جمعه سرنوشت ساز لیگ برتر/ تقدیر سقوط و جنگ مدعی ماندن

پرسپولیس در حالی بعد از برد در دربی به صدر جدول تکیه زد که روز جمعه اگر دو رقیب مستقیم این تیم نتیجه نگیرند، این تیم می تواند یک گام دیگر به قهرمانی نزدیک شود.
کدخبر (171421) | 06 اردیبهشت 1402 | ساعت 07:52
0 56
جمعه سرنوشت ساز لیگ برتر/ تقدیر سقوط و جنگ مدعی ماندن
پرسپولیس در حالی بعد از برد در دربی به صدر جدول تکیه زد که روز جمعه اگر دو رقیب مستقیم این تیم نتیجه نگیرند، این تیم می تواند یک گام دیگر به قهرمانی نزدیک شود.

به گزارش سرخ نیوز، نتایج هفته بیست و هفتم به کام سرخ‌ها رقم خورد. آن‌ها دربی را بردند و سپاهان در یک بازی خانگی برابر ملوان دو امتیاز باارزش را از دست داد تا در عرض یک هفته، سرنوشت قهرمانی در لیگ برتر کاملاً تغییر کند. تا قبل از هفته گذشته همه چیز در دست سپاهان بود و این تیم با برد در چهار بازی می‌توانست بدون توجه به نتایج دیگر، جام را بگیرد اما حالا پرسپولیس در این شرایط قرار دارد. پرسپولیس بی‌توجه به بازی‌های رقبایش، با سه برد برای هشتمین بار طعم قهرمانی را خواهد چشید. این اتفاق می‌تواند پرسپولیس را در تعداد برنده شدن جام نیز در جایگاه امنی نسبت به سپاهان با 5 قهرمانی و استقلال با 4 قهرمانی قرار دهد. تقدیر سقوط و جنگ مدعی ماندن

جمعه و مثلث قهرمانی

روز جمعه عدم نتیجه‌گیری سپاهان و استقلال می‌تواند مسیر قهرمانی را برای پرسپولیس هموارتر کند، هرچند این تیم شنبه در یک بازی خارج از خانه میهمان پیکان خواهد بود. سپاهان در مسجد سلیمان میهمان نفت این شهر است. نفت بعد از شکست برابر فولاد در هفته گذشته، عملاً ناامیدترین تیم لیگ برتر به‌حساب می‌آید و اولین شانس سقوط است. روی کاغذ اما این تیم هنوز برای ماندن شانس دارد و همین می تواند بازی خانگی‌اش برابر سپاهان را تبدیل به یک بازی سرنوشت‌ساز کند. البته که بعد از تساوی سپاهان برابر ملوان، کار سختی برابر این تیم دارند که برای ماندن در کورس مدعیان باید حتما سه امتیاز بازی در هفته بیست و هشتم را بگیرد. از لیگ برتر چهاردهم که نفت مسجد سلیمان به لیگ برتر آمد، این تیم یازده بار برابر سپاهان به میدان رفته که 7 بار باخته، سه بار مساوی کرده و تنها یک بار برنده شده است. تنها برد مسجد سلیمان در دور رفت لیگ بیستم رقم خورد که این تیم، سپاهان را با نتیجه سه، یک مغلوب کرد. در آن بازی، محرم نویدکیا هدایت سپاهان و مجتبی حسینی هدایت نفت مسجد را برعهده داشتند. اما در سه مسابقه اخیر دو تیم، این سپاهان بوده که توانسته به سه برد پرگل برابر حریف دست پیدا کند. در صورت شکست نفت مسجد سلیمان در این مسابقه و اگر مس کرمان در بازی خانگی برابر تراکتور و صنعت نفت برابر استقلال نتیجه بگیرند، آن وقت شاید در فاصله دو هفته مانده به پایان، سقوط این تیم قطعی شود. تقدیر سقوط و جنگ مدعی ماندن اما دیگر بازی سرنوشت‌ساز روز جمعه، نه فقط در مسیر قهرمانی، که برای تیم‌های قعرجدولی در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. جایی که استقلال برای جبران شکست در دربی و ماندن در بین مدعیان، چاره‌ای جز شکست نفت آبادان ندارد. صنعت نفت با 20 امتیاز، در رده پانزدهم است و برای ماندن در لیگ برتر باید از بازی‌های حساس باقی‌مانده امتیاز بگیرد. صنعت نفت که سقوطش برای هواداران پرشورش، فاجعه تلقی می‌شود، در سه بازی اخیرش دو برد برابر نساجی و مس کرمان و یک مساوی برابر پیکان کسب کرده است. آن‌ها بازی‌های مستقیم برابر رقیبانشان در مسیر سقوط را با برد و بدون شکست پشت سرگذاشتند اما کار سختی برای متوقف کردن استقلال در آزادی دارند. با این حال، شکست استقلال یا مساوی با این تیم در آزادی، آن‌ها را یک قدم برای ماندن در لیگ برتر امیدوارتر می کند. عبدالله ویسی برای رسیدن به این مهم، کار دشواری دارد. نفت آبادان در ده بازی آخرش در لیگ برتر برابر استقلال رنگ برد را ندیده و 8 باخت و سه مساوی به‌دست آورده است. بازی رفت دو تیم نیز در آبادان با یک گل به نفع استقلال به پایان رسید. آخرین برد صنعت نفت مقابل استقلال در لیگ هفدهم رخ داد که این تیم توانست با تک گل کرار جاسم به برتری برسد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...