیگ لقب گرفت.

پس از انتقال به اینترمیلان در سال 2020، اریکسن در فصل 20-21 با این تیم قهرمان سری آ شد و اولین قهرمانی خود را در 5 لیگ معتبر اروپایی بدست آورد.

البته خیلی ها نمی‌توانند آن صحنه دردناک تابستان گذشته را فراموش کنند. در دقیقه 43 نیمه اول دیدار دانمارک و فنلاند، اریکسن پس از اینکه پرتاب اوت هم‌تیمی‌اش را با ضربه سر پاسخ داد، روی زمین افتاد. صحنه ایست قلبی اریکسن به سرعت در دنیا پخش شد و آن تصاویر از حلقه بازیکنان دانمارک برای محافظت از کاپیتان تیمشان، هنوز یکی از ماندگارترین لحظات تاریخ فوتبال است.

اما کمتر کسی تصور می‌کرد که کریستین اریکسن پس از این مشکل و قطع همکاری با اینتر، باز هم بتواند فرصت بازی کردن در بالاترین سطح فوتبال را پیدا کند. با این حال او به طور موقت و شش ماهه به عضویت برنتفورد درآمد و حالا تنها بعد از 266 روز از آن اتفاق، این بازیکن خودش را با ریتم تند فوتبال در انگلیس تطبیق داده تا بیش از هر بازیکن دیگری شایسته تحسین باشد.

کریستین اریکسن

کریستین اریکسن تابستان امسال به طور آزاد به منچستریونایتد پیوست و تاکنون در 15 بازی در تمامی رقابت‌ها برای شیاطین سرخ به میدان رفته است. او تاکنون 4 پاس گل هم داده که آخرین در بازی لیگ اروپا مقابل شریف مولداوی بود. تا 3 هفته دیگر او دوباره با تیم ملی دانمارک در یک رقابت مهم دیگر شرکت خواهد کرد تا یکی از حماسی‌ترین بازگشت‌ها را در دنیای فوتبال داشته باشد. بازگشت بازیکنی که تا مرگ فاصله بسیار کوتاهی داشت.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...