جنگ نابرابر تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان؛ رویای جام دورتر از همیشه

کدخبر (191059) | 17 خرداد 1402 | ساعت 10:14
0 86
جنگ نابرابر تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان؛ رویای جام دورتر از همیشه
با حضور کریم بنزما در الاتحاد عربستان و حضور احتمالی دیگر ستاره های مطرح جهان، فوتبال آسیا خودش را به جذاب ترین رقابت های باشگاهی در جهان نزدیک می کند.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، کریستیانو رونالدو و کریم بنزما آخرین ستاره هایی نیستند که در این فصل از رقابت‌های باشگاهی در قاره آسیا حضور دارند. به نظر می رسد پروژه عربستانی‌ها برای جذب ستاره های بزرگ ادامه دارد. باشگاههای قطری و چینی نیز از چندسال قبل پروژه حضور ستاره های مطرح را کلید زده بودند و به نظر این روند امسال نیز وجود داشته باشد.

با این وصف فوتبال باشگاهی در آسیا بعد از فوتبال اروپا که جذاب ترین رقابت های باشگاهی جهان است می تواند توجه علاقمندان پرشمار این رشته را به خود جلب کند. حضور رونالدو در النصر فصل گذشته توجه زیادی را معطوف به فوتبال آسیا و امسال این موضوع افزایش پیدا خواهد کرد.

این در حالی است که فوتبال باشگاهی در ایران هرسال با مشکلات بیشتری دست و پنجه نرم می کند و عملا هیچ برنامه و نقشه راهی در پیش چشم علاقمندان فوتبال وجود ندارد. با این وصف موفقیت در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا بیش از پیش از برای نماینده های فوتبال ایران دشوار خواهد شد ضمن اینکه ستاره های فوتبال ایران توسط برخی از باشگاههای متمول آسیایی به خدمت گرفته می شوند.

مدتی است که صحبت از حضور مهدی طارمی و حتی سامان قدوس در باشگاه‌های حاشیه خلیج فارس شنیده می‌شود؛ ضمن اینکه السد، محمد امین حزباوی پدیده فوتبال ایران را قبل از اینکه تیم های مطرح داخلی بتوانند به او فکر کنند به خدمت گرفت. جالب است که قرارداد این مدافع 20 ساله با السد 5 ساله است و همانطور که گفته شد، بعید نیست ستاره بزرگی مثل مهدی طارمی نیز به فوتبال عربستان بیاید.

این می تواند یک هشدار بزرگ برای فوتبال ایران باشد که طی یک دهه اخیر دوبار توسط پرسپولیس فینال لیگ قهرمانان آسیا را تجربه کرد و هربار به دلیل مشکلات خاص فوتبال ایران نتوانست به مقام قهرمانی برسد. حالا رویای رسیدن به جام قهرمانی برای فوتبال ایران دورتر از هر زمان دیگری به نظر می رسد. باتوجه به بحران هایی همچون دولتی بودن باشگاهها، مشکلات اقتصادی و عدم مدیریت باشگاههای ایرانی هرسال کاردشوارتری برای موفقیت در رقابت های قاره ای دارند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...