جام جهانی 2022 / کشورهای بزرگ از فیفا جدا می‌شوند؟

در راستای جام جهانی قطر، فیفا با برخی از تیم‌ها که تصمیم به حمایت از برخی مسائل گرفته بودند، مقابله کرد. برای همین، بعضی از تیم‌ها تصمیم به جدایی از فیفا گرفته‌اند.
کدخبر (101090) | 06 آذر 1401 | ساعت 17:41
0 65
جام جهانی 2022 / کشورهای بزرگ از فیفا جدا می‌شوند؟
در راستای جام جهانی قطر، فیفا با برخی از تیم‌ها که تصمیم به حمایت از برخی مسائل گرفته بودند، مقابله کرد. برای همین، بعضی از تیم‌ها تصمیم به جدایی از فیفا گرفته‌اند.

به گزارش سرخ نیوز، بحث و جدل در خصوص بیست و دومین دوره جام جهانی در قطر، از همان 12 سال پیش که میزبانی به این کشور خلیج فارس رسید، آغاز شد و همان مسائل و اتفاقات گذشته همچنان بر آنچه در زمین فوتبال می‌گذرد، سایه افکنده است. فیفا به دلیل عدم رعایت منشور خود و حمایت از حقوق اعضای جامعه دگرباشان جنسی در طول مسابقات به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. کاپیتان‌های تعدادی از کشورها از جمله انگلیس و ولز برنامه‌ریزی کرده بودند تا با بستن بازوبند OneLove در طول مسابقات جام جهانی، فرهنگ زندگی با چنین افرادی را در قطر ترویج دهند. با این حال در آخرین لحظه به دلیل تهدید فیفا مبنی بر اینکه هر بازیکنی که در زمین چنین بازوبندی ببندد جریمه خواهد شد، این حرکت کنار گذاشته شد. البته تعدادی دیگر از کنش‌های مشابه نیز توسط فیفا متوقف شده است چراکه این سازمان به دنبال راضی نگه داشتن دولت قطر است. استن کالیمور، مهاجم سابق تیم ملی انگلیس می‌گوید هیئت حاکمه فوتبال با رسیدگی به مسائل پیرامون مسابقات، خودش را از مشروعیت انداخته است. بازیکن سابق لیورپول و ناتینگهام فارست در آخرین نوشته خود برای The Mirror، مقامات فیفا را مورد هدف قرار داده و عنوان کرده که بزرگترین کشورهای فوتبالی باید خود را از این سازمان فاسد جدا کنند چراکه سازمانی که به رشوه‌گیری و فساد آلوده شده دیگر نمی‌تواند جای مناسبی برای فوتبال باشد. "پس از پایان مسابقات، ما واقعاً باید در مورد نقص‌های فیفا و فساد و نابسامانی موجود در این سازمان، فکر کنیم. وقتی می‌بینید که در داخل یک دولت فساد وجود دارد، هر چهار سال یک بار فرصتی برای رأی دادن به آنها پیدا می‌کنید. پس چرا ما در شرایطی هستیم که جیانی اینفانتینو به تازگی به عنوان رئیس فیفا برای چهار سال دیگر بدون هیچ رقیب پذیرفته شده است، چگونه این اتفاق می‌افتد؟ رؤسای فیفا باید فقط برای یک دوره چهار ساله روی صندلی ریاست بنشینند و روند رای‌گیری و اینکه چه کسی میزبان جام جهانی می‌شود، باید کاملاً شفاف باشد. زمانی که جام جهانی تمام شد، من دوست دارم از اتحادیه‌های انگلیس، آلمان، برزیل، آرژانتین، فرانسه، اسپانیا و ایتالیا بشنوم که بگویند، درست است، ما فیفا را تحریم می‌کنیم تا زمانی که تصمیم خود را بگیرد و منشور استانداردهای اخلاقی مناسبی را معرفی کند که برای برگزاری جام‌های جهانی به آن پایبند است. فیفا همانقدر که مدعی است برگزارکننده جام جهانی است، در عین حال با رضایت کشورهای صاحب فوتبال این مسابقات را برگزار می‌کند و جام جهانی بدون حداقل پنج یا شش تیم از آن تیم‌ها جذابیت یکسانی نخواهد داشت. ” خروج دسته جمعی هر یک از تیم‌های بین‌المللی برتر جهان از زیر چتر فیفا باعث هرج و مرج کامل خواهد شد. با این حال، واقعیت این است که اعتماد به فیفا اکنون در بین برخی از بزرگترین اعضای آن در پایین‌ترین حد خود قرار دارد. اگر فیفا امیدوار بود که هیاهوی جام جهانی قطر پس از شروع این مسابقات فروکش خواهد کرد، احتمالاً از این مساله ناامید شده است.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...