جنگ ستاره‌ های 74 کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان 2023 ؛ همه قهرمانان قدیم و جدید در نبرد بلگراد

با مشخص شدن کشتی گیران وزن ۷۴ کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان 2023، به بررسی افراد پرداخته‌ایم.
کدخبر (227351) | 15 شهریور 1402 | ساعت 22:17
0 1226
جنگ ستاره‌ های 74 کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان 2023 ؛ همه قهرمانان قدیم و جدید در نبرد بلگراد
با مشخص شدن کشتی گیران وزن ۷۴ کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان 2023، به بررسی افراد پرداخته‌ایم.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، با مشخص شدن لیست اولیه کشتی‌گیران و سیدبندی مسابقات در رشته آزاد، مدعیان اوزان مختلف مسابقات جهانی کشتی 2023 مشخص شده‌اند و مجموعه سرخ نیوز در تلاش خواهد بود تا زمان شروع این مسابقات، سلسله گزارش‌های ویژه‌ای در این باره داشته باشد.

وزن 74 کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان 2023 جذاب می شود

وزن 74 کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان 2023 در این دوره با اضافه شدن احتمالی زائوربک سیداکوف، می‌تواند جذابیت دوچندانی داشته باشد. قطعاً کایل دیک برای کسب سه گانه قهرمانی متوالی از انگیزه بالایی برخوردار است و می‌خواهد با کسب سومین مدال طلای پیاپی، بلیت حضور در المپیک 2024 پاریس را هم بدست آورد تا ناکامی المپیک قبلی و تنها افتخار کسب نشده در دوران حرفه‌ای ورزش خود را جبران کند. از سوی دیگر در صورت قطعی شدن حضور سیداکوف، این کشتی‌گیر روس هم انگیزه‌ی بالایی برای بازپس‌گیری جایگاهی دارد که در غیاب کایل دیک در این دسته وزنی در اختیار داشت و با محرومیت روسیه از مسابقات بین‌المللی آن را از دست داد. دیک هم به خوبی از این فضا استفاده کرده و با آمدن به وزن 74 کیلوگرم توانست قهرمان بلامنازع این وزن شود. رقبای مهم دیگری همچون تاجموراز سالکازانوف از اسلواکی، یونس امامی از ایران، سونر دمیرتاش از ترکیه و فرانک چامیزو از ایتالیا نیز در این وزن حضور دارند.

کایل دیک

بدون شک اصلی‌ترین شانس قهرمانی در وزن 74 کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان 2023 ، کایل دیک آمریکایی است. این کشتی‌گیر فنی توانست در سال‌های 2021 و 2022 در وزن 74 کیلوگرم و در سال‌های 2018 و 2019 در وزن 79 کیلوگرم مدال طلای مسابقات جهانی را بدست آورد. او یکی از رقبای جردن باروز در وزن 79 کیلوگرم بود و در دوره به جای او راهی مسابقات جهانی شد. دیک در المپیک 2020 توکیو به مدال برنز رسید و در مجموع در مسابقات جهانی و المپیک 20 پیروزی و یک شکست داشته است. تنها شکست او هم در المپیک توکیو مقابل محمدحبیب قاضی‌محمدف از بلاروس بود. در المپیک دیک توانست بر مصطفی حسین‌خانی از ایران نیز غلبه کند. کایل دیک یک رکورد عجیب در اختیار دارد و موفق شده در اولین دوره‌ای که در مسابقات کشتی قهرمان جهان شرکت کرده، بدون اینکه امتیازی از دست بدهد، با کسب 37 امتیاز به قهرمانی برسد. او در نیمه نهایی مسابقات کشتی قهرمانی جهان در سال 2022 توانست یونس امامی را با نتیجه 2-2 شکست دهد و راهی فینال شود. با این حال او مقابل امامی یکی از سخت‌ترین مبارزاتش را پشت سرگذاشت و بعید نبود که بعد از 4 دوره متوالی از حضور در فینال مسابقات جهانی باز بماند. او در فینال سالکازانوف را با نتیجه 3-1 شکست داد و قهرمان شد. دیک در مسابقات سال 2021 هم توانسته بود در فینال با نتیجه 7-3 این کشتی‌گیر را شکست دهد. با وجود تمام مدعیان و بازگشت قاضی‌محمدف به میادین، دیک همچنان مدعی اصلی این وزن در مسابقات کشتی قهرمانی جهان 2023 محسوب می‌شود.

تایموراز سالکازانوف

تایموراز سالکازانوف از اسلواکی که در فینال مسابقات قهرمانی جهان سال 2022 با نتیجه 3-1 مغلوب دیک شد، این بار انگیزه زیادی دارد تا ناکامی‌ دو دوره قبلی را مقابل کایل دیک جبران کند. او پس از کسب مدال برنز در مسابقات قهرمانی جهان در نور سلطان قزاقستان، در فینال سال‌های 2021 و 2022 مغلوب کایل دیک شد و نتوانست به مدال طلا برسد. سالکازانوف با قهرمانی در مسابقات زیر 23 سال جهان در سال 2018 خودش را به دنیای کشتی معرفی کرد و سال بعد اولین مدال جهانی خود در رده بزرگسالان بدست آورد. این کشتی‌گیر 27 ساله در رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی اروپا ۲۰۲۳ در زاگرب با برتری ۳ بر یک مقابل فرانک چامیزو ایتالیایی به قهرمانی رسیده و حالا با روحیه بهتری پای به مسابقات کشتی قهرمانی جهان 2023 می‌گذارد. او در سه سال گذشته قهرمان بلامنازع کشتی اروپا بوده و با توجه به کسب دو مدال نقره در دوره گذشته مسابقات قهرمانی جهان، پس از کایل دیک شانس دوم قهرمانی کشتی آزاد قهرمانی جهان 2023 محسوب می‌شود.

یونس امامی

یونس امامی یکی از دو کشتی‌گیر صاحب مدال برنز مسابقات کشتی قهرمانی جهان سال گذشته است. او در نیمه‌نهایی مسابقات سال 2022 رقابت نزدیکی با کایل دیک داشت و تنها بخاطر اینکه امتیاز آخر را دیک بدست آورده بود، دستش از فینال کوتاه ماند. او پیش از این در مسابقات جهانی نور سلطان هم به مدال برنز رسیده بود و حالا امامی 26 ساله که در سال 2023 توانسته در رقابت رنکینگ زاگرب به مدال نقره برسد، به دنبال مدال طلای مسابقات کشتی قهرمانی جهان 2023 خواهد بود.

فرانک چامیزو

فرانک چامیزو علیرغم شکست‌هایش مقابل کایل دیک و سالکازانوف، همچنان در وزن 74 کیلوگرم به عنوان یکی از مدعیان اصلی کشتی آزاد قهرمانی جهان 2023 محسوب می‌شود. افتخارات چامیزو به تنهایی نشان می‌دهد که او می‌داند چگونه در بزرگترین رویدادهای بین‌المللی حضور داشته باشد. او دو بار در اوزان 65 و 70 کیلوگرم در مسابقات جهانی لاس وگاس و پاریس، قهرمان جهان شده و در المپیک ریو 2016 به مدال برنز رسید و در وزن 74 کیلوگرم در سال 2019 به مدال برنز رسیده است. او سال گذشته هم توانست مدال برنز مسابقات کشتی قهرمانی جهان را کسب کند اما به دلیل دوپینگ این مدال از او پس گرفته شد. وی در مسابقات جهانی کشتی 2022 در بلگراد صربستان با شکست 5 بر 3 مقابل سونر دمیرتاش به مدال برنز رسید اما مدال او به دلیل دوپینگ ملغی و به سونر دمیرتاش داده شد. با این حال چامیزو تنها 3 ماه از فعالیت در کشتی تعلیق شد. او در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی اروپا ۲۰۲۳ در زاگرب کرواسی با شکست ۳ بر ۱ مقابل تاجموراز سالکازانوف از اسلواکی در دیدار فینال وزن ۷۴ کیلوگرم آزاد مردان به مدال نقره دست یافت. او در مسیر فینال جبرائیل گاجیف از آذربایجان و سونر دمیرتاش از ترکیه را شکست داد تا نشان دهد برای مسابقات جهانی کشتی 2023 آمادگی بالایی دارد.

سونر دمیرتاش

یکی از امیدهای کشتی ترکیه در مسابقات جهانی کشتی 2023 ، سونر دمیرتاش است که در شش دوره مختلف کشتی قهرمانی جهان به میدان رفته و در المپیک 2016 به مدال برنز رسیده است. ترکیه برای نهمین بار در مسابقات جهانی / المپیک سونر دمیرتاش را به عنوان نماینده وزن 74 کیلوگرم اعزام خواهد کرد. دمیرتاش که در سن 32 سالگی به پایان دوران حرفه‌ای خود نزدیک شده، پس از کسب مدال برن در المپیک ریو، در سال 2017 برنز جهان را به دست آورد و 3 بار قهرمان اروپا شد. همچنین شایان ذکر است که دمیرتاش در حال حاضر رتبه هشتم جهان را در اختیار دارد و در صورت حفظ امتیازات، رقیب سختی برای دیک در مرحله یک چهارم نهایی خواهد بود.

زائوربک سیداکوف

اگر حضور سیداکوف در مسابقات کشتی قهرمانی جهان 2023 صربستان قطعی شود، می‌توان گفت وزن 74 کیلوگرم پرستاره‌ترین دسته وزنی مسابقات خواهد بود. او که سابقه دو مدال طلای مسابقات جهانی 2018 بوداپست و 2019 نور سلطان و همچنین مدال طلای المپیک توکیو را دارد، پس از حضور کایل دیک در وزن 74 کیلوگرم هنوز در این وزن به میدان نرفته و احتمالا اگر اتفاق خاصی نیفتد باید شاهد اولین رویارویی این دو کشتی‌گیر ماهر و چیره دست در مسابقات جهانی 2023 باشیم. سیداکوف به سختی توانست در مسابقات انتخابی روسیه صاحب دو بنده تیم ملی این کشور شود و حالا اگرچه باید زیر پرچم کشورهای مستقل به بلگراد برود اما این نمی‌تواند مانع نادیده گرفته شدن این ورزشکار پرافتخار شود.

محمدحبیب قادژی محمدف

این کشتی‌گیر اهل بلاروس فعالیت کوتاهی در وزن 74 کیلوگرم داشته و تنها افتخارش شکست کایل دیک در المپیک و کسب مدال نقره این مسابقات است. او پس از شکست رقیب آمریکایی، در فینال مقابل زائوربک سیداکوف روس قرار گرفت و مغلوب وی شد. قاضی‌محمدف که از سال 2020 تابعیت بلاروس را اختیار کرده، قرار است پس از 3 سال قرار است به میادین جهانی بازگردد. او در مسابقات جهانی پاریس توانست در وزن 70 کیلوگرم به مدال برنز برسد. او هم مانند سیداکوف قرار است تحت پرچم کشورهای مستقل در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان 2023 حضور داشته باشد. آخرین اخبار ورزش کشتی

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...